• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Peand

Cissi - det är nog något i luften Tänk att lite hot kan sätta fart på dem ibland. Vad skulle man göra utan dess hot man får ta till, trots att man inte vill!
    Skönt att det gick bra på USÖ fast det tog tid. Stick i foten är ju aldrig roligt men tyvärr blev jag van när Jonas föddes. De kollade blodcokret var tredje timma i början och det provet tog de i fötterna. Han såg ut som en nåldyna till slut, så när vi väl kom till PKU testet var han van. Trodde ett tag att han skulle bli beroende av den sockerlösning de får först för att "det inte ska göra så ont".

Johanna - Vad skönt att du kommer i morgon, nu känns allt mycket bättre.
    Men då var det ju som vi spånade om att Max suger musten ur dig. Då är det "bara" att lära grabben att tycka om mat och gröt så att du får orken tillbaks.
    Seans - nu blir jag avundsjuk! Hm, vi har nog lite att prata om till fikat i morgon. Jämföra upplevelser....Tror stenhårt på detta, för mycket talar för att allt inte är humbugg (heter det så?)
    Blev Max "godkänd" av Dr Krook då? Han skulle bara våga annat....Alltså Herr Krook!
    Har tyvärr aldrig gillat honom så starkt.....
    Vi saknade dig, Maria A, Maria S och Jenny på kyrkis.....Förstår att du var nyfiken

• MaLevi

Nej, nu ska jag ta och krypa ner under täcken och sova lite innan gumman vaknar igen

Ses imorgon!

Petra ses när du svischar förbi och hämtar Jag ska vara redo!

• Peand

Hej hopp!

För oss som använder Libero blöjor:

Gå in på deras hemsida libero.se och kolla vilka regnkläder vi kan spara ihop till.
    Jag menar att blöjor går det ju i allafall åt så kan man få något praktiskt och användningsbart på köpet är det ju bara ett plus.
    Kanon att ha när våra små börjar på dagis och regnkläder blir en förbrukningsvara

• MaLevi

Kul regnkappor, så det kommer att vara fullt med kaniner och grodor på dagis framöver
    Fick även detta papper hemskickat som jag nu ska fylla i, känns lite konstigt men jag tycker att det är bra att vara ute i godtid

Nej, nu ska jag äta frukost och Levina oxå Så vi är klara att åka till fikat

• Brodsmulan

hmm.. tycker inte om min dator, får inte gå in på Libero utan att datorn låser sig.. är det regnkappor eller ställ? Storlekar/färger? Borde väl komma ut med reklamen också kan man hoppas. Lär skicka iväg burken till nå'n, funkar inte att ha en dator som låser sig 5-10ggr per dag, vet inte om det kan vara åskan som slagit mot hårddisken, kan bli så här då, men tycker jag varit duktig och dragit ur de flesta gångerna.. nå'n gång har jag väl missat om det gått en bit ifrån, men man ska ju inte vara säker för det.

• leolina

Hittade en sida:
    www.Dunnis.se
    Dom har inte riktigt öppnat....men dom ska ha hemförsäljning sen,
    verkar ha lite roligare kläder!

• Peand

Cissi - Tråkigt med Liberos hemsida...Själv försöker jag ta mig in på internet banken men det går inte alls. Undra om man kan strunta i räkningarna pga det?? Eller banken kanske kan betala mina räkningar som kompensation?? Önsketänkande

Det är regnjackor, En kanin och en grod regnjacka om man sparar kvitton från fem ekonomipack innan den 31/12 2005. Får man bara ihop två kvitton kan man välja mellan en kanin eller nyckelpigesydväst eller musvantar. Jackorn finns bara i stolek 90 och Sydvästarna i stl 52.... Alltid roligt när man "får" något på köpet.....

• Solhöjden

Försöker också komma in på bankens hemsida...de har väl nå´t strul... Har hållit i sig hela dagen...

Trevligt fika idag??
    Patric har haft feber hela dagen pga sprutan igår och nu stiger den igen. Han har humöret på topp men är varm som en kamin.

Druvan - Hur gick det för Kevin med sprutan? Är han också febrig??

• Solhöjden

Petra - Träning på Kirurgen, visst var det du som skrev om den!? Jag vill också forma kroppen! Hänger gärna på om det blir något....Det är roligare att gå med någon än att gå iväg själv...

• englamax

maria- ja fikat va som vanligt trevligt..kan inte bli mycket annat med dessa mammor

jessica- vart har du tagit vägen..du har vart himmla osynlig denna vecka?? allt bra??

Svar på tråden LindeMammor05