• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Brodsmulan

Petra.. de har strul på FSB de letar efter felet, men har funkat nå'n gång ibland under dagen.. me har också försökt väntar med spänning på att få se mina extra 600:- ska komma in på kontot från försäkringskassan men det lär väl dröja.. ta tillbaka penagr då är de snabba *s* men ge ut då knorrar det.

Inväntar blanketten från Trygg Hansa, skulle vänta upp till 10 dagar sa de och har jag inte fått nå'n då skulle man ringa, kan det hända att de missar skicka ut måntro.. men visst är det ett halvår som barnförsäkringen löper från graviditeten?

• Druvan

Solhöjden: Kevin mår bra efter sprutan, jag garderade mig och gav honom alvedon supp före och det tror jag hjälpte och sedan gav jag honom en idag när vi skulle åka till Örebro för att han skulle vara lugn för att han hade varit lite grinig på dan.
    Det verkar vara väldigt olika hur barnen reagerar iallafall.

Johanna: Det har varit fullt upp, klippning, Bvc med spruta och vägning och sedan har jag varit i Örebro med Mamma.
    Ska imorgon efter Emil slutat jobbet till Örebro igen och köpa kläder till barndopet nästa helg.

Hur är det med er då? Hittade ni nått i Örebro i går?
    Hur var fikat och vilka var ni?

• AnnaMax

Hej!
    Kul att det är fler mammor från Lindetrakten ute på nätet. Jag har precis registrerat mig på denna sida. Jag heter Anna och bor i Vedevåg och har en son som också heter Max. Han är snart nio månader. Ha det!

• Druvan

Välkommen AnnaMax, vi blir fler och fler för var dag!

• Peand

Lyckades komma in på banken - la in alla räkningar och sände iväg dem. Fel uppstod och jag fick tillbaka alla.
    Nu skiter jag i det, får fixa dem i morgon, leker rik en natt till

Maria - Stackar Patric, vet hur det är!!! Visst var det jag som svammlade om Kirurgen.Jag måste bara kolla att det är OK med jobbet - vill att de betalar och sen måste jag börja äta oxå. Som det är nu skulle jag nog svimam direkt. Så i mitten av november tänkte jag dra igång.

Johanna - Vad du är gullig För jag antar att du inte hade mig som undantag Tycker ockå mycket om sällskapet.
    Jepser blev sur för att jag inte köpte med mig någon kanelbulle hem. Missminner jag mig helt men har inte han gnällt över att han har tröttnat på fika??

Cissi - nu är det ju några år sedan jag jobbade med försäkringarna men jag vill nog ha det till att det Vänta barn försäkringen gäller upp till ett halvår efter det att barnet är fött. Men ju fortare du ansöker om en barnförskring ju bättre är det.
    Bli nu osäker om det inte bara är olycksfall (ej för sjukdom) under "gratis" perioden det där halvåret.
    MARIA HJÄLP????

• MaLevi

Hemma igen efter skolan, puh, inge roligt att köra bil när det är så här mörkt. Då föredrar jag att åka när det ligger snö, då lyser det upp iaf.

Elin & jag var in på Kingsgården och pratade med Eva. Hon tycker att det skulle vara roligt om vi kom ett gäng, (förklarade att vi kan vara allt från 2 st till 8 st) det var inga problem alls. Hon skulle till och med kunna ordna långbord i utställningsrummet så vi alla får plats vid ett och samma Hon är för gullig. Vi pratade oxå om fikabröd och lunchmenyn (om man tänker på figuren ) och hon har själv tänkt på att inför fettsnåla alternativ men har inte hunnit. Just nu har hon pastasallad som lunch alternativ och en light cheesecake som inte är allt för fett Visste hon att vi kommer kunde hon baka ex äppelkaka som inte är så fett.
    Barnvagnsplats får vi pyssla med om vi är allt för många men det ska gå sa hon med ett leende på läpparna Det är bara vi dyker upp! Om det är något speciellt så kunde vi ringa dagen innan så fixa hon allt tills vi kom. Eva lagar det mesta själv så det kan ju ta en stund om vi alla beställer ex pasta sallad eller liknande
    Frågade om det finns någon dag då det är lite med folk men det var svårt att säga. Men onsdag eller torsdagar verkar passa för de flesta av oss. Då har hon öppet onsdag 11-18, torsdag 12-19. Vad tycker ni? Värt att prova?

• MaLevi

Annamax: Välkommen och roligt att se att vi är fler än 3 st från vedevåg!

Jessica: Undrade just var du tagit vägen. Elin undrade oxå Hon var i bytartaget

• Peand

Hej och välkommen till oss AnnaMax - vad kul med ännu mer Vedevågare. Snacka om att vi kan ha ett babyrace här snart.
    Dessutom är det ju faktiskt så att bor vi alla kvar här sedan kommer vi ju få "dras" med varandra ganska många år. Typ till de slutar sexan i allfall...
    Fast det är ju väldigt länge tills dess!!!!
    VÄLKOMMEN!

Jenny - och vi som satt här och efterlyste vedevågare för någon månad sedan.....Nu ploppar de upp överallt Himla kul detta!!

• Peand

Jenny - Kanon!! Ska vi köra igång en fika lista redan? Vad sägs om torsdag eftermiddag??
    Jag och mina små hänger gärna på.....

• MaLevi

Petra, vad tycker du, orkar du dra mig runt en vända i vedevåg? *skäms för att inte hitta i byn* Måndagar passar mig bra, lagom dåsig efter helgen och behöver lite frisk luft

Instämmer totalt med efterlystningen. Vi blir ett gäng på dagis iaf. Står det 2 o 2 nu? Alltså 2 tjejer och 2 pojkar, har jag glömt någon?!?!

Svar på tråden LindeMammor05