• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • MaLevi

Det beror nog på hur många vi blir och om alla ska äta samma mat. men vi kan väl bara komma dit första gången och se hur det är. Om ingen har bråttom förstås, det kan ju ta ett tag att göra iordning den maten vi ska äta....

Om vi bara fikar så ska det finnas där på plats. Tycker ni att jag ska fråga om hon kan fixa iordning ett fikabröd/kaka av det fettsnåla taget? Om jag gör det känns det iaf som om vi måste köpa just den då. Så känner iaf jag. Vad tycker ni? På Eva lät det som det var inga problem.

Jessica: Vad skönt att höra att Kevin har sovit bra. Betyder det att du är utvilat oxå?

• Peand

Godmorgon på er!

Jenny - den ändrade fika tiden passar mig utmärkt.
    Är det inte bättre att vi bara går dit första gången och kolla utbudet. Fast det kanske inte jag ska uttala mig om - en kopp kaffe är ju alltid en kopp kaffe....
    Men vi kanske ska ringa och meddela henne nästa vecka att vi komemr ett gäng - när vi vet ungefär hur många vi blir.
    Tror du inte att jag fick paketet från goboken i går iallfall....Måste ha missat att skicka in uppsägnignen i tid Men nu är det gjort idag iallfall och jag har krävt en bekräftelse på det också.

Maria - äntligen har det hänt......Jonas har fattat att han kan vända sig här hemma också. Det är inte bara ditt köksgolv som gäller längre Men snacka om att det tog tid. Har inte visat några tendenser sedan han gjorde det hos dig och det måsta ju vara en 6-7 veckor sedan nu. Jaja, bättre sent än aldrig.

• Druvan

Jenny. Jag håller med dig, vi kan se hur det är första gången och hur många vi blir så kan vi bestämma mer till en annan gång kanske.

Utvilad och utvilad, jag har sovit lite dåligt ändå trots att kevin sovit för jag vaknar och vill titta till honom ändå eftersom jag inte är van att han sover så bra.
    Man tror att det är någe fel, man är ju lite nojjig men man vill ju att veta att han mår bra.
    Jag har sovit ca 6 timmar och det är bra för att vara mig nu för tiden och som sagt, jag hoppas att detta håller i sig så att jag tryggt kan sova jag med!
    Jag behöver det!

• Druvan

Petra: Vad roligt att Jonas lärt sig att vända sig.
    Kevin kan vrida runt sig under babygymmet och lite i sängen, så får se hur länge det dröjer tills han kan vända sig på mage.

• MaLevi

Petra: Rolig att se att vi är inne och kollar in samma trådar Var bara en tanke. Finns så mycket som man inte får äta/dricka bla nutrilett.

nej nu trilskas det här kommer senare..

• Peand

Jenny - japp jag är otrogen ganska ofta och "sappar" mellan trådarna. HAr några andra favoriter också som man måste udnerhålla. Sidan där du var innen är ju en av favvisarna, finns en aktiv tråd där för sånna galningar som mig Skönt att få stöd och peppning genom andra.

Nä, nu BORDE jag resa mig härifrån och börja städa, men det låter inte kul...Ska nog bara kolla runt lite till. Har jag berättat att min man har ett nytt smeknamn på mig? "Sak bara" kallar han mig för. Det har visst något med att jag sitter här om kvällarna och han frågar saker mitt när jag skriver som bäst och då svarar jag tydligen "ska bara" titt som tätt. Men det är väl jag och Alfons

• Peand

Fel......Inte SAK BARA utan ska bara....Att ajg inte läser igenom innan jag sänder iväg inläggen....Skäms!

• MaLevi

Ja, nu sover hon och jag har pratat med Kerstin på BVC.

JOHANNA: VARNING KAN VARA KÄNSLIGT!!!!

Jo, jag ringde för detta med Levinas mage och det hårda men hon sa bara att det är nog mest jag som har det svårt. Om hon bajsar varannan dag eller varje så är det i sin ordning även om hon får ta i ibland. Så det är bara att köra på med maten, messmör, päronpuré och katrinplommonpuré... Samt att jag behöver inte variera maten så mycket som jag trott. Jag ska oxå undvika pasta, ris, morötter, banan. Så nu får nog gumman lite tråkig kost framöver, broccoli, potatis, majs och ärtor. Undrar hur det kommer att fungera?

Hur gör ni när ni ger mat? Äter de mycket eller bara lite mat och massor med efterrätt? Jag är rädd att Levina kommer att bli lite av en liten söt gris Hon älskar katrin & päron puré och skulle (om hon fick) leva på bara det.

• Peand

Jenny - Det är olika från dag till dag. Oftast äter Jonas upp motsvarande en burk med komplett måltid, alltså kött av något slag, potatis/pasta och grönsaker. Han har inte fått ris ännu.. Äter han ordentligt och fortfarande är lite hungrig så kan han få efterrätt, lite banan, yoghurt, någon puré eller liknande. Annars kan han gott vara utan.
    Till gröten får han alltid någon slags puré eller mos.
    Ibland kan han få mellanmål beroende på hur dagen ser ut och vart vi är. Oftast blir det då banan (igen) och numera blandat med vaniljyoghurt - den nya favoriten...Men absolut inte några mängder...
    Och så slinker det ju ner ett och annat rån ibland. Perfekt när han är otålig på maten och den inte är klar...

• englamax

ANNAMAX: VÄLKOMMEN in i våran tråd!

druvan- jasså då förstår jag..fullt upp! jo fikat va som vanligt trevligt det var jag ,jenny,petra.christina,elin och carolina!

jenny- tack för varningen jag ger inte max nå efterätt över huvud taget och på bvc tyckte dom det var bra...jag e rädd att han inte ska vilja ha maten om han lär sig äta det söta...men jag vet inte va som e det bästa!

petra- ja tack jag ser specillt fram emot kvällen och seansen...mamma har dator så ni kommer nog inte kunna hålla mig bort

DET VA VÄRST VA MÅNGA BARN DET FÖDDS I VEDEVÅG I ÅR!! KUL FÖR BYN!!

Onsdagen 5/10 ca: kl 13.30 på Kingsgården.

Jenny & Levina
    Petra, Jonas & Jesper
    Jessica & Kevin
    Johanna & Max

Svar på tråden LindeMammor05