• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Peand

Johanna - trodde ni hade åkte redan.....Ja, om du får tid över och datorn står där så kan du ju titta in och säga hej samtidigt som du kanske kan berätta hur det gick....Jag är ju en aningen nyfiken och avundsjuk. Vilt gissat men Magnus ska inte med dit va?? Pelle är väldigt skeptiskt till allt som inte är naturligt och går att ta på. Men ibland har till och med han blivit förvånad när saker har stämt utan att han kan hitta en naturlig förklaring.

Ja, vist blir vi många i Vedevåg. Kanske skulle döpa om tåden till Vedevågsmammorna

• Druvan

Petra & Johanna; Då får väl tråden heta både Vedevåg&Lindemammorna eller hur?

• Peand

Druvan - Lindemammor klingar fint.....Dessutom kan jag ju tänka mig vilket huvudbry folk skulle ha när de klurar på var Vedevåg ligger. Hade en inne i dag i mitt kryp in som tom fick ta till Eniro för att hitta Vedevåg. Förstår inte att folk inte känne till denna underbara pärla
    Nä, nu ska skorna på och en rask prommenad till skolan för att hämta hem storebrorsan....

• MaLevi

Jag älskar listor och spinner vidare på det vi pratade om på fikat så andra kan säga sitt oxå

Bästa och sämsta inköpet till bebisen:

Bästa Sämsta
    Snuttetrasan Alla nappar som inte uppskattas

• MaLevi

Hm...*djupa veck i pannan* Vad blev det där. Provar igen:

Bästa och sämsta inköpet till bebisen:

Bästa---------------------Sämsta
    Snuttetrasan-------------Alla nappar som inte uppskattas

• Peand

Jenny - Har du bakat Dumlekakor någon gång eller har du bara receptet?
    Har gjort dem här hemma nu och jag vet inte vad jag ska säga. Ser absolut inte ut som något man ställer fram på bortet när man bjuder på fika. Jesper sa att de var jättegoda men lite knepiga att äta. Dumlen har ju smällt ut i botten och bubblat upp på sidorna vilket innenbär att det nästan är som knäck där plus att "degen" då är ganska mjuk. Han skrapade formen ren med en sked i allfall. Känns inte som jag provar detta igen.
    Vad var det för sida du pratade om med massor av recept bla på muffins? Jag är nyfiken!!

• MaLevi

Johanna: Jag ger bara efterrätt eftersom det ska göra/hjälpa hennes mage och göra det löst.

Petra: Har inte muffinssidan ihuvudet ska se om jag hittar den. Jag har själv inte bakat dumlekakor men det låter konstigt har nog något recept. Har för mig att det ska bli en vit kaka med dumbl mitt i bara..hm...ska leta efter det oxå.

Jag har nu provat att ge Levina mild välling på tetra från semper och det tog hon. Får se om hon gör det ikväll oxå. Om det är så att hon gör det så har jag ett eller ett halv paket med Plus välling från Nestlé, 5 liters. Som jag inte kommer att ta slut på. Något spekulant

• MaLevi

Hittat den men VARNING för delikata bilder på muffins så man vill bara kasta sig in i köket

www.dagensmuffin.se/

Petra: På dumlekakorna har vi nog samma recept ser här att det ska vara nobless på dessa oxå.

• Peand

Jenny - ojojojoj.....De blev att lägga till sidan bland favoriterna Vilka fikor vi kan ha snart.. Älskar att baka och prova nya recept....Pelles omdöme på dumlekakorna blev - hmmmm intressant annorlunda udda inget för mig.... Förstod nästan att de inte skulle bli någon hit! Man nu har jag prövat dem iallfall.
    Hoppas att det börjar regna snart så jag kan få en ritig bakdag och då ska här göras muffins

• Solhöjden

Hallå alla fika pinglor.... jag hämtar Lina på dagis 13.30 sen kommer vi till Kingsgården.

Onsdagen 5/10 ca: kl 13.30 på Kingsgården.

Jenny & Levina
    Petra, Jonas & Jesper
    Jessica & Kevin
    Johanna & Max
    Maria, Patric & Lina

AnnaMax välkommen till oss!

Nu när vi blir fler o fler blir det mycket att läsa ikapp ibland! Kul!
    Petra - när det gäller försäkringsbiten så såg jag att ni rett ut det hela redan!

Svar på tråden LindeMammor05