• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Mussa Mus

Nähepp! Nu är det nog tid för mig att gå och knyta mig!!! God natt!!!!

• Peand

Hej på er!!
    Titta vad jag lyckades hitta låååååångt bak. Tänkte att det finns nya som vill lägga till sig och några som vill komplettera kanske
    Det var den senaste jag hittade så jag hoppas att det stämmer.

*barn födda 05*
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------

Johanna - Hälsa Max och gratta på 6 månadersdagen från mina pojkar ( och från mig med naturligtvis!)...Halv tårta med ett halvt ljus kanske

• Brodsmulan

Kan ju lägga in Jockes uppgifter igen, de försvann
    Förstår inte vilket nöjt och snällt barn jag har.. igår somnade han vid 22, sov fram till 02.30 å va vaken en halvtimma å sov sen igen till 07.30, kan man vara mer nöjd
    Strålande sol idag och vädret säger pissregn imorgon, är det typiskt kopparbergsmarken eller.. blää.. nä hoppas det kan va uppehåll iallafall.

*barn födda 05*
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------

• Peand

Cissi - Sorry.... Var inte meningen att Jocke´s uppgifter skulle falla bort....Blev så glad när jag väl hittade listan, tror att det var nästan 20 sidor bakåt.... Kollade bara att han var med iallfall vilket innebar att det måste vara den senaste listan.

Vad snäll han är. Brås han på mamma?
    Vad skönt det måste vara att få sova så pass mycket även i början. Är det bra annars? Har bröderna vant sig ännu vid lillebror och har ni vant er vid att ha en liten igen?

Kopparbergsmarken - den har vi pga vädret tänkt ta på söndag. Regnar det då också ja då blir vi blöta. Men är det inte så det ska vara på marken. Fuktigt (dock ej regn) höstig luft med en salig blandning av dofter. Munkar, brändamandlar, blöta löv, fuktig asfalt, grillat kött, popcorn......Hm, nu blev jag att längta

• Brodsmulan

Petra... *skrattar* naaa enligt min far så va jag grönjävlig när jag var liten..
    Allt är helt kanon, är väl bara namnet jag har svårt att ta in vet inte men jag hade velat ha en Måns eller Alfons, men tyckte inte de övriga tre.
    Med grabbarna går det jättebra.. kika galleriet, där finns bild på Morgan å Joachim å lite fler.

Är lungt, försvann innan också, men tänkte att jag väntar till Johanna tänkt lägga upp uppgifterna.

Ja här spelar det ingen roll, regn eller inte, marken blir det ändå

• MaLevi

Då var det konstaterat att Levina inte tänker äta Nestlés Plus Välling. Så är det någon som ger mig en 20:- för 3/4 paket (5 liters) blir jag nöjd Jag öppnade det för ca 3 veckor sedan.

Petra: Har nu kollat in Sempers Mild Välling och blev lite sniken när jag läste liter priset Så jag köpte inget, bara några tetra så jag klarar 2 nätter. På ICA kostade det stora 155:-. Vad kostar den på Brohallen? Fick en idé och undrar om vi kan gå ihop och köpa det och dela? Billigt och bra, iaf billigare

Kopparbergsmarken är ett måste! Jag ska upp även om det regnar. Lördagen blir det iaf. Kanske söndags oxå beror på hur sent det blir på lördag, är bortbjudna till vänner.

Ikväll blir det räksmörgås och mys framför tv med en bra film (förhoppningsvis) har tänkt kolla in "Sin City" och "Ring 2". Får se om vi hinner båda eller om vi somnar framför tv

Var inne och sa till Eva att vi kommer nästa vecka. Så hon ska fixa ett långbord i tavelrummet.

• MaLevi

Nu sover Levina och vi ska ta och ha lite fredagsmys. Så ha en trevlig helg med shopping på kopparbergsmarken. Vi kanske ses där!

• AnnaMax

Hej MussaMus, vilket fyndigt namn. Vad gör du på fredagskvällen då. Anna

• AnnaMax

Tack för ett trevligt välkomnande på tråden. Jag heter alltså Anna och är 27 år och är lärare. Vedevåg bor jag i och jag känner Karin och Åsa sen tidigare, men tycker att det är kul att knyta nya kontakter. Sonen heter Max och är snart nio månader. Han är född den 7 januari. Han var 50 cm lång och vägde 3450 g. Han är en glad prick för det mesta och jag önskade bara att han sov lite bättre på nätterna. Nä, nu ska jag gå och kolla på Idol. Ha de

• Brodsmulan

Plockar in Anna & Max
    Åh jisses vad jag ahr skrattat ikväll.. först kikat på Combo, där lilla Morgan höll konsert halva programmet.. hi, hi.. han skulle bra gärna vilja vara med där skulle jag tro sötisen.
    Sen gick vi över till Dobbido.. nå'n av er som såg det? Ho, ho för 'siste mohikanen' AJ Cissi är lite småtrött ikväll å lättroad till tusen. Men sen nu när vi gick in på Idol så bidde jag lite purken på Kirsti som bara rakt av dissar vår egen Örebro Maria.. *pekar med aja baja fingret* fy skäms på sig Kirsti.. Clabbe han är inte normal så hans kommentar räknas inte

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48

*gravida 05*