Cissi - Jaha, då är det vara och vänta och se vad som händer med Morgans prickar. Ännu finns ju hoppet om att det är något annat. Jag är likadan med mina barn och ringer heller tusengånger för mycket än en gång för lite - men mig själv då? Nä, aldrig att jag söker hjälp innan det börjar bli riktigt illa....Återigen är man mer rädd om barnen än om sig själv. Knasigt?
Jag tror nog att jag njuter mer av Jonas och tar mer vara på dagarna. Med Jesper så sa ju alla man skulle njuta för att tiden får så fort. Nu när man har en stor kille förstår man verkligen hur fort allt gå. Tycker inte det var länge sedan Jesper var liten och beroende av sin mamma. Nu är det slut med pussar när man lämnar på skolan, lek med kompisar och kärleksbekymmer.....
Vet inte om det beror på att det är mitt andra barn eller att det är ganska många år emellan men visst känner jag som dig att man har en mycket mer avslappnad inställning till allt nu. Ingen hets att barnet ska "kunna" saker hela tiden, skriker han ja men det är ju ingen fara- låt honom skrika ett tag, inte orolig för varje ljud som låter onormalt. En lite mer "det löser sig" inställning till det mesta. Om det har med att man trots allt är lite äldre än sist eller erfarenhet vet jag inte.
Men jag tycker att man trots allt har glömt/förträngt vissa saker sedan sist och får ständigt flashbacks att jag just det så var det ju att ha en liten i huset....Men uj vad ajg njuter.
Jag var orolig att jag nästan skulle bli en hönsmamma (värre än innan
) ioch med att vi fick kämpa och och vänta så länge innan guldklimpen behagade komma till oss. När man har väntat på något så länge kan man ju lätt bli lite överbeskyddande, men faktiskt har det gått bra. Jag kan känna en annan sorts glädje över att ha Jonas än vad jag gjorde när Jepser var liten. Att Jesper skulle bli till tog jag förgivet , tänkte inte tanken att jag inte skulle kunna få barn. Sånt händer andra men inte mig....
Känslan att nu sitta med någon i famnen som man hade gett upp hoppet om att få uppleva är så stor och mäktig.
Blir bara en massa svammel, det är svårt att beskriva sina känslor ibland......
Men ja Cissi, det är lugnare denna gången!
Kopparbergsmarken blir det imorgon och då SKA det INTE regna - bara så att ni vet...Även om prognoserna säger annat men jag har bestämt det, så det så