• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Peand

Tack Cissi för att du lägger in Anna och Max. Ingen idé att jag försöker för då försvinner väl hälften av er...

Cissi - Visst är det lite kämpigt när man är såååå många om att bestämma vad de lille ska heta. Jag kämpade länge för Casper men det var helt otänkbart för de andra två i huset. Visst, Jonas har varit med från början också men det var ju en Casper jag hade i magen. Fast nu är det ju min lill Jonte
    Jesper var ju en Hampus men där var det lika blankt nej!!!
    Jag tycker att Joakim är jättefint och var faktiskt ett av alternativen på Jonas. Vi snöade in på namn som började på J efter ett tag, alltså när jag insåg att Casper var totalt kört....

Det är ju du och jag Cissi och våra fredagsprogram, samma tur här!! Synd bara att man missat början på Idol men det är ju tur att de kör en snabb repris så man hinner höra alla.

Jenny - Jag har tänkt att köpa det stora paketet med riktig välling nästa gång slopar ersättningen helt då. Här går det åt och jag tycker det är så skönt att ha hemma. Såjag är tyvärr inte intresserad av att dela ett paket. Det säger ju bara svabb nu så är de slut. Ännu värre var det när han hade Baby Semp 1 och 2. Tänk vad smidigt det vore om det fanns i större förpackningar....

På tal om välling.....Igår kom den nya nappflaskan som jag har köpt. En flaska men Pepsi reklam på. Vet - jag är galen!!
    Tyvärr fanns den inte i Pepsi Max men det får jag väl lära mig att leva med. Nu väntar jag bara på Marimekko flaskan som kommer i början av nästa vecka.
    Vet att jag har ett enormt HA BEGÄR!!! Men kan man dessutom ha nyttan av sakerna är det ju praktiskt...Och vem vill inte handla nya saker till den lille?

• Peand

Skickar med lite listor när jag ändå är igång.

Onsdagen 5/10 ca: kl 13.30 på Kingsgården.

Jenny & Levina
    Petra, Jonas & Jesper
    Jessica & Kevin
    Johanna & Max
    Maria, Patric & Lina

Är djärv och vågar pilla på den långa listan......Skäll på mig om det blir något fel nu...
    Lägger till Carolina och Maya...

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------

Carro - om du är vaken där ute....Jag vet tydligen mer om Maya än dig. Vågade inte chansa på åldern, vet nog men det kan bli så fel Ni sitter på kylsåpet här hemma brevid oss så jag ser dig varje dag. Dessutom påperkar ju min kära mormor fortfarande att den dagen vi var i tidningen så var det ju en annan bebis med som vägde EXAKT hälften av vad Jonas gjorde. Det måste ha satt djupa spår i henne då hon nu nästan sexmånader senare inte riktigt kan släppa det. Hon tyckte nog att Jonas var bra stor....

• Brodsmulan

Skruttans.. har precis upptäckt att Morgan har runt 10st röda prickar på bröstet och ett par på handen.. ghhaa.. nej, nej, nej.. inte vattenkoppor.. inte nu. Aja, det lär väl tiden utvisa, för innerligt hoppas att lillkillen klarar sig isåfall, mindre bra å få det närm an bara är 3-4v iom att det är 2-3v inkubationstid på det. Men enligt allt jag kan läsa så ska man inte kunna få vattenkoppor innan 6mån om mamman haft sjukdomen och det harj ag, när jag var 15år ingen hit alls.. men gud så nervös jag vart nu.

• Peand

Cissi - Japp därifrån kommer min/Jonas nappflaska. Marimekkon kommer från Tradera också...Maken är ute mycket och köper men mest säljer på Tradera och det smittar visst De flaskor jag nu har köpt är ju helt nya och lite kul att det är annorlunda. Gäller att passa på när auktionerna inte rusar iväg i pris.
    Har spanat på Pepsi flaskan tidigare men den har blivit svindyr så jag har lagt mig varje gång. Men sen i tisdags natt när jag satt och väntade på att maken skulle komma hem från firmafesten upptäckte jag en auktion som snart skulle gå ut och där priset var helt ok. Var nog ödet....

Det där med prickarna lät inte bra. Verkar det vara riktiga vattenkopper eller bara röda prickar? Hoppet står ju till att det "bara" är några vanliga prickar och inte vattenkoppor....
    Om lilla Joachim får det nu så känns det ju en aningen tidigt, fast det lät ju bra om de inte kan få det innan de är sexmånader. Fast hur som helst är det tyvärr inte mycket du kan göra..... Kolla hur de ser ut i morgon och ring sjukvårdsupplysningen om det fortfarande verkar vara vattenkoppor. De kan ju bekräfta det där med sexmånaders gränsen iallfall....
    Hittills har vi klarar oss från alla ev barnsjukdomar, även om jag medvetet utsatte Jesper för bla vattenkoppor när han var liten. Tyckte att det var bättre att han fick det när han var runt året än att vänta till tex nu....Men han har motståndskraft den pojken, trots att han knappt ammats...
    Usch stackare, jag håller alla mina tummar för dig/er. Hör av dig så vi vet hur det går sen.
    Kram Petra

• Brodsmulan

Nervösa lilla jag har redan ringt till 26an och de skulle kolla upp med nattläkaren och hör av sig imorgonbitti om de anser att något bör göras.
    Jo, nog tror jag till 90% att det är vattkoppor iom att de sitter just på bröstet utspritt är ju där de börjar vanligtvis. Men bidde skitnervös när jag läste att sent i grav och tidigt nyfödda kan det vara oerhört farligt för att få vattkoppor, men får invänta och se vad de säger. Om mina antikroppar räcker eller om hans gulsot han har/hade har satt ner hans immunförsvar och om man ev. kan ge antiviral behandling eller om det troligen är försent och då får hoppas på om han får det att det blir så milt som de skriver att det oftast blir. Men stod nämligen att de kunde få hjärnhinneinflammation och då blir man ju livrädd.

• Peand

Cissi gumman - det är inte att vara nervös, det kallas mer att vara förutseende. Ligga steget före hela tiden så att man inte blir tagen på sängen - en mammas ständiga oro....
    Hoppas att de har hört av sig och att det ordnar sig. Håller fortfarande tummarna för er. Hjärnhinneinflammation är ju inget att leka med..... Tänker på dig

Nä, nu ska jag rusa iväg och åka in till Linde. Ännu en dag på Fyndhuset, dock utan barn denna gång. Ritigt skönt....

• MaLevi

Hemma från marken och lite andrum innan middagen hos vänner Allt går som planerat. Bara nu Levina kunde ta en tupplur innan vi åker men allt kan ju inte gå som man vill
    Babysimma imorse och träffa på Elin, berättade om fikat och lägger till henne.

Jessica: Elin tar med ersättningen..hm..minns inte om jag hann säga det på marken. Känner mig lite vimsig Men jag har en "deja vu" känsla

Onsdagen 5/10 ca: kl 13.30 på Kingsgården.

Jenny & Levina
    Petra, Jonas & Jesper
    Jessica & Kevin
    Johanna & Max
    Maria, Patric & Lina
    Elin & Linus

Ingen som är sugen på att köpa Nestlé Plus välling 5 liters? 20:-, öppnat för ca 3 veckor sedan.....

Petra: När jag tänker efter så går det nog åt ganska mycket så det kanske är värt att köpa ett stort själv..hm.. Vi ska oxå skippa ersättningen.

• Brodsmulan

Nu är vi tillbaka från marken.. huuu mitt bäcken skriker som Lena PH.. det gör ont men man får skylla sig själv om man spenderar 5h gåendes. Gick super med alla grabbarna å inte kom nå'n bort heller å vi hade ju skrivit mobilnr på armarna på barnen just in case, men va lite folk det var fram till lunchtid, kunde ju gå hur bra som helst. Å smarta nog att precis 10min innan regnet började satt vi i bilen.. å in på Älgen, vem orkar laga mat efter en halv dag på marken.
    Lyckades handla lite bröd & korv iallafall men bidde inga fårskinnstossor till Joachim va ju alldelens för stora, fanns från storlek 20 som vi hittade.. he, he.. ja, om ett år kanske.
    Grabbarna köpte yugioh leksaker.. oh så oväntat å sen fick de sponrat av pappa med 1/3 var på Need for speed underground 2 å så köpte Rasmus dvd'n robotar så lite bra saker blev det ju iallafall. Jo just, varsitt halsband köpte de, Morgan ett med ett långt svärd med röd pärla i, jättefint å Rasmus.. *sucka* har så svårt för hans smeknamn å nu syns det jämt.. tog ett namnhalsband med namn 'Rasse'.. huu.. jag får inga bra associationer till det namnet *s*

De ringde från 26an imorse och sa att det finns inget att göra så blir han sjuk så ska vi ringa in, men inte komma in utan ha telefonkontakt med dem och bvc bara och de trodde att han borde f tillräckligt med antikroppar trots att jag bara hade lite koppor och att jag inte 100% ammat utan ger 1 mål tillägg ungefär per dag fast utspritt på alla målen, han får ca 30-40ml extra vartannat mål.. så nu är det bara att vänta och se. Hjärnhinne inflammation fanns som komplikation men då var det oftast mindre barn och precis nyfödda å han hinner ju bli iallafall 2-3v. Så känns ganska lungt. Men har inte blommat upp än på Morgan så än håller vi tummarna på att det är nått annat knas.
    Å japp, jag väntar sällan när det gäller barnen, läser på nätet, ringer akuten/barnkliniken men mig själv däremot.. eehm.. ja, kanske går till läkaren om det gör väldans ont eller nått. Dum man är egentligen.

Men funderar på Petra.. upplever du det lugnare att ha smått igen nu när du har en stor? Inget är ju direkt 'nytt' jag tycker det känns 15ggr mer avslappnat, känns mycket roligare nu än när grabbarna va små, man har lite mer tid att faktiskt njuta.

• englamax

Ännu en Idol tittare..anna

orkade inte läsa igenom alla skrivda inlägg för då får jag sitta här hela kvällen men jag såg att du petra undrade hur det var på seansen...jo magnus va med till blg och hade max under tiden...tog en liten vända på k-berg marken oxå....jo seansen: en vän till mig som heter ellinor fick kontakt med en gammal dam som bode ovanpå dom när hon var liten som tog mycket hand om elinor när hon va liten ..typ som en mormor...så nu tror jag värkligen på att det finns något mer änn oss!! när nån man känner får kontakt då vet man att det inte e uppgjort ....nej nu ska kossan gå och mjölk ....ses senare

Svar på tråden LindeMammor05