Petra.. tja, pappa å hans fru är heller inte direkt 'på', är bara Rasmus som sovit hos dem och det totalt 2ggr på hans 9år, har haft han nå'n timma här och där annars. Pappa vet inte alls hur det är att ha småbarn, hade jobbade borta i långa vändor när jag och brorsan va små, tror inte han tog i mig förrän jag var halvåret å då va jag visserligen liten, vägde bara 1,1 när jag föddes å va 35 lång, född i v30. Rasmus va också runt halvåret när han tog han första gången och Morgan 3-4mån, alltså bara höll dem *s* Styvmor är väl mer och kan ta dem och hålla dem men är inte det mest barnsäkra hemmet med kristaller å dyktigt överallt.
Vi har ingen direkt som jublar om man frågar om barnvakt, visserligen hade pappa/styvmor Rasmus nu när vi va in till förlossningen och då va det inga problem att va borta ett par dygn, men annars har det knorrats där, men ärväl för att de blivit äldre och inte springer omkring och drar i saker längre. Farmor/farfar hade Morgan å där va det viktigt att vi va hemma på lördagen för på söndagen skulle de bort. Den som varit mest intressserad av att ha dem är faster deras men hon har själv en liten nu så då har det blivit stopp under ett år där.. själv kan jag knappt vänta på att få bli farmor.. förhoppningsvis kanske också mormor så småningom.. guuud så underbart att få låna, skämma bort å lämna tillbaka
förstår inte att mormor/morfar å farmor/farfar inte fattar charmen i att vara mor/farföräldrar, kan ju inte finnas nått underbarare. Men visst, jag ahr itne satt barnen till livet för att andra ska ha dem, men visst vore det roligt om maken å jag kunde gå ut tillsammans och kunna vakna utan att ha barnen hemma också, men tyvärr har inte det hänt utan vi går om varandra istället och behöver då heller ingen barnvakt eftersom någon är hemma.
Johanna.. säger som petra.. spara sessiskortet till studentskylten, det är ju klockrent