• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • MaLevi

Jo, det var helt ok i örebro men vi kom lite senare än vi tänkt så det blev en kort stund med bebisarna innan de skulle gå och lägga sig. Gick jättebra men tanke på att de bara har 2 1/2 rum och kök. Levina fick sova på en madrass på golvet i ett rum utan dörr men det gick Så nu vet vi det

Då ses vi imorgon Petra. Jag är reda för runda nr 2 Ska nu gå och se om jag kan få igång ring2 (undrar om jag vågar se den så här sent?!?!) hade datakrångel men det är nu fixat hoppas jag

• Peand

Hej på er!!

Måste bara berätta en sak....
    Jag råkade se ett avsnitt med Dr Phil där han pratade om övervikt och med överviktiga. Där sa han att man ska bränna sina broar bakåt, alltså att man ska se till bla att man gör sig av med sina stora kläder när man har gått ner i vikt så att man inte kan falla tillbaka.

Så nu idag har jag lagt ut lite av mina kläder i de största storlekarna på Tradera för att se vad som hände. Jätte skrämmande med tanke på att det känns som jag nyligen har haft dem, men jag _ ska_ inte behöva ha dem igen...
    Nåväl, la ett låg utgångsbud på plaggen för att se....Nu har en vinterkappa som jag hade lagt ut stigit från utgångsbudet på 150:- till 420:- och det bara på några timmar!! Det är ju en hel veckas mat för mig och dessutom ska auktionen hålla på en hel vecka.....
    Har totalt nu tjänat 500:- på några timmar. Det dåliga samvetet över markens bravader har försvunnit Var bara tvungen att berätta för någon.....

• Peand

Passar på att önska er alla en god morgon och puffar upp tråden lite så vi inte behöver leta så långt bakåt.....
    Här i huset har lugnet lagt sig. Jonas sover, hans mamma sitter (som vanligt) vid datorn och umgås, storebror Jesper hittade efter mycket om och men kläder till skolan - det var fotografering i dag gäller att vara snygg då!! och pappa Pelle kom faktiskt ihåg matlådan En helt vanlig morgon i Familjen Anderssons liv.... Inget underlag för någon dockusåpa här inte....
    Ska snart klä på oss varma kläder och ge oss ut på en uppfriskande prommenad med Jenny och Levina.

Onsdagen 5/10 ca: kl 13.30 på Kingsgården.

Jenny & Levina
    Petra, Jonas & Jesper
    Jessica & Kevin
    Johanna & Max
    Maria, Patric & Lina
    Elin & Linus

• englamax

hallo...

petra- det där lät juh riktigt härligt för dig, att jackan stigit så ja personligen tycker jag dr phil e bra men magnus hatar programmet...men han blir ganska glad ändå när det är för då har han garanterat en halv timme data... om max sover vill säga
    va kul att du hittade lite fynd på marken...måste vart mycket roligare att gå i söndags änn lördags..brukar ha ganska bra priser på söndagen oxå...men tyvärr så va inte min sambo så villig att gå på marken i går med, så då blev det inget ..måste fixa körkort alltså!! va det skönt att ta en promenix kan jag tänka? måste ut och röra på mig jag med men det e det att ta sig ut för det*suck

• Druvan

Hallo på er!

Idag är jag rätt nöjd med förmiddagen.... har kunnat göra mat i lugn och ro, bakat muffins och dammsugit och Kevin har sovit i 1 timme nu.
    Ska ha prästen här i kväll för att prata om dopet vi ska ha på lördag så då mäste det ju se skapligt ut.

Johanna: Vilken tid skulle du till tandläkaren i morgon?
    Passar det att ta sällskap till Kyrkis mån tro?

Jenny och Petra: Var morgonhurtiga ni var idag då, skönt med en solig promenad!
    Jenny: Hittar du bättre i Vedevåg nu när du fått lite hjälp av Petra?

Vi hörs och ses på er Mammor och Bebisar!

• Solhöjden

Hallå på er!
    Nu är det måndag igen och jag läser att ni varit på marknad en hel del av er. För mig blev det ingen marknad. Vädret avskräkte i lördags och i söndags med för den delen...
    Fick räcka med Nora- o Lindemarken. Hade lite medskick med mamma som handlade bla mössor till barnen!
    Petra - vad häftigt att kappan redan stigit i pris. Intressant att se vad du får ut i slutet! Det är nog bra som dr Phil säger, att göra sig av med vissa kläder. De blir ju en kick att få handla nya mindre kläder för pengarna istället! Eller? Själv skulle jag behöva en del nytt i min garderob. Jag håller på att rensa ur gammalt som jag aldrig använder, och vips blev det inte mycket kvar..... Men man hamnar ju allt som oftast på barnavdelningen när det är shopping på gång.

Druvan - Skönt att Kevin sov på fm så du hann fixa lite. Går det bättre med sömnen nu??

• Druvan

Maria: Ja det vart skönt att få lite gjort ostört.
    Jag trodde att han blivit bättre med sömnen för han sov ju emellan 6-8 tim i sträck förra veckan men tyvärr inte.
    Helgen har varit jobbig med många nattmål och tuttsövande om du förstår och med bara 2 timmars mellanrum.
    Vet inte när det ska sluta.
    Han sover även så dåligt hemma på dagarna så man hinner inte så mycket än ta hand om honom.
    Sover bättre i vagn ute på promenad men då kan ju inte jag tyvärr vila.
    När han är vaken vill han ha full uppmärksamhet med lek och prat och det kan bli jobbigt i längden.

Hur är Patric med sov och matrutiner?
    Kan han roa sig lite själv så du kan göra lite nytta?

• Peand

Johanna - Visst måste du skaffa körkort Är väl inget jätte fan av Dr Phil men ibland är det riktigt intressant och ibland blir det lite för mycket pekpinnar. Har haft turen att bara komma in i några program av sen slump som var bra. Fast Oprah´s show ser jag faktiskt gärna om jag kan/hinner, fast det beror ju på vad det handlar om också. Av någon anledning ser jag mycket mindre på tv nu när vi har bredband

Jessica - Vad tråkigt att Kevin bara hade en tillfälligt anfall att sova ordentligt förra veckan. Hoppas att det snart blir ändring på det...
    Och ja, vi hade det jätteskönt i solen på förmiddagen. Nu får vi bygga ihop våra rundor så har vi en härlig motions/bebisprat runda att gå ibland. Byn är ju inte så stor så rundan blir runt hela byn med dess ytterområden.....

Maria - Visst blir garderoben ekande när man rensar....Och inte blir det kläder till en själv man handlar, nej bara åt barnen. Som tur är har jag kartonger märkta med "för små kläder till Petra" som jag nu börjar rota runt i.Men visst vill man köpa nytt också

För den ev intresseklubben som antecknar kan jag nu berätta att kappan är uppe i 560:-
    Gissa om jag springer och kollar att den verkligen inte har någon fläck eller är trasig någonstans. Skulle aldrig kunna sälja kläder som det är något fel på, men jag blir ju så nervös att jag har missat något.Och auktionen går först ut på söndag....HUuuuuu!!
    Men kul är det och innebär mer pengar till mina "älskade" Cambridge påsar, eller nya kläder

• Peand

Hej på er!!
    Ni missar väl inte outsider som går på 5:an nu??? Skrämmande!!!!!

• englamax

maria- skönt att höra fler som är ute efter kläder till sig själv men alltid hamnar ¨på barnavdelningen

petra-nej phil e inget jag har inbokat i tid och vecka utan det blir när man får se att det är om det inte e nå bättre och om det e nå intresant det handlar om..ska kola outsider nu...

Svar på tråden LindeMammor05