• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Brodsmulan

Snacka om begåvade barn Lite impad jag var av tjejjen som kunde läsa redan vid 2½år.. fast iofs, är de bara intresserade så ska man ju puscha på dem, Rasmus började med sina lek å lär böcker när han var 3½år och kunde både läsa/skriva när han började skolan. Då gäller det ju bara att fortsätta utmana barnen..värre när det är åt andra hållet, lilla herrn våran är itne alls intresserad på det viset, visst, kan läsa lite och kan skriva bokstäver men inte alls samma intresse för skolan då får man ju försöka motivera istället, men har är mer abstrakt, mer intresserad av praktiska saker.

Nu har nedgången vänt, va ner i måndags och vägde och då låg Joachim på 3410 och 49 och idag 3630 och 50 så 220g på mindre än 1v får man va glad för va nere på 3395 förra tisdagen när vi va i Örebro. Men det märks också att han är inne i tillväxtperiod det ska ätas mycket och ofta *s* men skönt är att han har sina rutiner på natten iallafall, flera dagar nu har han somnat 22, vaknar 02 och är vaken till 03 och sover igen till 07.30, känns helt okej med sådan rythm.

Va heter du på Tradera Petra? strassakennethmelin är våran användare.

Men ikväll blir det tidigt i säng, gubben ska ut å fiska imorgon med en arbetskamrat så då är det bäst att spara på energin.

• Peand

Godmorgon på er!

Usch vilken kväll vi hade igår....
    Jonas vaknade och var helt otröstlig, somnade inte om på ett par timmar. Jesper hade återigen ett av sina nattskräcks anfall och det tog säkert nästan en timme innan han lugnade ner sig så att han kunde sova vidare. Denna gång vaknade han faktiskt på slutet viket han inte brukar göra, så han kom ihåg vad det var som hade skrämt honom så....
    Och som pricken äver i´t så hör man hur det kryper i väggarna - jag _hatar_ råttor/möss.Varje år förtränger jag hur det är på hösten, vill inte.....Och vårt kråkslott är så mycket vinklar och vrår på så det går inte att stänga dem ute, det primära är att se till så man inte har dem springande på golven iallfall. Hugaligen......
    Om jag endå inte vore allergisk mot katter

Cissi - Visst var det lite skrämmande med dessa underbarn. Man märkte ju verkligen vilka föräldrar som pushade på lite för mycket och vika som hade en ganska avslppnad inställning. Jag hade lite svårt för tjejen som precis började 7:an, det blev lite för mycket av det präktiga.....Eller också blir jag skrämmd av dem som är så där överintlligenta
    Vad skönt att ni har fått in lite rutiner där hemma och att lill pysen sover bra om nätterna och dessutom växer han ju så.....Dags för Pippis "inte vilja bli stur piller" eller vad var det hon hade i skafferiet....Har du sånna hemma så skicka hit en bunt....Det går alldeles för fort med Jonas nu
    Hm, "vi" heter Opel69 på Tradera, eller rättaresagt Pelle heter så. Jag brukar använda hans alias när jag handlar och nu även när jag säljer för första gången. Bättre att köra ihop så får ha ju lite fler goda omdömen - så vida jag sköer mig Namnet avslöjar väl en aning om vad han har för intressen och vad det är han köper/säljer.....

Nä, nu är det hög tid att fixa till det sista innan Jenny och Levina kommer och hämtar oss. Sedan bär det iväg mot kyrkis......
    Ses!

• Solhöjden

Jessica - Patrics sovrutiner är nog ganska lika Kevins. Men han har fått ordning på dags- sömnen. Han sover mellan ca9.30-12 sen vid ca 14-15 och lägger sig vid 19.30. Men på natten är han inte lika punktlig. Han kan vakna varannan och ibland varje timme. Oftast vill han ha nappen, lite hungrig/snuttig/sugen vid ett par tillfällen. Det stör ju en annans sömn rejält...

Verkar som jag missade något på Outsiders igår. Handlade det om barn??

Petra - Det blir inget hos Eva imorgon, de är sjuka. Bestämde nästa onsd istället. Samma tid samma plats! Vi ses på Kingsgården i morgon.

Onsdagen 5/10 ca: kl 13.30 på Kingsgården.

Jenny & Levina
    Petra, Jonas & Jesper
    Jessica & Kevin
    Johanna & Max
    Maria, Patric & Lina
    Elin & Linus

• Brodsmulan

Petra.. hi, hi.. vi har samma tanke, använder makens nick jag med.. billigare med fakturor och dessutom får man ju så mycke mer poäng, tar ju sin tid att koma upp i poängen ändå.. mm.. gått i taket har digikameran jag bjuder på också gjort bara idag, från 400 är den nu uppe i 770, fast uppemot 900-1000 kan jag tänka mig gå men sen blir det stopp, kostar faktiskt inte mer än 17-1800 ny och är en 'gammal' modell.

• Peand

Maria - Såg att Eva hade ringt när jag kom hem från kyrkis, anade att det var något liknande...Men smart som jag är så kollade jag här först, tänkte att du hade skrivit
    Det var ju inte så roligt för dem, var de sjuka hela familjen? Då får vi en lite lugnare onsdag i morgon och det är väl egentligen inte fel det heller. Nästa onsdag passar mig bra.

Jenny - hur går det med Tradera? Har du missat nappflaskorna med Katten Gustaf på? Var inte du lite galen i honom?

Cissi - ja visst är vi smarta....Tänk att saker kan springa iväg så i pris ibland. Det är bara att släppa den där kameran, bättre att lägga till lite och köpa en ny. Köper man begagnat vill man ju känna att man gör ett klipp. Har köpt ganska mycket kläder till Jonas via Tradera och hittils är jag mer än nöjd, har varit kanon fina kläder.

Lägger till några fler på fika listan, värvade på kyrkis

Jenny & Levina
    Petra, Jonas & Jesper
    Jessica & Kevin
    Johanna & Max
    Maria, Patric & Lina
    Elin & Linus
    Karolina & Maya
    Cissi & Tindra
    ev Maria & Viktor

Johanna - visst sa Angelica att hon skulle komma? Hoppas att det gick bra för dig idag
    Angelica & ??? Har glömt namnet sorry!!

• Peand

Undra vad jag gjorde nu då?? Fel blev det iallfall....Tar det en gång till....
    Klipp och kistra

Lägger till några fler på fika listan, värvade på kyrkis

Jenny & Levina
    Petra, Jonas & Jesper
    Jessica & Kevin
    Johanna & Max
    Maria, Patric & Lina
    Elin & Linus
    Karolina & Maya
    Cissi & Tindra
    ev Maria & Viktor
    Angelica & ??? Har glömt namnet sorry!!

Johanna - visst sa Angelica att hon skulle komma? Hoppas att det gick bra för dig idag!

• englamax

Jenny & Levina
    Petra, Jonas & Jesper
    Jessica & Kevin
    Johanna & Max
    Maria, Patric & Lina
    Elin & Linus
    Karolina & Maya
    Cissi & Tindra
    ev Maria & Viktor
    Angelica & Tuva
    michelle & jakob

petra- jo det gick jättebra..det var som vi trode så han undra om jag ville att han skulle skära bort den på plats fast den fick va kvar om den va ofarlig..har skräckupplevelser sedan p-staven om du minns? så det e skönt att det inte va nån fara och den har juh inte växt så då e det ännu mer lugnande!

• englamax

ska vi ringa bersingen eller att det kan ordnas så bra för oss här istan när vi vill fika/käka och att vi e så många mammor och barn som träffas så kanske vi kan värva fler mammor för vi e juh såååå några ..jätte gullligt av kingsgården tycker jag att dom kan ordna för oss!

• Peand

Johanna - vad skönt att det var som du trodde, och jag förstår att du valde att låta den sitta kvar. Skulle ha gjort likadant jag också....
    Tycker också Kingsgården är kanon som ställer upp så. Har aldrig varit där så det ska nästan bli lite spännande och se hur det ser ut och vad hon har fixat för oss. Är det bra får vi väl visa vår tacksamhet på något sätt

Svar på tråden LindeMammor05