• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Peand

Cissi - Håller med dig om vädret....Inte alls roligt, inbjuder till att krypa ner i sängen igen och dra täcket över huvudet. Vill också ha vinter. Pelle jublade när han kom ner i morse och tittade ut i mörkret. Det så nämligen ut som det låg snö på garagetaket, var dock tvungen att ta enr hon på jorden igen och berätta att det faktistk bara är björklöv som glimmade. Fast minmormor hade hört att det kunde bli lite snön nästa vecka Med lite tur behöver/hinner man då inte kratta löven......

Vet inte hu FK har det men jag skulle inte ha för stora förhoppningar på att få pengar inom en snart framtid. Erfarenheten säger mig att det brukar kunna ta en väldans tid. Tyvärr......

• Peand

Cissi - Det finns hopp!!! Läste i en annan tråd här på FL att det snöar idag i norra sverige. Så om det bara tar och blåser "lite" söderut så har vi snart vinter.....

• MaLevi

Petra: Vi liftar med Svärmor till Linde Så jag hoppar fikat idag men kommer att köpa till lördagen

Ha en trevlig helg och sov gott

• MaLevi

Oj, här var det stilla.

Har kommit hem från Linde nu och gumman har varit skrikig och sovit korta stunder och har inte ätit speciellt mycket. Väl hemma tokskrek hon och var väldigt varm så vi tog tempen 38.6 hon slutade inte skrika så vi gav en alvedon och nu sover hon. Svårt att säga vad det kan vara. Någon som vet? Berätta gärna.
    Ivanliga fall har hon 36,5-37 ungefär. Hon hade ju bara legat still i vagnen hela eftermiddagen och sovit eller bara tittat på mig...usch...känns inte alls bra i mammahjärtat. Känns som hon har försökt säga något hela em till mig och jag har inte förstått Nu sover hon så sött iaf och jag räknar med en jobbig natt, men det tar jag. Bara hon blir sitt gamla jag igen.

• Peand

Jenny - ja, här har det varit lungt hela dagen och nu är det fredag kväll....
    Stackars Levina ;-( Kan ju vara allt från en förkylning som är på väg, tänder (vet att ajg tjatar om det) eller något annat oförklarligt som försvinner lika fort som det kom. Hoppa att du/ni iallafall får en lugn kväll och natt och det är inte mycket mer du kan göra än det du redan har gjort.
    Laddade du med chips??

• MaLevi

Petra: Japp, har köpt både lantchips (mums) och vanliga lättsaltade chips tills imorgon, men jag är inte själv som ska äta upp dom Krister och hans två bröder kommer för att basta och dricka öl. Men jag tror jag öppnar lantchipsen sist eller sen när de gått till puben

Levina sitter med här och är nästan samma gamla glada tjej igen, lite bajsning och en tupplur så är allt bra eller oxå är det alvedonen som verkar fortfarande.... Kommer att sova ut imorgon och skippa babysimmet. Hur som helst är det skönt att veta att man bara behöver skriva av sig lite härinne så kommer gamla Levina tillbaka Nu ska vi in och kolla vem som vinner en miljon i postkodsmiljonären eller vad det nu heter..

• Peand

Godmorgon på er!
    Verkar som om de flesta drog täcket över huvudet igår och tittade inte ut sedan, det är väääääldigt lungt här inne numera!!
    Men envis som är jag kämpar jag på iallfall, vill inte att tråden skall falla i glömmo

Jenny - Hoppas att Levina är bättre idag och att det bara var ett tillfälligt infall hon fick i går. Dessutom hoppas jag att du får en underbar kväll tillsammans med
    chipspåsen (-arna).....Önskar att jag kunde göra dig sällskap, fast ärligt talat är jag nog faktiskt mer sugen på att sitta och dippa grönsaker. Tänk vad konstig man kan bli....

Cissi - Hoppet för oss blir bara starkare och starkare....Såg snöflingorna på väderleksrapporten igår kväll och de kommer nämre och nämre Säger som en viss favorit Gert - ÄNTLIGEN!!!!!

Ska klä på min barn och åka in mot Linde, dags att fylla upp skafferiet lite....Ska kolla på en beg. gåstol oxå! Det trodde ni aldrig, eller hur? Inte jag heller!! Men jag har insett att det kanske inte vore så dumt iallafall, men jag lägger aldrig ut fullt pris....Sånn stor nytta tror jag inte att jag kommer ha av den....

Och i kväll är det dags att träffa Martin Stenmark
    Eller träffa och träffa.....Jag och X antal tusen andra inne i idrottshuset i Örebro...Blir kanske inte så intimt Tur att jag har min Pelleplutt

• Druvan

Åh Petra, Vad jag bli avundsjuk, han är ju såååå braaa och charmig!

• MaLevi

Petra: Ha riktigt kul ikväll och spana lite åt mig oxå

Idag har tempen legat runt 39 grader och hon har varit pigg och glad ändå, sovit mycket men ändå ätit. Iaf så är det väl något som går någon lätt förkyldningen eller tänder. Försöker att se men hon hugger direkt

Ikväll går sambon och hans bröder ut på irlänsk pubafton här i byn.
    Själv har jag en date med chipspåsen, "Hitch" & "Robotarna"

Ha en skön kväll!

• Solhöjden

oH pETRA Spana lite åt mig oxå!

Patric har fått sin andra tand o förkylningen börjar ordna upp sig, det känns skönt. Det har varit lite mycket med båda sakerna samtidigt för det lilla livet!
    Han "firar" dock sin 6-månadersdag idag med att vinna en DVD-film igenom Bergslagsposten! Kul!

Svar på tråden LindeMammor05