• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Brodsmulan

Petra... pappa sa nu ikväll att de hade mött flera bilar med SNÖ på sig, det snöar tydligen uppemot Kopparberg.. snälla Linda säg att så är fallet me vill ha snö. Enda tråkiga är väl att jag precis köpt en 24" mountainbike till Morgan.. ajje.. ah, det kommer en vår också

Hmm.. är det nå'n av er med småttingar som haft torsk eller eksem i ljumsken på bebben? Vet inte riktigt vad det är han fått. bvc-sköterskan kikade på det i måndags å sa att jag bara skulle använda idominet, men det hjälper inte alls. Tror mer på att det är torsk iom att det blir skinnflått, alltså han får som små blåsor först som blir större och till slut försvinner skinnet på dem, men han verkar inte ha ont alls själv av det, men det ser inte direkt kul ut. Synd att jag inte har kameran kvar då hadej ag kunnat fråga utifrån en bild, men nu har det börjat smyga sig upp mot pungen på han också, tycker själv att det måste vara obehagligt. Tänkte testa och lufta han här så mycket som möjligt i helgen, för är det bara eksem så bör de ge sig, köpa Bepanthen salva kan man ju också, men dumt att bara prova om det inte är den man ska ha. Men när jag satt och kikade på apotekets sida insåg jag att det är en hel del jag saknar så lär in på apoteket på måndag

• Solhöjden

Lät inte skönt med blåsor som går sönder, tur att han inte lider av dem. Men torsk trodde jag de bara kunde få på tungan och att det är som en vit beläggning som ska gå över av vishy-vatten...
    Ljumskarna är ju lite svåra, jag tror det är bra att låta dem vädra så det får torka ordentligt ibland. Patric fick som hormonprickar i rumpan innan tänderna kom, sen försvann de så fort den första spruckigt fram...men tänder är ju lite tidigt för lilla Jocke!

• sagitario

Halkade in på eran tråd. Det stämmer det har snöat lite lite i Kopparberg!!!

• Morots mamman

Cissi:: det snöar inte just här men högfors ställberg typ för det kom en bil å den var alldeles insnöad (full med snö)... vart e sommaren

• Peand

Hej hopp, eller godmorgon blir det nog för de flesta.....

Ja ni, vad kan man säga...Martin, Martin, Martin...Skulle den mannen komma krypande på sina knän och be fick man ju verkligen tänkat till på att man har lovat i nöd och lust till Pellemannen.... Det charmen och glimten i ögat han har kan ju få vem som helst att smällta, iallfall denna kvinna....Fast jag måste säga att kvällens höjdpunkter stod faktiskt hans kollega Lagayla Fariser (tror inte att hon stavas så men ni vet vem jag menar, för sent att kolla stavningen) Att en sånn liten människa kan rymma en så stor röst. De tidigare gånger jag har sett henne har hon också varit jätte bra men i kväll var hon helt otrolig. Tänk om jag endå kunde sjunga.....

Cissi - Vad glad jag blir att det börjar närma sig, snön alltså....Är väl för mycket att hoppas på att det är vitt imorgon när man vaknar, men visst vore det underbart??
    Stackars lilla Jocke! Men det låter inte som torsk. Håller med Maria för jag trodde/tror att de bara fick det i munnen också....Lufta och se hur det utvecklas...Håller tummarna!

Linda - verkar som om du inte delar får längtan efter vinter?

Jenny - Hoppas att Levina blir bättre men det är ju skänt om hon iallafall inte är grinig och gnällig om dagarna. Tillvaron blir ju lite enklare då....
    Räknar med att chipsen smakade gott....
    Det är väl Kristers morgon, eller????

Nä, nu är det raka vägen i säng. Liten vet ju fortfarande inte skillnad på helg och vardag!!Önskar att man kunde förklara att vi behöver inte gå upp så tidigt på lör-sön, men vad fattar en sexmånaders??

GRATTIS PATRIC på sexmånadersdagen som slutade för några minuter sedan....

Godnatt/Godmorgon.....

• Brodsmulan

Låter som om du hade en kanonkväll igår Petra.. kul

Å vet ni vad.. det snöade här inatt vid 1-tiden *s* å det är dessutom vitt på backen, nu är vintern på g. Nä egentligen är jag en värmemänniska, men får jag välja mellan gnistrande snö och kyla och höstens slask och blask så vill jag ha vinter, inte minst för barnens skull, finns så mycketm er ute de kan göra på vintern än när det bara regnar.

Jo, visst kan de få torsk som är svamp i baken. När jag hade Rasse liten så blev han penslad både i munnen å baken, men att skilja dem åt.. alltså vad det är, är svårare i rumpen på dem. Munnen vet man är torsk.

Snacka om att Örebros hockeytränare är bra.. ja.. vet inte vad man ska kalla dem. De hade första seriematchen igår i Råsshallen, mot Örebro.. tyvärr fick GSK dela på sig och spela mot sig själva, för Örebro dök inte upp och när de ringde upp dem och frågade vart de tagit vägen så sa de att de hade inte fått nå'n tid så då struntade de i att åka.. men hallå.. ta telefon och ringa och fråga *suck* tyckte jag va dålig stil.
    Idag är det bara skridskoträning, så där är väl enda bekmmret om tränaren inte kommer

• MaLevi

Petra: Låter som det var en kanon kväll Ja, sa att hon har en enorm röst

Patric: Grattis på 6 månadadersdagen!!!!

Cissi: Håller med dig om att snö är härligt, sa nyss till Krister att det ser ut som det snöar. Men han tog ner mig på jorden igen och sa att det är bara blask Det är det enda trista med snön, att det någongång ändras till blask

Idag är det en riktig slöar dag och Levina är tillbaka, hade 37.1 grader imorse så jag hoppas det är över nu. Jag är bra gnällig och jag som lova mig själv att inte bli en sådan gnällmorsa som oroar sig över minst lite feber ja,ja, ska försöka bättra mig till nästa gång

Såg nyss på När & Fjärran att de hade varit i vimmerby och hälsade på Pippi. Tror ni jag vill resa NU Har alltid viljat resa till Vimmerby men får väl vänta tills gumman är 2 år eller så. Det går ju fort! Någon som varit där?

• Morots mamman

Bläääääääääääää å fyyyyyyyyy vad det snöar å e kallt här

Petra:: nej delar verkligen inte eran glädje usch får ju så himla ont när de blir kallt å skit.... vill ha sol å värme då e ja glad å frisk... kyla gör mig så kinkig haha...

• Peand

Glädjen kommer och går under dagen....Snö, regn, snö, regn.....Att det inte kan bestämma sig....Om jag vore i det läget så jag åt skulle jag absolut ha letat på en flaska glögg, massor av pepparkakor och firar säsongens första snöflingor.... Men nu kan jag bara drömma om det.....

Linda - Beklagar att du inte känner som jag för vintern, men jag förstår om du inte mår bra om det är kallt och eländigt. Då skulle jag nog också föredra sommaren.....

Jenny - Skönt att det är bra med Levina. Undrade ett tag om smittan hade spridit sig bort till oss då Jonas har varit på ett uselt humör de senaste två dagarna. Gnällig och klängig men verkar inte riktigt veta vad han vill. Var bort i två timmar idag och då hade han visst gallskrikigt hela tiden så Jesper var inte glad när jag kom hem. Han tyckte att jag kunde ha tagit med mig brorsan....Inte vad man vill höra då men för _ engångs skull _ lämnar hemmet alldeles själv....
    Vi har varit i Vimmerby och tyckte att det var kanon bra. Kommer absolut åka igen...Men jag skulle nog vänta lite längre om jag vore dig. Jesper var 5 när vi var där och jag tror att någonstans från 4 år och uppåt är ganska bra. Det är mycket teater och de får ut mycket mer om de kan sagorna innan och hänger med i spelen. Fast man kan ju åka dit flera gånger, både för föräldrarna och för Levina

• Peand

Allting är vit, vit, vit aaaaaaa.......
    Nu är jag glad och full av julkänslor
    Som jag har gått och väntat på detta hela dagen....
    Tur att vi provade förra säsongens vinterskor på Jesper idag och hittade otroligt nog ett par han kan ha. Vore inte snyggt att skicka iväg honom i snön i morgon i tennisskor, men vad hade jag haft för val?.Om nu snön ligger kvar!

Johanna - Hoppas att du har kommit hem och inte är ute på vägarna nu. Baksidan av vintern är ju min oro för väglaget och mörkret....
    Hoppas även att helgen har varit bra där nere i småland med svärföräldrarna och att Max har varit på sitt bästa humör.

Svar på tråden LindeMammor05