• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Peand

Allting är vitt, vitt, vitt ska det naturligtvis vara......Grrrrrrrrrrrrrrr!!

• MaLevi

Ni som ännu inte har sett det ...*nynnar* "jag ser det snöar, jag ser det snöa. Det var ju roligt HURRA. Nu kommer vintern, nu kommer vintern....."

Om jag inte viste bättre skulle vi slänga oss ut på en liten runda i snön och göra snöänglar

Petra: Imorgon ser ut att vara ända dagen då det är soligt och +3-5 grader sen kommer regnet om man ska lita på väder"gubbarna" Vad säger du en tidigt förmiddagspromenad? Tid vet jag inte. Levina har "sovit" bort rutinerna men ska försöka få tillbaka dom kanske runt 9-10 tiden?

Ni har väl inte missat att "Pretty Women" går ikväll på tv 3?!?!? Jag ska sitta bänkad, det var ett tag sedan man såg en så BRA film. "Hitch" var helt ok när det gäller gener romantik, men INGEN film slår "Pretty Women"!

• Brodsmulan

Huga vilken dag

Färgade håret på Morgan igår med en granatfärg.. bidde mer åt det rosa hållet oooops.. aja, det går att rätta till.. köpte en mahognyfärg och la i nyss, skitasnyggt blev det, alldelens mörkrött och jämt och fint. Få se om jag får låna digikameran av svärmor eller om jag får vänta tills vi får hem våran i slutet av månaden så ska ni få se söt bidde han.

Livrädd blev densamme lille killen i eftermiddags, och med rätta, han lär tänka sig för både två och tre gånger nästa gång. Han höll på med lillebror, hade han i knät och gosade å så skulle han gå och kika på något, la han på täcket vi har i soffan som vi brukar ha han liggandes på men missade å såg inte att täcket inte va uppallat.. vad händer.. jodå, lillkisen kullrar ner i golvet. Tursamt nog hände inget mer än att han blev väldans rädd, men kan lova att Morgan såg ut att vilja sjunka under golvet. Men det är bra, ingen idé att skälla på han, han märkte ju själv vilket misstag han begått å va så ångerfull så det både räckte och blev över. Men bästa är väl att inget hände lillkillen.
    Men tror nog Morgan hade väntat sig att jag skulle bli arg, men man kan ju inte bli arg på dem för att de försöker.

Men nu är det dags att börja natta barn här, ny dag imorgon med massa snöbollskrig här är det massa snö på backen, snacka om omslag i vädret. jeeej Cissi glad!!

• Brodsmulan

Jenny.. när är Pretty Woman???? Den, och Dirty Dancing är mina absoluta favvisar när det gäller film.. Road House och Ghost funkar också

• Brodsmulan

Petra.. här har du en som får dra på sig skamhatten.. jag tog inte ut paketet från Halens när vi fick barnbidrag utan tänke att jag väntar tills måndag när vi får fp.. *sucka* tur att ena har basketkängor och andra får ta vinterkängor så helt utan är de ju inte.

• Peand

Jenny - Det passar mig perfekt. Har tänkt att försöka gå en gång om dagen denna vecka, kommer dock bli både förmiddag och eftermiddag beroende på schemat för veckan. Men i morgon blir kanon på morgonen. När är ni klara? Vi kan ju när som helst från kl 8.....

Cissi - Tur att det gick bra med Jocke. Samtidigt är det ett "jättebra" sätt att se vad som kan hända och hur lätt det händer.....Mer effektivt än alla gånger man säger åt de stora att de ska tänka sig för.
    Kan berätta att Jesper har också gjort några rejäla grodor med Jonas men jag har lyckats hålla mig lugn och lite i smyg kollat hur det gick med Jonas. Jesper har ju varit helt förtvivlad och storgrinat, men han har aldrig gjort om samma misstag.
    Basket kängor är väl bra, de går ju upp lite iallfall.Jespers tennisskor är ju av den låga modellen. Såg vinterjacka, termobyxor och tennisskor framför mig hahahaha!!! Det blir nog en tur till skopunkten (köp 3 betala för 2) i veckan.

Blev ingen gåstol igår heller, var för sliten och dan. Så fy skäms på mig men jag tänkte passa på att kolla vad en ny kostar när jag endå är i storstan....Har ingen aning! Någon som vet??

27 minuter till Pretty Woman.....

• MaLevi

Japp, kl 21.00 på tv3 missa inte det Håller med dig Cissi om att "Dirty Dancing" är oxå en bland favo filmerna, "Grease" lika så

20 minuter kvar till "Pretty Women" dax för mig att säga godnatt och värma på tekannan och göra några smörgåsar, så man är klar tills det börjar. har precis lagt busfröken och Krister ligger bredvid. Nu ska jag få se film själv och utan avbrott *håller tummarna*

Petra: Kl 9.00 kanske vi kan vara klara till Du kommer väl traskande så ska jag nog vara klar iaf försöka

17 minuter kvar......

• Peand

Jenny - Jag plogar mig fram med vagnen och kommer förbi dig någon gång runt 9....

14 minuter kvar.....

• Brodsmulan

Petra.. men du, kolla på Tradera på gåstolar, finns ju massa där.. inte minst han Linköpings import, där finns helt nya från 250:- visserligen tillkommer ju frakt, men man kan ju kika vart auktionerna finns. Eller kollat blocket?
    Shit, jag insåg just att jag har helt genomskinligt röda naglar *skrattar* snyyyygt.. not men ville inte använda handskarna denna gågnen då det bidde lite halvdant igår, man känner ju itne lika bra med handskarna på.

Men, men.. nu ska kikas tv

• MaLevi

Avbrott....REKLAM....usch varför måste det vara reklam så ofta.....Ibland är bra för då hinner man ut hit och kolla läget och toabesök

Nu säger jag godnatt och Petra syns imorgon!

Svar på tråden LindeMammor05