• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Peand

Godmorgon på er alla....

Joans och jag vill bara hälsa er välkomna till en vintrig dag....Kallt,vitt och halt ute på vägarna...Nu är vintern igång.

Cissi - försökte skriva svar två gånger igår men datorn hängde sig och då böev jag lite sne....
    Jag har kollat på Blocket, Lindenytt och Tradera men det finns inte så mycket ute nu. Men jag vet ju var priserna ligger på ett ungefär plus vad frakten kostar och kommer ju ha det i åtanke OM jag hittar någon i Örebro. Vi får väl se....
    Upptäckte idag att vi behöver vantar till den stora och långärmade tröjor till båda barnen. Usch , vad jag tyckeratt det blir tråkigt dyrt nu när vinterkläder måste införskaffas...Shorts, t-shirt och sandaler är billigare....

Nä, nu ska Jonas ner i overallen och vi ska ge oss iväg till Jenny och Levina. Måste bli en bonus att dra vagnarna i denna snö, kanon för flåset....

• Morots mamman

Petra:: lägger mig i lite här hihi frakten på en gåstol ligger på 250:- så det blit billigare att köpa en ny om man inte hittar någon i linde eller örebro så man kan åka å hämta den, jag fick köpa en ny för jag hittade ingen å så kände jag att shit han e ju för stor för de snart haha... jag vet en tjej i borlänge som har en gåstol för 100-150 kr om nån andå har vägarna förbi å ska till kupolen då e det ju ett klipp...

fyyy vilket jävla väder å jag som skulle ha klippt mig i ludvika nu å vi har inga vinter däck *e så ARG*

• englamax

back in town!! Hallo alla snögubbar...shit va mycket snö det va när man klev upp idag..vi som skulle in och köpa nya vagnen idag men vem har vinter däcken på? ja inte vi iaf..*huuuuu... får se om maxen och ja kommer på kyrkis i morn..vi sålde vagnen i går kväll..snabb och hastig affär!
    Hänt nå när jag varit borta??

• Peand

Johanna - Visst kan du åka, de stora vägarna är ju bara....Jag drar nu på eftermiddagen och ska göra mina stoooora inköp. Kommer väl hem tomhänt igen antar jag!

Jösse vad halt det var när jag och Jenny gick. I bostadsområdena var det ju rena isgatan på vissa ställen. Mna har ju inte vant sig ännu....

Linda - Det är ju det jag har i huvudet att det blir nog inte så mycket billigare än att köpa en ny. Men om man hittade en beg här i trakterna så skulle det kanske löna sig. Funderar också på hur läng han har användnig av den, vet att jag är sent ute...Men jag ska ju bli faster i april så då kan ju barnens blivande kusin låna den.....Är inte det en bra ursäkt?

• Malmhagen

Petra...Min son är 10 mån och han använder den fortarande...Han tycker det är skit kul att klättra i och ur det själv....Har ju ratt och nån spak på å d gillar ju alltid grabbar...

• englamax

petra- men e du säker på att dte inte e halt på stora vägen??

• englamax

petra!! jag ringde till kumla (återförsäljaren) om vagnen för att höra lite om tillbehör till vagen och passade på att fråga om väg laget i örebro och han sa att det har tinat upp på vägarna men där det är skugga e det snor halt.. när han åkte till jobbet idag så åkte bilarna i 40km på motorvägen så han rekomenderade att vi skulle vänta nån dag om vi inte hade vinterdäck! bara ett tips

• englamax

han börjar 10:00 på dagarna!

• englamax

petra- jag igen syrran rinde..sa att det e snorhalt i örbro!

Svar på tråden LindeMammor05