• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • MaLevi

Här är jag!

Peand: Synd att jag inte såg att du letade rönnbär vi har ett helt träd på gaveln med massor på! Bara du plockar, men du har nog redan haft ditt kalas....

Allt är bara bra här. Igår hade Levina "bajskalas" medans hon låg naken på en handduk på golvet, medans jag duschade *flin* när jag hade fixat och torkat allt och flyttat henne så samma sak igen. Och så en sista gång i blöjan efter ca 10 minuter Så hon har nog haft lite ont i magen det var därför hon var grinig Tur att det hände hemma och inte imorse när vi var på babysim

Babysim: Idag var Levina en toppen modig tjej som gjorde 2 dyk och skrattade efteråt Vi hade en annan ledare och jag tycker hon var mycket bättre än den andra. Hon förklarade mer och var mer pedagogisk Det gillade jag! Sen har Levina sovit nästan hela förmiddagen och eftermiddagen har hon varit så snäll så mamma har hunnit med att baka tårta, 2 olika muffins, 2 morotskakor och rensat bär och svamp. Med lite små matpauser
    Nu tar jag igen mig med lite FL och sen ska jag dyka ner i sängen för imorgon kommer det folk hit på fika hela dagen, de byter av varandra Sambon fyller år.

Nu ska jag försöka läsa ikapp i de andra trådarna. Blir många trådar att försöka hänga med i

• Peand

Hej hopp och godmorgon på er alla!!

Dopet gick jättebra igår. Jonas skötte sig kanon bra under cermonin, suttade på dopklänningen hela tiden så att den var dyblöt, prästen var helt underbar, Jesper hällde i dopvattnet och spillde inte - vilket han var såååå rädd för att göra, middagen blev jättelyckad och maten smakade tydligen väldigt bra - vad vet jag!!
    Karlskroniterna (de från Karlskrona) kom halv två natten till lördag så alla gudmödrar var sammlade. Vi "slapp" få en enda silversparbössa, utan lite mer roliga och annorlunda doppresenter. Dock ingen reg.skylt , så nu beställer jag en. Har ni fått den ni beställde, Johanna?

Rönnbären.... Åkte runt och letade i hela by men hittade bara fina på privata tomter och där ville jag inte smyga in... Så det slutade med att jag hamnade hos bror i Avdala där han hade massor. Blev kanon fint på borden!
    Men nu är det ganska så skönt att allt är över. Har ju haft folk boende här och även de har åkte nu så att lugnet har infunnit sig i det Anderssonska hemmet.

Jenny - hoppas att det går bra med födelsedagsfirandet idag. Och vad snäll Levina var och sov så länge. Man hinner ju massor då. Vem var det ni hade som instruktör på babysimmet? Var det Anna? Är lite nyfiken??

Johanna - Vad kul för Max att ha en kusin som är nästan lika gammal!Tänk vad roligt de kan ha sen.. Hur går det med tänderna, har han ont fortfarande?

• englamax

ja det förklarar kanske varför hon varit kinkig! bajs höna..det va värst va hon baja....
    du jag tänkte på om du ska in till örebro nå och fika med mamorna förljer ajg gärna med..skulle va kul att se bebisarna till dom som va gravida då jag var in i våras!
    va duktig du e som bakar så mycket..vart allt bra?

• englamax

peand- härligt att allt gick bra! skylten har in kommit max tänder e det bra med nu , han sover som en stock på kvällar och nätter ....har lyckas ändrat sov rutin på oss...lägger max vid åtta och går upp nio halv tio ..så det e såå skönt att inte sova bort hela dagen! max e min väckar klocka

• Peand

Vad härligt att Max mår bra igen. Det är bökigt när de krånglar och man vet iinte vad man ska göra för att hjälpa dem, om man nu kan göra något.
    Skönt också med andra sovtider....Kan man ha en gosigare väckarklocka??

• MaLevi

Peand: Jo, det var Anna. Har du haft henne?

Englamax: Jag hör av mig om det blir fika framöver

Oj, nu kom det främmande. Jag som väntade på dem ses

• Peand

Mysan - Nej, jag har aldrig gått på babysim - tyvärr...
    Men jag har jobbat tillsammans med Anna på Trygghansa och vet att hon jobbar med babysim i Nora. På TH var hon ibland lärare till bland annat de nyanställda och de gånger jag gick på utbildning med henne var hon väldigt rak, förklarade mycket och var väldigt pedagogisk. Därför anade jag att det var henne ni hade haft i går...Kul!!

• englamax

Mysan - kanon

Peand - nej gosigare väckarklocka änn så kan man inte ha ..vaknar av att han ligger och jollrar* snacka om separations ångest..jag har bytt till sittvagn flera gånger men tammesjutton sätter jag dit liggdelen iaf...han blir så stor när han åker sitt vagn "min lilla bebis ....nej men nu gjorde jag som maria tippsa om (vi har lika vagnar) att lägga ligg dels madrassen i sitten så blir det inte sån tvär lutning vid ryggen ..så nu ligger han perfekt , men man känner fortfarande lite tveksam om jag ska ha sitten eller ej...då har jag iof på mästa lut men ändå han blir så stor! du har väl full ligg på din vagn? e rädd att max ska åla sig ur våran sitt för den lutar ju lite på lägsta ligg nivå.. om han ligger och sover i den själv! jaha ..så nu e killen döpt..skönt att ha det avklarat...ska inte fråga för mycket , spar frågorna till fiket ....räknar ner till på tisdag ska bli kul att träffa mammor man inte träffat med barn! och se vilka i stan som fått barn *tihi

• Peand

Englamax - Känner igen ångesten... Tog bort ligginsatsen i sommras när det var så varmt, och så började han bli lite för lång. Men han ligger ju hela tiden i sittvagnen i allafall. Min vagn är inte 100% plan när han är helt nerfälld, viket gör att jag oxå kan känna att han kanske glider ur. Men hittills har han inte gjord det iallafall. Får dock tänka mig för hur man kör vagnen i vissa lutningar ibland, dumt att utmana ödet... Men det handlar ju bara om några veckor - en månad innan våra killar är så stora så att de sitter ganska stadigt i vagnen och då har du ju selen att spänna fast honom med. Men visst är de fortfarande små bebisar så länge de ligger i liggdelen.

Har beställt Jonas regskylt nu. Vi får se hur långtid det tar innan vi får den. Spännande!

• Brodsmulan

Petra.. så du har jobbat på trygg-hansa ett i mitt tycke bästa bolagen när det kommer till barnförsäkringar. Min svägerska har också jobbat där, inne i Linde, kanske du vet vem det är Mia heter hon, danska.

Hi, hi.. är det en så'n vagns regskylt du köpt? De är rätt coola.

Svar på tråden LindeMammor05