• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Brodsmulan

Petra.. Lidl åker vi alltid två till.. har man två vagnar, bara lite i den ena så kan man systematiskt 'packa' i den tomma vagnen.. alltså lägga varorna i ungefär den kasse de ska i direkt i vagnen och sen är det ju bara att plocka i vid packhyllan.. men ensam.. nja, då skulle jag på sin höjd köpa en påse äpplen *s*

• Peand

Cissi och Jenny - skönt att höra att det inte bara är jag som blir galen på Lidls system. Det är lite synd för jag drar mig nästan för att åka dit. Är ju numer oftast själv med ett eller två barn och handlar och då är det omöjligt. Det är väl grymt irreterande när personalen sitter och väntar på att man ska packa upp allt på det enormt långa bandet innan och sen sätter han turbofart med att rega allt och då står jag i slutet och svetten lackar och blodtrycker stiger.... Dessutom hinner ju kön växa bakom mig medans han sitter där och väntar på att jag ska få upp allt. Undrar vem som kom detta??
    Nå väl, handlat blev det och billig var det.... Ska prova metoden med två vagnar någon dag.

Usch, hur kan något som var såååååå charmigt på husvisningen numera vara en ren plåga? Bor i ett gammalt hus med naturligtvis höga gamla fönster - hur fina som helst. Tom små söta fönster över de stora så att varje fönster "glugg" innehåller fyra fönster - förstår ni?? Dessa fyra fönster har i sin tur fyra rutor var alltså att tvätta fönstrena i ett rum med ett fönster innebär 24 glasskivor att putsa. Och detta tycke jag var jätte charmig på husvisningen!!! Kan ju undra hur det stod till. Dessutom är det inte månag rum som bara har ett fönster...

Jaha, nu har jag fått gnällt av mig och flyttat upp denna tråd på listan.
    Så nu ska jag fortsätta med - ja gissa vad!! grrrrrrrrrr.......

• Peand

Jaha! Det var som jag befarande....
    Jag ÄR en gnällig tråd dödare........
    Sorry!!!!!

• englamax

hej petra.....otroligt jag e uppe tidigt idag med..syrran ringde och väkte mig! ska strax hoppa in i duchen och sedan bär det av till kopparberg..ska bla. på kalas , max morfar fyller 47 år ! annars sover juh vi till 11 hur går förberedelserna? har allt fallit på sin pplats? ska bli kul att höra hur allt gick..det går nog bra tror jag! inte blir han ledsen det enda som kan va är om han överröstar prästen när han pratar för nå grinig verkar inte den gossen va!

• Peand

Johanna - tror att läget är under kontroll. Enda problemet nu är att jag ska ut och leta rönnbär. Har höstdukat borden och tänkte har rönnbär som dekorationer. Men det löser sig nog.
    Håller på att städa det sista som har stökats till, maten är klar, tårtorna är oxå klara och till kvällen kommer gästerna från Karlskrona, bla en av Jonas gudmödrar. Tänk att en sånn lite skit kan få folk att sätta sig i en bil och köra 45 mil bara för att se när han få vatten på huvudet.....Liten person med stor makt.....
    Verkar som om Jonas endast har visat sig från sin bästa sida när vi har träffats - har har en gnällig också. Men har lär ju få så mycket uppmärksamhet under helgen så det blir nog värst för mig på måndag....Huuu,vad gnällig och bortskämd han lär bli.

Hoppas att du hade det bra på kalaset och du - hur känns det att vakna så tidigt??
    Dagen blir lite längre, eller hur?

• englamax

hej ! allt e bra...var i örebro hela dagen igår därför var jag osynlig här! handlade kläder till max...3 boddyn , en dress med mjukisbyxor och munk jacka och 2 par srumpor och 4 haklappar.... så nu känns det bra ....e "handla kläder till max" tokig! ja va kul att folk åker så långt för att va med och fira eller vad man gör! skönt att du hann klart med allt! ja hoppas han inte begär samma uppmärksamhet sen när dom åkt hem ja
    kalaset gick bra...åt så jag höll på och storkna ,jag och syrran vi skylle rpå att vi ammar...smörgåstårta och chokladrutor och blåbärs kaka och grejer *mums.....ja du får vackert se på i morgon!
    att vakna så tidigt va faktist skönt..man hade hela dagen framför sig och den tog inte slut så fort hoppas ni får en lyckad dag i morgon med glada miner och solsken!

• Peand

Åhhhh, vad härligt att handla kläder. Blir tyvärr lite "ha galen" när jag kommer in en affär med barnkläder. Det var lnge sedan man köpte något åt sig själv....

Har din syrra också en liten? Skiljer det mycket på den och Max? Vad kul att ha ett syskon som också har barn. Hmhmhmh brorsan.......
    När jag var liten ville jag alltid ha en jämnårig kusin, trodde att släktmiddagarna skulle vara så mycket roligare då. Nu blev det att skilja 9 år mellan mig och äldsta kusinen, blir ju inte alltid så som man har tänkt sig.

Sitter och väntar på folket från Karlskrona. De ringde vi 19 tiden och sa att bilen har pajat i Vetlanda. Hm, inte allt för roligt. Vi får väl se om de kommer och när i såfall.
    Tur att man har FL att snurra runt på och hålla sig vaken..

Japp, jag äter för fullt med ögonen i morgon.... Men jag vet hur mycket grädde, ost och annat onyttigt det finns i gratängerna hihihi, för att inte tala om tårtorna. De skulle bara veta.....

• englamax

ja det e det värsta att man inte handlar åt sig själv! ja syrran har oxå barn..det skiljer 1½ år på henne och mig och hon har 2 barn en som blir 3 i november och så lilla Lova som e född i slutet på juni så det skiljer 3 månader på max och Lova! ja jag har 10 kusiner , det skilljer allt mellan 3 år till 10 år på oss så det har alltid varit jätte kul på släktmiddagar!
    nej vilken osis att bilen paja..gud va träligt för dom! hur vart det kom dom fram till slut?
    ja förstår att du äter med ögonen men så mycket smarrig mat! hur e jonas humör idag då? om du inte hunnit läsa detta förens ikväll vill jag ha stor redovisning av hur dagen varit! kramelikram*

• englamax

Mysan - hur e det med er? allt bra med lilla Levina?

• englamax

åhh va dött det var här då......

Svar på tråden LindeMammor05