• Peand

LindeMammor05

Druvan - Lindemammor klingar fint.....Dessutom kan jag ju tänka mig vilket huvudbry folk skulle ha när de klurar på var Vedevåg ligger. Hade en inne i dag i mitt kryp in som tom fick ta till Eniro för att hitta Vedevåg. Förstår inte att folk inte känne till denna underbara pärla
    Nä, nu ska skorna på och en rask prommenad till skolan för att hämta hem storebrorsan....

• Peand

Jenny - Har du bakat Dumlekakor någon gång eller har du bara receptet?
    Har gjort dem här hemma nu och jag vet inte vad jag ska säga. Ser absolut inte ut som något man ställer fram på bortet när man bjuder på fika. Jesper sa att de var jättegoda men lite knepiga att äta. Dumlen har ju smällt ut i botten och bubblat upp på sidorna vilket innenbär att det nästan är som knäck där plus att "degen" då är ganska mjuk. Han skrapade formen ren med en sked i allfall. Känns inte som jag provar detta igen.
    Vad var det för sida du pratade om med massor av recept bla på muffins? Jag är nyfiken!!

• Peand

Jenny - ojojojoj.....De blev att lägga till sidan bland favoriterna Vilka fikor vi kan ha snart.. Älskar att baka och prova nya recept....Pelles omdöme på dumlekakorna blev - hmmmm intressant annorlunda udda inget för mig.... Förstod nästan att de inte skulle bli någon hit! Man nu har jag prövat dem iallfall.
    Hoppas att det börjar regna snart så jag kan få en ritig bakdag och då ska här göras muffins

• Peand

Ses vi kankse hos en ex kollega??

• Peand

Jenny - jag kommer förbi och hämtar upp dig i morgon för din privata sighseeing i byn...
    Fler som vill hänga på? Hojta till......Frisk luft är alltid nyttigt....

Hemma igen efter TW party. Alltid lika roligt att komma hem med nya burkar förstår inte att maken inte delar min glädje Han bara suckar när han öppnar skåpet med de dyrbara burkarna......

• Peand

Karin - Det kommer fler chanser....Får ta någon dag när du och jag inte har våra "stora" hemma. De kan ju lätt bli uttråkade att gå med.
    Vem vet, vi kanske knatar förbi i morgon...Jenny måste ju lära sig att hitta i trakterna Fast det där med doften avskräcker ju lite, men ännu värre är det ju om man råkar möta svinbilen. Knatade runt ute hos dig varje dag när jag var gravid och kom då den bilen - ja då var det inte roligt....

• Peand

Stackars dig Karin! Vad hemskt det måste ha varit. Visst man kanske vänjer sig vid doften i vanliga fall men när man är gravid - hu!!! Jobbar du på någon av svingårdarna i närheten eller? Nära till jobbet i såfall

• Peand

Hej på er!!
    Titta vad jag lyckades hitta låååååångt bak. Tänkte att det finns nya som vill lägga till sig och några som vill komplettera kanske
    Det var den senaste jag hittade så jag hoppas att det stämmer.

*barn födda 05*
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------

Johanna - Hälsa Max och gratta på 6 månadersdagen från mina pojkar ( och från mig med naturligtvis!)...Halv tårta med ett halvt ljus kanske

• Peand

Cissi - Sorry.... Var inte meningen att Jocke´s uppgifter skulle falla bort....Blev så glad när jag väl hittade listan, tror att det var nästan 20 sidor bakåt.... Kollade bara att han var med iallfall vilket innebar att det måste vara den senaste listan.

Vad snäll han är. Brås han på mamma?
    Vad skönt det måste vara att få sova så pass mycket även i början. Är det bra annars? Har bröderna vant sig ännu vid lillebror och har ni vant er vid att ha en liten igen?

Kopparbergsmarken - den har vi pga vädret tänkt ta på söndag. Regnar det då också ja då blir vi blöta. Men är det inte så det ska vara på marken. Fuktigt (dock ej regn) höstig luft med en salig blandning av dofter. Munkar, brändamandlar, blöta löv, fuktig asfalt, grillat kött, popcorn......Hm, nu blev jag att längta

• Peand

Tack Cissi för att du lägger in Anna och Max. Ingen idé att jag försöker för då försvinner väl hälften av er...

Cissi - Visst är det lite kämpigt när man är såååå många om att bestämma vad de lille ska heta. Jag kämpade länge för Casper men det var helt otänkbart för de andra två i huset. Visst, Jonas har varit med från början också men det var ju en Casper jag hade i magen. Fast nu är det ju min lill Jonte
    Jesper var ju en Hampus men där var det lika blankt nej!!!
    Jag tycker att Joakim är jättefint och var faktiskt ett av alternativen på Jonas. Vi snöade in på namn som började på J efter ett tag, alltså när jag insåg att Casper var totalt kört....

Det är ju du och jag Cissi och våra fredagsprogram, samma tur här!! Synd bara att man missat början på Idol men det är ju tur att de kör en snabb repris så man hinner höra alla.

Jenny - Jag har tänkt att köpa det stora paketet med riktig välling nästa gång slopar ersättningen helt då. Här går det åt och jag tycker det är så skönt att ha hemma. Såjag är tyvärr inte intresserad av att dela ett paket. Det säger ju bara svabb nu så är de slut. Ännu värre var det när han hade Baby Semp 1 och 2. Tänk vad smidigt det vore om det fanns i större förpackningar....

På tal om välling.....Igår kom den nya nappflaskan som jag har köpt. En flaska men Pepsi reklam på. Vet - jag är galen!!
    Tyvärr fanns den inte i Pepsi Max men det får jag väl lära mig att leva med. Nu väntar jag bara på Marimekko flaskan som kommer i början av nästa vecka.
    Vet att jag har ett enormt HA BEGÄR!!! Men kan man dessutom ha nyttan av sakerna är det ju praktiskt...Och vem vill inte handla nya saker till den lille?

Svar på tråden LindeMammor05