• Peand

LindeMammor05

Maria - visst låter det hemskt med att man är nämre 40 än 20. Men sanningen svider i bland
    Din kusin verkar ju vara väldigt trevlig Har sett att det finns en butik med nästan bara Oilgrims smycken inne i Örebro. Får nog ta mig dit på en belöningsresa någon dag när plånboken tillåter. Ja, ni vet ju den där dagen!!!

Karin - Det lät hurtigt. Fick direkt ett sting av dåligt samvete!
    Även om jag lyckades få in lappen i tid är ju inte bidraget från FK så stort så det svider med 65:- per gång här med. Nä, rejäla prommenader är både gratis och ger frisk luft
    Sen kan man ju ta en tur till simhallen för lite vardags lyx när man känner att man gjort sig förtjänt av det. Simma, dubbla, sola och bastun....

• Peand

Jenny - det fixar sig....Och nu rammlade poletten ner varför vi skulle till Tormek innan vi fikar....UJujujuj vad det kan vara stiljte där uppe ibland
    Fattade inte alls i förra inlägget vad du skulle dit och göra. Trodde nästan att du saknade sambon så mycket så du skulle smyga till dig en puss på arbets tid

• Peand

Cissi - det är nog något i luften Tänk att lite hot kan sätta fart på dem ibland. Vad skulle man göra utan dess hot man får ta till, trots att man inte vill!
    Skönt att det gick bra på USÖ fast det tog tid. Stick i foten är ju aldrig roligt men tyvärr blev jag van när Jonas föddes. De kollade blodcokret var tredje timma i början och det provet tog de i fötterna. Han såg ut som en nåldyna till slut, så när vi väl kom till PKU testet var han van. Trodde ett tag att han skulle bli beroende av den sockerlösning de får först för att "det inte ska göra så ont".

Johanna - Vad skönt att du kommer i morgon, nu känns allt mycket bättre.
    Men då var det ju som vi spånade om att Max suger musten ur dig. Då är det "bara" att lära grabben att tycka om mat och gröt så att du får orken tillbaks.
    Seans - nu blir jag avundsjuk! Hm, vi har nog lite att prata om till fikat i morgon. Jämföra upplevelser....Tror stenhårt på detta, för mycket talar för att allt inte är humbugg (heter det så?)
    Blev Max "godkänd" av Dr Krook då? Han skulle bara våga annat....Alltså Herr Krook!
    Har tyvärr aldrig gillat honom så starkt.....
    Vi saknade dig, Maria A, Maria S och Jenny på kyrkis.....Förstår att du var nyfiken

• Peand

Hej hopp!

För oss som använder Libero blöjor:

Gå in på deras hemsida libero.se och kolla vilka regnkläder vi kan spara ihop till.
    Jag menar att blöjor går det ju i allafall åt så kan man få något praktiskt och användningsbart på köpet är det ju bara ett plus.
    Kanon att ha när våra små börjar på dagis och regnkläder blir en förbrukningsvara

• Peand

Cissi - Tråkigt med Liberos hemsida...Själv försöker jag ta mig in på internet banken men det går inte alls. Undra om man kan strunta i räkningarna pga det?? Eller banken kanske kan betala mina räkningar som kompensation?? Önsketänkande

Det är regnjackor, En kanin och en grod regnjacka om man sparar kvitton från fem ekonomipack innan den 31/12 2005. Får man bara ihop två kvitton kan man välja mellan en kanin eller nyckelpigesydväst eller musvantar. Jackorn finns bara i stolek 90 och Sydvästarna i stl 52.... Alltid roligt när man "får" något på köpet.....

• Peand

Lyckades komma in på banken - la in alla räkningar och sände iväg dem. Fel uppstod och jag fick tillbaka alla.
    Nu skiter jag i det, får fixa dem i morgon, leker rik en natt till

Maria - Stackar Patric, vet hur det är!!! Visst var det jag som svammlade om Kirurgen.Jag måste bara kolla att det är OK med jobbet - vill att de betalar och sen måste jag börja äta oxå. Som det är nu skulle jag nog svimam direkt. Så i mitten av november tänkte jag dra igång.

Johanna - Vad du är gullig För jag antar att du inte hade mig som undantag Tycker ockå mycket om sällskapet.
    Jepser blev sur för att jag inte köpte med mig någon kanelbulle hem. Missminner jag mig helt men har inte han gnällt över att han har tröttnat på fika??

Cissi - nu är det ju några år sedan jag jobbade med försäkringarna men jag vill nog ha det till att det Vänta barn försäkringen gäller upp till ett halvår efter det att barnet är fött. Men ju fortare du ansöker om en barnförskring ju bättre är det.
    Bli nu osäker om det inte bara är olycksfall (ej för sjukdom) under "gratis" perioden det där halvåret.
    MARIA HJÄLP????

• Peand

Hej och välkommen till oss AnnaMax - vad kul med ännu mer Vedevågare. Snacka om att vi kan ha ett babyrace här snart.
    Dessutom är det ju faktiskt så att bor vi alla kvar här sedan kommer vi ju få "dras" med varandra ganska många år. Typ till de slutar sexan i allfall...
    Fast det är ju väldigt länge tills dess!!!!
    VÄLKOMMEN!

Jenny - och vi som satt här och efterlyste vedevågare för någon månad sedan.....Nu ploppar de upp överallt Himla kul detta!!

• Peand

Jenny - Kanon!! Ska vi köra igång en fika lista redan? Vad sägs om torsdag eftermiddag??
    Jag och mina små hänger gärna på.....

• Peand

Jenny - vi är väl fem här inne från vedevåg!!!! Och betydligt fler blir det på dagis och i skolan. Tror att det är en babyboom här i byn i år....

Vi kan så gärna ta en runda på måndag, inga problem....Eller kanske på fredag om du behöver luftas då??
    Onsdag går också bra men på eftermiddagen. Två av oss här inne ska åka hela vägen till Nora på förmiddagen för att fiak - måste ju vidga vyerna......

• Peand

Jenny - bestäm en tid du!! Efter 12:40 bara om ni vill ha mig med...

Cissi - jag ångrar mig....Har kollat på hemsidan där står det bla:

VäntaBarn
    En mer komplett försäkring som kostar 950 kronor.

En sjuk- och olycksfallsförsäkring för barnet fram till sex månaders ålder.

Så har du den behöver du inte oroa dig för skyddet just nu, fast du vet ju också att ju fortare desstu bättre.....
    Beklagar om jag skrämde upp dig där med bara olycksfall....Även solen har sina fläckar och just nu känns det väldigt prickigt

Svar på tråden LindeMammor05