• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Brodsmulan

Ja ibland blir det mycket av ett kön *s* här blir det ju fjärde pojken.. få se om/när vi får nå'n tös i framtiden Bland mina syskon finns enbart pojkar. Största brorsan har två och minsta har två och vi har fyra snart och inte en enda tös, hoppas innerligt att min riktiga bror skaffar sig tjej snart å bildar familj å bryter trenden, för de andra ska inte ha några fler vad jag vet... iiih va kul å handlar rosa

Gud så jag har ont i ryggen och revbenen idag.. bara längtar till på torsdag, hoppas så på att jag kan få en tid till igångsättning för nu har det inte varit roligt i flera dagar så nu känns det verkligen som om det skulle vara en lättnad.

• englamax

Zzzzzzzz* ....går i sömnen!
    ja det e konstigt hur det kan bli ibland...mycket grabbar...i vår släkt var det 4 killar på rad sen kom en tjej så ajg lär väl inte få nån tjej nästa barn för nu var det juh en tjej som syrran fick och jag står väl säker tpå tur att få barn även fast jag inte ska ha änn på några år så då blir det väl en kille till..men lika glad bli jag för det men visst vore det kul med en av varje! men brodsmulan då....säg åt lillen att h*n kan komm ut nu då om den ska bråka så med dig... kommer den säkert jätte fort när den väl kommer! syrran åkte in till bb och efter 30 min va hon ute..fast hon bor i örebro så d va rätt nära till usö! eller gör som ewa föd i linde *hahah .. nej nu ska jag gå och sova i sängen istället .....zZzZzZzZzzzzzzz*

• Brodsmulan

Ja, hon från Löa ja.. nä, hon hette väl inte Ewa, hon hette Carina tror jag.
    Jo, men det tyckte ju Christina, för då skulle jag ju slippa värkstimulernde *s* jo, ska allt göra vad jag kan för att tjata till mgi en tidigareläggning av igångsättning, får se på torsdag hoppas kan man ju, men 14-15 tyckerj ag låter bra, men önska får man väl itne.

Natti nattis

• Peand

Godmorgon på er!

Här var ni värst kvällspigga igår. Johanna var tydligen väldigt svår sövd....Hur många gånger sa/skrev du godnatt?? hihihihi....Vet hur det är!

Japp, idag ska jag och Jenny trotsa ödet och våga oss till "Kyrkis" i Vedevåg. Vet inte riktigt vad jag ska tro om det men det kan ju bli riktigt bra. Man måste ju vara possitiv och ge det en chans.

Jessica och Johanna - hoppas att ni får det bra dit ni nu ska, är ju inte alls nyfiken......

Cissi - ta och berätta för det lille att det är dags att komma ut nu. Håller tummarna för dig imorgon, om det inte är klart till dess... Men undvik droppet!

Nä, nu kommer det snart nytt fika folk till Anderssons i Vedevåg, dags att sätta på kaffet... Vi ses senare...

• englamax

brodsmulan - känner hon som födde i linde så jag vet vem det va
    allt bra med maggen?

petra- jag e en riktig natt uggla! jag först att du e nyfiken..vi ska bara ut och motionera en runda! nej nu ska jag gö mig i ordning ska iväg med moster och kusin till granngården som det nu heter och råda om rid kläder till lillkusin som faktist börjat på ridskola kan man va mycket stoltare änn hon ( 6år) ..jassu du petra ,du har öppet hus mest hela dagarna ...ja hoppas ni får det trevligt på kyrkis dåp!!!

• Druvan

Hej på er alla!

Ännu en ny dag och med nya tag.
    Kevin var lite krånglig och annat jäklades i natt och på morgonkvisten så jag tog en siesta när allt krångel var över men nu får jag hålla mig vaken för att få lite nytta gjort.

Ja jag säger som Petra, det var verkligen roligt att läsa vad som skrivits efter man hoppat i säng i går och hur många gånger Johanna sa godnatt och ändå skrev ca 50 min senare, lång procudur för att gå och lägga sig kanske och slita sig från datorn som "inte" alls är beroende framkallande eller vad säger ni andra.
    Ta inte illa upp utan skämtåsido, Ni är bäst och gör vardagen lättare och roligare ni underbara människor på Fl och ta åt er beröm Johanna och Petra!

Johanna; Vi hörs när du kommer från granngården, ska nu fixa lunchen och hoppa in i duschen lite.

Petra & Jenny Lycka till på Kyrkis och sedan tack engång för en trevlig dag igår.

Vi hörs och ses..............................

• englamax

jaha nu e dom på kyrkis..undra hur det vart...hahaha massa bilder kommer upp i huvudet om hur det kan va! ja ja hoppas det kom lite mammor med barn oxå

druvan- hoppas han somnar snart då om han e grinig! ja d va tråkigt väder idag värkligen! på fredag får vi se för jag kanske ska till löa då och titta på färsk bebis! men det kan vi se i morn eftermiddag*

• Druvan

Englamax; Kevin har nu slocknat i sin nya favorit" bilstolen", vet ej om jag törs lyfta över honom till sin säng, skönt när han väl sover eftersom han har så oregelbundna sovtider.

Sover Max också?

Jag har pratat med Linda om Kyrkis på fredag och de har varit också förkylda och är lite fortfarande så vi skulle höras på fredag morgon om vi ska gå dit.
    Måste väl ge det en gångs chans men Lindas pojke är ju snart 11 månader så hon trodde att det inte skulle bli en lugn stund för hennes del men han får nog skoj, ha ha!

Vad roligt att du ska träffa "färsk bebis" ev på fredag!

• englamax

druvan- ja max sover! skönt att ha en stund för sig själv och inte behöva tänka på lillskrutten just! ja det verkar va många som vart/är förkylda. men gå dit du annars kan tänka mig att det alltid e nån kändis där..så har du nåt & göra om inte annat ,om inte jag kommer och våldgästar dig nu måste jag gå och va socila med sambon...men vi hör senare!

• englamax

åhhhh..vilket drygt väder...känner mig sååå rast lös! men va ska man göra..igentligen skulle man ta och plocka lite men inte känner jag nån ork för det häller..och max bara sover så jag kan inte busa med han häller och på tv e det inget bra...*suck

vad har ni för er en dag som denna?

Svar på tråden LindeMammor05