• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Peand

Ja du Johanna, risken är nog stor att dina bilder stämde med hur vi hade det.....
    Vi kan väl säga så här, att ska man gå efter vilka som dök upp på kyrkis så är det tydligen bara jag och Jenny som har småbarn i Vedevåg. Tur att jag hade Jenny iallafall....
    Vi konstaterade att kyrkis i Linde räcker och att vi går hellre ut och går dessa två timmar...Ni förstår nog hur vi hade det...Tur att vi var två som kunde prata med varandra!!!

Vad gör man en sån grå och härlig dag?
    Fikar lite, sätter de store framför Disney kanalen medan den lille sover och så sätter man sig själv framför datorn....Myser lite, tänder ljus och väntar på vintern. Älskar höst och vintern, men så är jag lite konstig oxå!

Hade ni det trevligt när ni var ute och gick? Hoppas att det inte regnade på er?

Nähä, nu kommer snart Pelle hem och jag bör kanske tänka på vad gossarna ska äte idag. Dessutom tycker han att jag sitter här jämnt nu förtiden så jag får väl chocka honom och vara i kanske köket när han kommer...Vad spännnde liv jag lever!!

• Druvan

Johanna: Jag håller med dig om vädret, inte alls roligt.
    Har försökt vila lite medans Kevin sov men det var lönlöst för telefonen har ringt och sedan ringde några ungar på dörren, typiskt!

Min mamma och syster kommer inte imorgon, för den ena skulle jobba och den andra tvätta så då kanske vi kan ses om det passar dig och Max

Vi får höras lite senare, ska ju snart iväg till Lillemor på fika.......
    Ha det så bra så länge och ta hand om sambon medans Maxen sover så sött..........

• Solhöjden

Tack Peand för en trevlig förmiddag idag!
    Som du märker har jag kommit till skott redan o skaffat mig
    ett litet kryp in.
    Men ännu är det inget där att läsa ännu, men det kommer.....
    /M

• Brodsmulan

Petra & Jenny.. åk upp till Ramsberg (är ju inte långt om ni åker via Morskoga) där har de kyrkis på onsdagar kl 13 tror jag det är, ska dubbelkolla med Pernilla.. men där är de rätt många.. lite roligt.

• Peand

Solhjöden - Vad kul och välkommen till vår lilla tråd. Solhjöden, har det kanske med erat hus att göra?? Vill bara varna dig om att detta är till viss del beroende framkallande....Lätt att man fastnar och timmarna flyger iväg. Den egna tiden vi pratade om förbrivs ganska ofta här, eller håller ni inte med mig ni andra FL beroende??

Cissi - så du är kvar hemma? Har han inte förstått ännu vad som gäller? Hoppas de skrämmer lite fart på honom imorgon så han får för sig att komma ut alldeles själv, utan dropp och annat otäckt...
    Ramsberg - ja varför inte! Hade hoppats på att det skaulle vara lite mer intresserade Vedevågsmammor men icke sa nicke.... Det var vi , Jenny och jag, och ganska många asylsökande. Ljudnivån var väldigt hög och det var inte så mysigt. Egentligen räcker det gott med alla fika träffar jag har, men mycket vill oftast ha mer eller hur säger man...
    Nä, skämt och sido. Det hade varit roligt att lära känna lite folk i denna by då de flesta verkar känna varandra och jag har ingen aning om vem de pratar om. Såg väl detta som en bra chans, men jag ger inte upp hoppet helt. Lokalen vi var i står helt tom om dagarna, så i mitt huvud börjar tankarna på en öppenförskola, eller en samlingslokal för mammor i närheten. Vi får väl se vad huvudet och dess tankar bär mig..
    Håller fortfarande tummarna för dig i morgon....

• Brodsmulan

Nje, tror inte chansen är så stor att de sätter igång nått imorgon, men förhoppningsvis runt den 15e för då harj ag gått 38v fulla och det brukar vara det vanliga om de ska sätta igång.
    Jo, visst är det roligt att lära känna flera, här i vår by finns inget alls utan det är Ramsberg som är närmast så dit kommer jag åka med Pernilla bara skrutten behagar sig ut. Det är lite som en öppen förskola iom att det är väldigt varierande på åldern på barn. Kvinnan som har hand om det är urmysig, hon har själv ett handikappat barn och är världens ängel i tålamod och att vara konsekvent. Men mest handlar det ju om att man som föräldrar ska få komma ut och få lite samvaro och att barnen ska få chans till att leka.

• Isaccc

Hej Cissi...fröken Linda här . Hör att du är sugen på att få en liten bebbe nu!!
    Hur är det annars med dina två stora pojkar. Det var ett tag sen jag såg dom, tänkte åka ner och hälsa på dem snart i skolan.

• Brodsmulan

Men att jag har funderat på om det inte var du jo, kan man nog lungt säga att jag är rätt 'trött' på detta nu.. speciellt när de sätter gränser för mig. Men så gärna som läkaren vill få igång det så lär det nog inte vara så stora problem att få den önskan igenom heller. Har haft en hel del problem med både fogar och ryggen sen min strulpelle till hund drog omkull mig så bara chocken att av bli igångsatt la sig så kom ju faktiskt tanken på att slippa gå och ha ont en vecka eller två.

Känns rätt trist också just nu, jobbade ju in praktiken under sommaren och har lämnat iväg rapporten också så just nu är det bara en evig väntan så det gör ju inte saken bättre.. städa får man nog av efter ett par dagar

Grabbarna är det bara bra med, lite oro finns hos dem det märks speciellt Rasmus iom att de nattliga olyckorna börjat eskalera lite under sommaren, men talade både med Annette & Nina och i skolan märks inget så det är ju bra, men förstår dem också, inte lätt att förstå för dem. Men har bara tagit hem underlägg från hjälpmedelsförrådet ingen idé att bekymmra sig förrän efter nyår eller så om det inte lägger sig.

Ja det är nog säkerligen uppskattat hos barnen om du kommer ner. Var lite smart å åk ner på fredag, då vankas glass Rasmus blir ju hela 9år.. huuuu, vill ha små barn, de blir alldelens för stora för fort. Tror du att du får bli med upp till Hagabacken sen? Inte med dem men med förskoleklass? Louise kommer ju ge sig iallafall. Fast iofs då är ju lillklimpen bara 1½ är ju beroende på hur lång tid du vill gå hemma.

Vet du förresten när bytardagarna är?

• MaLevi

Ja, då var man hemma igen efter skolan och diverse diskutioner. Vi hade ju alla missuppfattat läraren så vi hade läst lite olika Vilket är bra för då diskutera vi runt allt och inte så ingående *fniss* vilket betyder att det inte gjorde något att jag inte orkat igenom de sista 30 sidorna med engelsk text Lite tur får man ha ibland.

Jo, vedevågskyrkis är väl bara Petra och Jag

Petra: Vi får ta en tur och jaga barnvagnar i vedevåg och dyka på folket

Nej, nu ska jag vara snäll och umgås med sambon. Vi har inte riktigt hunnit prata om allt på ett par dagar

Ses imorgon! FL är ett stort beroende. Kanske vi får börja en grupp för lite avvärjning men inte för mycket då skulle tråden stå still

• MaLevi

Solhöjden: Välkommen hit! Är så nyfiken på vem du kan vara!!!

Svar på tråden LindeMammor05