• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • MaLevi

Vet att Elin också har bil ska ta och ringa henne på stört. Kommer åter om en stund. Men fika låter super. Är lite stressad får fika besök snart några som missade igår...

• Peand

Åter hemma!!
    Har tänkt på vägen och självklart ska ni komma till Vedevåg på fika!! Kanske tom lunch?? Borde inte ni ätande människor vara hungriga när vi är klara på kyrkis? Lunch + fika?? Vi kan ju inte hoppa över fikat helt. Jag har köttfärs hemma och kan slänga ihop en köttfärssås om det kan vara intressant.
    Måste bara få Jenny online så vi vet hur det går med Elin och hennes bil!! 5 vuxna och 5 barn går faktiskt att ha i två bilar - om man bara vill!!
    Kanske du kan kolla med Jessica om hon kan och vill imorgon, Johanna! Blev den meningen rätt tro? Hjärnan går fortare än händerna och Jonas skriker....Inte alls stressande!!!

• Druvan

Har "tjuvläst" lite och sett era diskussioner om fikaträff i Vedevåg imorgon, och jag följer gärna med om det finns plats och skjuts hem.
    Skriv vad ni bestämmer så hörs vi igen.
    /Jessica och Kevin

• englamax

Druvan- vi har redan räknat med dig här planerar vi din dag och du vet ingenting nej då jag tänkte ta kontakt med dig.... men det låter väl kul!

Peand- annars köper vi med baguett från 37:an så slipper du stå och steka...mig spelar det ingen roll!! jo visst räcker 2 bilar men då får någon separera från sitt barn på väg till vedevåg men det ska väl inte va nå problem..annars e juh max väldans snäll så han klarar sig utan sin mamma den korta biten...vi kan juh se i morn! men ska vi försöka bestämma oss idag för nåt så jessica vet om hon sa pallra sig ner i morn! petra om du vill får du gärna komma upp och hämta mig... så kan jag sova 15 minuter längre

• englamax

penad- till kyrkis alltså

• MaLevi

Ok, har ringt till Elin men vet inte så här efteråt vilket svar det blev ...hm.. Jag var stressad och Levina skrek. Men iaf hon lät inte alls omöjlig för att hänga med på fika. Jag sa att det blir antagligen i vedevåg eller i Linde men vi bestämmer imorgon. Ska slänga iväg ett sms så snart jag har skrivit klart här. Jag skriver och frågar om hon kan ta bilen till vedevåg.

Nu ska jag lägga Levina och packa ihop saker för imorgon. Sen ska jag titta lite på outsider, sen återkommer jag....

• Druvan

Jag kan nog inte gå ner till stan med både vagn och bilstol. Går det inte lika snabbt och komma upp och hämta mig och Kevin och bilstolen?

/Jessica & Kevin

• Peand

Johanna - visst kan jag hämta dig OM jag och Jenny inte samåker. Annars får vi inte plats i bilen. Alternativ 2 är att jag lämnar Jenny och Levina på stan och åker upp och hämtar dig... Usch vad krångligt allt ska vara borde har en mycket större bil!! Bilar och många barnstolar är ingen bra kombination.

Ang maten - det bestämmer ni helt själva.
    Skulle behöva väcka liv i den där Jenny och se om Elin kommer oxå. I såfall är det ju lungt med bilar. Men hon sitter väl och fikar som bäst nu.

Tänkte se outsiders på 5:an nu vid åtta. Brukar kunna vara intressant - men jag kommer igen vid reklamavbrotten....Inte alls FL beroende!!

Är ni beredda på lite "lantluft" då?? Med lite tur har bonden gödslat och vinden från Frövi fors blåser häråt...Kan inte bli bättre!!

• Peand

Hu, vad ni hinner skiva medans jag skriver.

Druvan - självklart hämtar vi dig. Tänk inget annat!

Väntar på Jennys svar sedan..

• MaLevi

Petra: Kom på att jag måste ju ta med bilbarnstolen på vår guidade tur oxå ..hm.. eller hur ska vi göra? Kanske lättare om jag tar egen bil imorgon...går bara runt i huvudet just nu...

Om jag tar egen bil så kan en åka med mig till vedevåg men inte tillbaka

Ska kolla in outsiders nu..och pusta ut..väntar på elins svar får se om det kommer något...

Svar på tråden LindeMammor05