• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • leolina

vilka sjusovare det finns....vi har redan gått en promenad o varit o skogen o lekt med skolbarnen..o så har vi cyklat lite ute på vägen!
    Igår bakade jag marknadskarameller o jag lyckades...konstigt nog!

• Brodsmulan

Så var man tillbaka från specen igen.
    Lillskrutten är inte alls direkt liten, ligger på ca 3350g just nu, huga, tur att man blir igångsatt om 1v *s* räcker gott och väl med de 3,6 de räknar på honom bara då.
    Däremot blir jag måttligt irriterad på att de 'jämkar' siffrorna. Första vi fick på huvudet va nämligen bara 34+6, alltså 3v för litet, sen nästa tagning kom hon upp på 36+3 och sista såfick hon till 37+4 vilket hon lät stå i papprena.
    Samma på magen, första mätningen blev hela 40+4, andra mätningen 40+6 och sista fick hon ner till 38+6.. liksom dumheter tycker jag, de ska väl vara nogranna från början och alltså ska första måtten gälla, men, men.. får väl se hur storleken stämmer när han väl kommer ut. Men irriterad blir jag. Vattnet har sjunkit men helt okej med sina 10% fortfarande, får gå ner till 8% innan man bekymmrar sig. Även ctg't ua.
    Däremot så fanns ingen vita alls idag i urinen och de förstår väl inte riktigt vart min onda värk kommer från men gissar på att levern är känslig och likaså njuren på höger sida.. aja, trycket är borta om 1v så det kan man stå ut med

Petra.. hoppas det blir bättre med lillprinsen under dagen.

• Peand

Hej på er och tack för ett väldigt trevligt fika idag. Något café i denna stad får nog ta och bygga ut....Vi får ju knappt plats! Det värsta när man är så många är att man hinner inte prata riktigt med alla, blir de som sitter närmst. Men det är ju himla trevligt att få ett ansikte på alla......

Cissi - vad skönt att värderna är bra även om man kan tycka att de borde ha mer koll på måtten. Precis en vecka innan Jonas föddes hade de gjort en viktuppskattning på att han då vägde 3,5-3,6 och en vecka senare kom det ut en klump på 4280 gr.... Tur att han inte fick den där extra veckan på sig som han hade rätt till...Blev igång satt i v 39!
    Lillprinsen har fortfarande kvar sin feber men humöret är klart mycket bättre, så vi var med på fikat iallafall. Får väl se hur kvällen blir.

Jesper börjar förbereda sig för morgondagen - Lindemarken. Kommer själv ihåg hur uppspelt man var när man var liten, hur stort och spännande det var. Nu tycker jag kanske inte att det är så speciellt utan mer en sak som hör till. Är man hemma och det är Lindemarken måste man ju gå. Förra året var vi inte hemma utan på Lekfkas....Så för ett årsedan låg jag alltså just nu på en solstol på stranden på en lite grekisk ö och mös...Det skulle min frusna kropp må bra av idag.....

• Druvan

Peand: Jag håller verkligen med dig, det var trevligt idag men synd att man inte hinner prata med alla utan det blir de som sitter närmast.
    Kevin vaknade när vi kom hem och åt och lekte lite under gymmet och sover nu igen.
    Han tar verkligen igen tiden han är vaken på natten.
    Vi måste träffas fler gånger för att han sover ju så bra när vi träffas men lite synd också för man vill ju visa upp sin gobit.......

• Peand

Druvan - synd att det inte finns något natt öppet café här i stan! Då kanske Kevin kunde lära sig att det är på nätterna man ska sova.....

• MaLevi

Cissi: Skönt att höra att allt är bra med dig och magen.

Johanna: Blir inget arobic ikväll för mig, kanske du har märkt.

Sparar mig till morgondagen då jag ska knalla runt hela dagen på Lindemarken, undantag för några avstickare

Ha det bra imorgon och ihelgen!

• Mussa Mus

Här var det ingen fart ikväll inte.....antar att alla sover så ni ska orka markna imorrn!

Kanske ska ta och göra detsamma.....fast så kollar man på efterlyst när man är själv hemma och då tycker man sig se och höra både det ena och det andra...man är väl för fånig!

GOD NATT!

• Brodsmulan

Cissi har kollat serien Medium och nu kollar jag Insider, avskyr den sekten som programmet handlar om men kan inte låta bli att titta iallafall.

• englamax

hem och vänder! fint väder vi fick på marken....

• Morots mamman

Gokväll tjejer är ni på marknad? Undrar om det var någon som visste nått om baby simmet i nora?

Svar på tråden LindeMammor05