• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Peand

Cissi - Då är läget ganska oförändrat alltså!! Får väl hoppas på fullmånen... Förstår att du "mutade" barnen. Pratade med några andra föräldrar om detta med marken och hur dumt det blir när den ligger precis när det känns väldigt långt kvar tills barnbidrag och "lön". Som tur är sparar vår snåle son sina veckopengar och blev "sponsrad" med marknads pengar från alla möjliga håll. Så det blev inte så dyrt för oss, men det är klart att man gick och tittade lite och tänkte att det kan jag ju handla i Kopparberg om jag nu fortfarande vill ha det då! Inte för att jag hitade några mängder, men strumpor är ju bra att ha. Här hemma försvinner de!!!

• Peand

Cissi - Ost och mögel är ju trevliga saker, oj vad det rann till i mungipan nu....Fuktig skola sedan 70 talet med mögelangrepp låter inte riktigt lika mysigt....Men om de nu flera gånger ahr gått ut och sagt att det inte är ohälsosamt måste jag ju tro på det. De har reservlokaler inbokade om det behövs, och de kan ju inte(?) vara dummar än att de utnyttjar dem om det vore farligt....

Ost, kex, vindruvor och vin..............ujujujujujuj!!!Nä, ett glas vatten till blir det så att natten blir spännande...Men när jag börjar äta igen kan man väl få fira lite med en ostbit!!

• Mussa Mus

Peand....jasså, jag som trodde att det bara jobbade vältränade och insmorda brandmän här i Linde....ack så fel man kan ha!

• Peand

Glömde en sak....

Cissi - erkänner!! Vi har sett samma tv programm här också i kväll. Roligt för HELA familjen....
    Godnatt igen (Johanna du smittar!!)

• Mussa Mus

Ska gå och nanna jag åxå....Natti Natti!

• englamax

hej kära vedevågare ..jag kan tala om för er att det var automat larm..ni vet mannen här jobbar ju för utryckning.se ..så nu slipper ni fundera mer på det

hej petra nej visst e jag e svikers ...gick på marken istället! missade jag nåt eller? jo precis vi har juh setts 2 ggr denna vecka så vi kanske klarade oss utan varandra idag..får hålla oss tills på tisdag nej men jag och michelle kom inte ner förens halv tolv och så mötte vi upp christina och hennes man sen kuta vi runt där och klockan for iväg ...hem och käka och sedan ner för ett pass till med magnus och hans föräldrar och då blev det lite mer chopping alltid lika kul att ha med svärföräldrarna då man slipper röra sin egen plombok längtar till kopperbergs marken jag med..och då har man nyss fått pengar oxå!!! *god natt *

• Peand

Godmorgon på er!!

Tack Johanna - försökte lusläsa Bergslagsposten i morse men där stod ju inget - som vanligt. Kan ju egentligen undra varför jag har den tidningen - har ju blädrar igenom den på fem minuter..... Så då hade Pelle rätt i går att det var ett automatlarm.....

Du missade som vanligt inget på BVC träffen......Vi fick se en film om barns motorik, väldig upplyftande! Det enda nyttiga som kom fram var att Cissi hade pratat med badhuset och enligt dem är det helt OK att komma och bada med våra bebisar. Ingen avrådan pga av några bakterier eller allt vad det har gått rykten om. Så vi får väl ta och fundera lite på det, de har ju inte öppnat simhallen ännu....

Förstår att det är härligt att shoppa med svärföräldrarna, både för dig och din plånbok. Min kära mor och mormor var inte fullt lika generösa mot mig, men mot Jesper så det gynnar ju mig i slut änden iallfall.

Nä, nu ska jag packa in barnen och åka mot staden igen. Har lite saker att göra och handla, var inte läge för det igår av naturliga själ..... Ses sen!

• englamax

ja den där bersingen står det inte mycket intresant i och man kan juh läsa den gratis på nätet! men va bra att man kan bada med kottarna...måste göra så fort dom öppnat..när öppnar dem? jo jag handlade faktist ingenting åt mig själv..jo en folkagris hallona-salt men annars vart det bara till max! ´njen u ska jag gå och äta frukost och försöka komma på nåt kul man kan göra idag..

Svar på tråden LindeMammor05