• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Peand

Vad lungt det var här då?? Jaja, jag får väl svammla lite för mig själv då!!

Har haft en bra men väldigt lång dag inne i Linde idag,slut i benen och i knoppen...Har fått gått på denna marken i olika omgångar med olika sällskap, den är ju inte så stor så man upptäcker något nytt varje gång....Men nu är det gjort och alla är nöjda och glada.
    Själv börjar jag redan längta till Kopparberg marken om några veckor - hoppas att jag kan lura dit mamma och att vi får åka själva. Utan barn som ska kolla och vända på alla leksaker, titta på alla häftiga halsband och nitarmband. Får nog redan nu ta upp det med maken och lägga fram det som om det är såååååååå tråkigt att åka dit men mamma vill så gärna att jag fökjer med...Små vita lögner...Fast han känner ju mig rätt väl nu så det är nog ingen idé!

Johanna - Du kom aldrig idag! Fast ska jag vara ärlig så trodde jag inte det heller...Frågan är nu bara om du och Max inte hade vaknat ännu eller om ni sprang runt på marken? Nåväl, vi har ju redan setts två gånger denna vecka så jag klarar mig nog till tisdag.

Ja, nähä jag får väl fortsätta snurra runt här på FL ett tag till och sedan ska det bli riktigt skönt att få sträcka ut sig i sängen.

Cissi - hur mår du föresten??

Ha det så bra!! Ses!

• Mussa Mus

Jahapp! Då har ännu en dag flytit iväg......
    Var in en sväng på marken och köpte lite onyttigheter ( kunde inte hålla mej)

Morots mamman: Vi går på babysimmet i Nora, var det nåt du ville veta?

• Morots mamman

Mussa Mus:::ja vart ska man ringa om man vill testa på och går det fast han e 5 månader , *lost* några säger ja å några säger att man ska göra det direkt vid 1 månad.. Vad kostar det å hur länge e det?

• Mussa Mus

Peand: Vet du vad som hänt i vedevågsskolan? Sambon sa att det var tre brandbilar utanför...

• Mussa Mus

Våran grupp började ju nu i början på augusti så jag vet inte om det är för sent att gå med. Men Hilda var 5,5 mån när vi började så för åldern spelar det ingen roll. Vi har betalat 500 kr, men sen tillkommer det nog ca 150 till.... men då är det 20 ggr. varannan gång med ledare och varannan gång utan. Kasnke inte är så smart att skriva ut nummen på nätet? Går det inte att skicka privat?

• Peand

Mussa Mus - När skulle det ha varit??
    De har haft idrottsdag idag och var på vallen fram tom 13 tiden, Jesper sa inget om att något skulle ha hänt då iallafall.
    Vet att de håller ju äntligen på att bygga om skolan så att den ska få ett tak som inte läcker in. Rektorn berättade på föräldrar mötet i onsdag att det finns ganska mycket mögel i skolan men att det inte är något falrigt mögel! Finns det något hälsosamt mögel??
    Kanske hade det med ombyggnationen att gör. Men nu är jag riktigt nyfiken!!!

• Mussa Mus

Peand...näää det var nu på kvällen....är kanske för snabb tänkte bara så det inte var du som hade varit ute och härjat

Vad skönt att dom ska få ett tak som inte läcker in....det låter ju jättebra med en skola som har tak som läcker in .

Består inte pencillin av mögel? Det är nog JÄTTE hälsosamt....

• Brodsmulan

Linda S.. det finns ingen för sen ålder på babysim
    Kolla in denna länken så får du mer info om babysim.. www.babysim.com/linnea.htm

Petra.. Jag mår okej.. förvärkar mest hela tiden och sätter all min tilltro till fullmånen nu i helgen lyckades dock slippa Lindemarken.. får dra på mig skamhatten och säga att jag 'köpte' mina barn *s* lovade dem extra pengar till Kopparbergsmarken för att vi dels inte har mycket pengar alls nu och dels för att slippa gå där inne, lär jag få sota för hela helgen. Men de bidde överlyckliga tursamt nog.

Nå'n som brukar kika på Dobbido? Tycker det är så kul med dessa musikprogram å Kronér gillar jag med så det är ju bara ett plus. Är roligt då hela familjen kan delta, blir så impad av hur mycket text ungarna kan egentligen. Kollar först på Combo, sen äta lite gott å så börjar Dobbido.. en helkväll med musik.. men nu ligger lugnet över mossvägen

• Peand

jaha, nu på kvällen - blir ju inte mindre nyfiken för det....Maken sitter och muttrar att det måste ju ha varit ett automatlarm eller något...Ja , eller något!! Kollade på lindenytt emn där stod nada. Nog för att jag kan ha lite tråkigt och att det inte har hänt alltför mycket här inne idag - men locka hit brandkåren....Nej!
    När jag jobabde på Trygghansa hade vi ganska mycket falsklarm, var i samma hus som en skola, och jag kan ju bara säga så här - SÅÅÅÅÅÅÅÅ snygga brandmänn finns inte i denna stad att jag skulle chansa på att göra något....Verkade tyvärr vara i den övre medelåldern de flesta, nog för att man säger "de grå tinnigarnas charm" men VART är alla de snygga läckra brandmännen man ser på tv och i kalendrar? Förutom kanske något undantag så är de inte i Linde iallfall!!!

• Brodsmulan

Petra.. riktigt ohälsosamt mögel är bl.a. svartmöglet, det kan ge upphov till en hel del sjukdomar. Men annars har du ju ex.vis penicillin och även ädelost är ju hälsosamt mögel gott också *s*

Svar på tråden LindeMammor05