• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Peand

Johanna - tror att de öppnar vecka 39, alltså om två veckor....Var inne på Lindehallen i dag och hittade bad engångsblöjor (kan det heta så) som de sålde ut för 29 kr, ord pris var 69kr. De skulle utgå från deras sortiment. Passade på att köpa ett paket så vi är laddade och klara....

Jonas är gnällig och trälig idag så jag vet inte vad jag ska hitta på, inget jag gör verkar passa den unge herren. Den större herren (ej den största som tur är!!) börjar visst bli lite förkyld och är hängig han med. Funderar på att bunta ihop den och bädda ner dem i sängen framför en film. Fast då klagar nog den store över att den lille skriker så att han inte hör något...Vilken mysig lördag jag har!!

• MaLevi

Godmorgon.

Var oxå inne på marken men köpte inget till mig själv. Men jag var fräck nog att fråga två st som stod och sålde strumpor om de ska stå på kopparbergsmarken, och de ska det. De sa även att då har de mer sortiment med sig. Storlekar och olika motiv eftersom det säljs mer då Toppen, så då ska jag köpa 7 st strumpor till mig och 8 par strumpor till Levina tillsammans 200:-. Strumpor kan man verkligen fynda

På badhuset kan man då använda vanliga badbyxor på Levina, samma som man har på babysim eller måste det vara med blöja? Någon som vet? Om det bajsas så finns nog inget som garanterar att det hålls inne.
    Vi matar henne nu med både messmör i ersättning och katrinplommonpuré Hoppas bara hon blir lös i magen snart. Lider med henne varje gång hon stånkar för kung och fosterland och ut kommer en storlek som en ärta eller högst en golfboll...

Lördagen här var inte så mysig som jag skulle vilja ha haft det Sambon inne på hotellet och Levina somna tidigt och jag ensam framför tv med lite tilltugg....Ja, inte helt fel men ville gosa och mysa lite med gumman men hon vill bara sova Tog igen det nu på morgonkvisten istället

• Peand

Godmorgon på er!

Vilket sjusovar väder det är idag....Riktigt mysigt!!

Måste berätta vad som hände igår. Jesper låg och gosade med Jonas i soffan och allt var frid och fröjd. Själv satt jag i en annan del av huset och läste tidnignen. Plötsligt börjar Jesper illvråla och skrika på hjälp och strax där efter ger Jonas upp ett riktigt panikskrik! Rusar ut till soffan och där ligger Jonas i soffan och grinar medans Jepser står med en handduk och grinar. Det visade sig att han hade haft Jonas liggande på sin mage och vissa av er vet ju hur min lillprins är - han spyr! Tydligen hade han lyckats göra världens kaskad spya rakt i storebror ansikte, mitt i ögat som sedan fortsatte och rann ner i örat och naturligtvis lite i munnen på brorsan. OTROLIGT nog var han faktiskt inte arg på bror utan mest ledsen (chockad) och sa att det sved i ögat och smakade otäckt i munnen - konstigt!! Så det blev raka vägen in i duschen för storebror.....

Idag ska mina stora pojkar åka in till Örebro och gå på bio - vädret lockar till sånt. Funderar på att följa med och hinna springa lite på Marieberg under tiden det är på bion.Även om det är dåligt väder kan det ju inte var hur mycket folk som helst så här helgen innan barnbidrag och lön. Men det är just det att det är en sådan helg - så man kan ju undra vad jag ska göra där? Fönstershoppa är ju gratis men inte lika roligt!! Se men inte röra!!

• englamax

petra- Ska jag skratta eller gråta.....stackars jonas!!! vilken syn det måste vart! hur gick det till kan man undra? bfontän spya eller?

• Brodsmulan

Petra.. åh harre jisses.. kunde du hålla dig för skratt? Vette katten om jag skulle kunnat stackars Jesper, men gullig han är

Vilket skitväder vi har här idag.. regnar som skrutt tur att det finns tv-spel kan jag faktiskt tänka på sånna här dagar, de blir ju så rastlösa annars. Just nu sitter de och duellerar i yu-gi-oh, är ju 'innespelet' både på tv-spel och i kortform, snacka om halv vetenskap. Nä, ska leta rätt på ett bra recept på älgstek nu.. tar ju en hel dag och tillreda.

• Peand

Ja, jag lyckades faktiskt hålla mig för skratt. Innerst inne förstod jag att skulle jag börja garva skulle det kunna bli riktigt illa, Jesper skulle inte uppskatta det och har var ju trots allt inte sur så det gällde ju att inte göra honom det. Men innerst inne asgarvade jag, och på kvällen när barnen sov kunde jag och Pelle roa oss åt dagens äventyr....

Har nu provat kläder i en timme, rensat förstora och provat om "de mindre" kunde passa.Har fått "ärva" mycket kläder av min mamma när hon gick ner i vikt. Dess värre är att hon är lite kortare än jag vilket innebär att byxorna blir för korta, ser inte klokt ut...Så det får nog bli Marieberg iallfall, har bara ett par byxor som sitter bra just nu.....Och med spy Jonas kna mna ju tänka sig att de kommer snart vara söndertvättade.

Tänkte på dig i natt Cissi!! När vi gick och la oss var det världens finast fullmåne!! Kände du något??

• Brodsmulan

Petra.. näää den där benade månen har jag förbannat hela helgen *skrattar* har ju funkat på flera av de som ingår i 'septembermammorna' men inte på denna julius inte, benade skruttunge å tycka att det är så behagligt

Men, men.. inte mer än drygt 90 timmar till nu nu är vi positiv.

• englamax

men oj vilken dunder kur den där camebridge!! träffade mamma igår och huga mig va liten hon blivit(jämfört med förut) det e juh helt otroligt va ni rasar petra *gapar*

• Brodsmulan

Johanna... visst är den effektiv, helt klart. Men det viktiga är ju att man tar det väldigt lungt när man väl börjar äta igen och då skaffar sig sunda vanor. Men är 'farligare' om man är mindre överviktig, som en annan gör det ju inget om det rasar typ 20-30kg direkt på, har ju en hel del reserver att ta på med mina 'hemska' 110kg till mina ringa 170cm.
    Har en klasskompis som tror hon ligger runt 165cm nått och vägde 62kg skulle gå ner med hjälp av Cambridge.. jisses, människan va totalsnurrig i huvudet, hon hade ju inget alls egentligen att ta av, men på de 2v hon körde (är max man får vara totalt på ren Cambridge) så tappade hon 6kg, de är bra mycket för att vara så lite från start, men ändå va hon inte nöjd, hennes målvikt va 54-55kg.
    Men först får jag se hur mycket jag går ner efter förlossning/ammning sen får vi se.. vill gärna komma ner till 75-80 någonstans, kommer jag under där så ser jag mest bara sjuk ut är alldelens för grov i kroppen för att väga de 60-65kg som är 'normalt' för min längd.

• englamax

cicci- hahaha..nu berätta du nåt för fel person...när jag vägde 62 kg åt jag camebridge och gick ner till 56 min ideal vikt och en ligt bmi ska man ligga mellan 56-68 när man e min längd 168... men jag har inte gått upp nånting efter det och ändå har jag inte ansträngt mig för att inte göra det! men det e så att e man inte nöjd med sin kropp så e det juh upp till var och en..kan förstå att ni som e överviktiga kan skratt åt att man väger 62 inte e nöjd! men jag e 168 och väger 65 och e jätte nöjd skulle bara vilja ha lite mer muskler oxå! jag åt 2 veckor sammanlagt men då började jag äta ett mål om dagen efter 1 vecka och ökade på och efter 2 veckor slutade jag helt..gick inte upp ett smack! jag älskar mat och en och annan godis bit går väl ner

Svar på tråden LindeMammor05