• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • englamax

brodsmulan- ja jag mådde jättebra..mådde bättre när jag åt änn innan jag började med det..man fick en kick på nå vis...visst var man svag första dagarna men 3:dje dagen då vände det totalt , fick energikick och kände mig på topp hela tiden men behövde inte äta länge för att nå min ideal vikt så jag vet inte hur det hade vart att äta länge men vänner som ätit längre stunder har inte klagat!!

Petra- skönt att du förstår!! jo mamma vägde 108 kg när hon började med camebridge och har ätit i 1½ månad och gått ner 16 kg...hennes mål e 80 kg men hugans vilken skillnad det e ....jag ser juh på dig hur du rasar även fast vi träffas oftast 2 gånger iveckan ..mamma träffar jag kanske med 2-3 veckors mellanrum så därför blir juh att jag ser det mer på henne! men ni e otroligt duktiga...mamma har juh ingen hunger så i bland så kommer hon på att hon glömt ätit ett mål soppa så då får hon skynda sig att ta en bara för näringens skull!

• Solhöjden

Peand - Jag tycker du är jätteduktig och håller med Johanna att det verkligen syns på dig från gång till gång hur du rasar i vikt. Hur många kilo har du gått ner nu?
    Men du äter alltså ingen ting förutom soppor? Ingen frukt heller? Så om man i början av kuren känner sug efter något måste man helt enkelt ta ett stort glas vatten....?

• Peand

Tackar tackar !!

Johanna - förstår att det blir en viss skillnad när du ser din mamma, men vad spännande. Kan också ibland inte känna någon hunger och får då bara dricka en påse för att jag ska. Är det itne konstig. Här lever man på mindre än 500 kcal per dag och så är man inte hungrig. Skumt??

Maria - Japp, det är vatten som gäller! Kanske inte så mysigt när man är hungrig men man vänjer sig. Jag dricker 3-4 liter om dagen och sprigne mycket på toa av förklarliga själ. Har dock lyxen att kunna unna mig ett litet glas Pepsi Max varje kväll och det är som himelriket.....
    I lördags var det precis 8 veckor sedan jag började och då visade vågen på -23,7 kg. Kan ju återkomma med en mer aktuell siffra på onsdag när vi ses!! För visst var det på onsdag! Kollade jag inte det med dig på marken? Börjar visst bli lite snurrig - men det blir ju så när man har passerat 30....HIHIHIHIHI!! Hur länge åkte Lina i kanan? FIck du stå där hela dagen??

• Brodsmulan

åååååååååh va sugen man blir då.. snacka om 24kg på 8v.. *räknar* jisses.. då om man börjar typ efter påsk, då är ju skrutten runt halvåret och dit har jag väl tänkt amma om det funkar.. så skulle man ju kunna ligga på förhoppningsvis 80 redan till sommaren.. *lyrisk* oooooooooh vad jag gillade den tanken.
    Vad kostar dessa påsar, säger ekonomiska Cissi *s*

• Solhöjden

Peand - Visst är det på onsdag! Välkommen hit! Vi såg efter en stund att det satt en liten farbror och pinglade i en klocka bredvid kanan var femte minut, men han brydde sig inte så mycket så Lina åkte nog 10min. Det var bra. Efter 1 timme och lite till i sulkyn så behövde hon göra av med lite energi!
    Hon ville inte åka någon karusell utan nöjde sig med kanan. Lite varma chips slank ner och en slush. Har du testat det någon gång? Det var is-sörja smaksatt med cola eller hallon. Det var gott men kallt. Vi blev frusna allihop av den och fick åka hem och värma oss med lite kålsoppa med släkten som var här på kvällen.....

• Peand

Cissi - visst är det härligt att drömma....Jag har idag 8 veckor kavr till det stoppdatum jag stt och igår började jag fundera på vad det skulle kunna innebära. Vet att det inte är realistiskt att tro att det ska fortsätta i samma takt MEN OM det skulle det så vore jag väldigt nöjd med vikten då. Kommer hamna på en ca 75 kg vilket känna som en ok vikt att leva med ett tag. Vägde det när jag gifte mig och det vore för bra för att vara sant. Men som sagt jag tror att det inte är realistiskt att tänka så, men drömma kan man ju få iallafall.

Maria - optimistisk farbro som sitter och plingar i en klocka på tivolit....Tror ju knappast att det hördes. Har aldrig provat slush, men har sett dem och varit lite nyfiken...Men jag frös iallfall på marken så det behövdes inget extra där inte.
    Längtade helt plötsligt efter glögg!!Hum, något måste vara fel där uppe!!Och jul, vad mysigt...
    Jag kommer så gärna på onsdag. Alltid lika roligt. Har du läget under kontroll för lördag då? Ska du göra tjälknölen?

Men himmel vad mycket mat prat det blir i kväll.....

• Peand

Ojdå! Glömde visst att svara på din fråga Cissi.
    440:- i veckan kostar det hos min konsulent, har förstått att det kan vara olika beroende vem man går till - konstigt....Visst akn det ibland kännas som mycket pengar, framför allt i slutet av månaden. Men jag har ju inga andra matkostnader för mig och jag har äntligen hittat något som fungerar, så jag försöker prioritera mig detta men det är inte alltid så lätt.

Ber om ursäkt för mina stavningar och saknad av bokstäver titt som tätt. Kan inte skylla på maken längre heller, han sitter nu i köket.. Bara att inse att jag skriver som jag pratar, fort och slarvig.

• Brodsmulan

Ja, men 1200:- är ju inte så farligt ändå då då.. vet att det finns en i Löa som håller på med detta, är det hos henne du går?
    Jag vet ju att jag tappar vikt ganska snabbt om jag skulle börja, är väl mest känslan av att tugga på nått som man kommer sakna kan jag tänka.. fast å andra sidan så kan det ju inte göra något om man kombinerar med frukt och sallad.. eller stör det måntro?

Jaha, mina barn ska få en kusin till nästa år. Fick veta nu ikväll att svågern och hans tjej ska ha barn igen, deras bebbe de har nu är 4mån så där kan man snacka om tätt.. fast iofs, blir ju ungefär samma som nu mellan denna lillskrutt och Ludwig, är ju bara 10½mån mellan. De har inte lite ungar de *s* Hon hade 4 innan och han 3 och nu får de då 2 gemensamt.. så 9 barn mellan 0-19år. (4mån, 4år, 4år, 8år, 12år, 14år, 17år och 19år.) Då har man lite att göra
    Hmm.. vettja hur många kusiner de är nu då.. om man räknar med hennes, de är ju inga 'riktiga' kusiner egentligen, men är inte mina 'bröders' barn heller.. så är de 15st än så länge och då har inte min bror fått några barn ännu. Fast vette katten om han får några, har ju inte ens tjej än *sucka* å karl är 31år.. blää..

• krissy81

Hallå tjejer! blir de nå fika i veckan eller?! *sugen*

• Peand

Cissi - jag gick hos Eva i Löa förra gånge jag drack Cambridge, men nu har jag hittat en konsulent i Linde så det blir ju lite närmare för mig.
    Man får i sig så lite kalorier så kroppen kommer i något som kallas ketos fas vilket innebär att den börjar ta och förbränna fettet man har. När man är i denna fas känner man knapt någon hunger, har en enorm ork , oftast är man väldigt glad och går ner mycket i vikt. Äter man något mer utöver de påsar man ska ha riskerar man att ramla ur fasen och då får man problem med hunger, huvudvärk och inte samma förbränning. Med andra ord "törs" jag inte äta minsta lilla bit.Vill inte rikser att hamna ur denna fas och bli hungrig.

Jösse, vad barn det blir! Hoppas att de bor i ett stort hus. Bor alla hos dem eller har de varannan vecka eller liknande? Detta måste jag berätta för maken, då kanske han tycker att min idé (som tyvärr verkar bara vara min idé) om en tredje inte är så farlig....

Svar på tråden LindeMammor05