• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Peand

Näpp, nu säger jag godnatt till er alla - min ögon börjar bli lite grusiga.

Vi får väl se hur denna natt blir då Cissi!!!!!!Håller tummarna!

Natti, natti

• Brodsmulan

Petra.. nej, alla bor inte där. 3st bor varannan helg (hans barn) och 1 varannan vecka, en av hennes och 4 av dem bor hemma, de två äldsta och tolvåringen å så bebben naturligtvis.. och nej, de har inget slott, de har 'bara' 4rok *s* Men de två äldsta kommer snart flytta ut så då blir det ju i princip bara 3 'hemmavarande barn' på det viset med nästa lilla stjärnskott.

Fast yta tycker inte jag gör så mycket, vi har bara 4rok på 82kvm, visst önskar jag mig 5-6rum det ska inget sägas om men det fukar å japp, här är vi helt överens om att även denna junior kommer få ett litet syskon, men först om 2-3år framöver.. för att ha tätt igen.. naaa been there, done that.. inte något jag vill göra om. Skiljerb ara 16mån mellan mina stora killar å visst de har stor nytta av varandra, men första halvåret var en mardröm kan jag lungt påstå. Tror jag sov i snitt 2-3h/natt å maken flydde till jobbet då.. blähä, det va en jobbig period, men snacka om att man klarar mycket bara man vill.

Men barn är underbara, de upphör inte att förvåna en med sina tankar, handlingar och inte minst bara vad mycket en mysig kram ger mycket styrka spelar ingen roll hur jobbigt det kan ha varit, man lever länge på en del saker.

• Brodsmulan

*morr* idag kan jag säga att jag och maken ska ha en liten diskussion.. tror ni han gick upp och tog grabbarna.. nej då, när alarmet hade blivit avstängt 2ggr så gav jag upp.. jag vaknade direkt av det å tänkte att nu ska jag kolla om han går upp.. icke.. och istället för att bli arg så var det ju bara att kliva upp och få upp de små trollen.
    Men nog känner mig jag ganska så besviken för det är inte mycket begärt tycker jag att när jag har dem varje dag på morgnarna så kunde han tagit bara dessa tre dagar.. men som sagt, detta kommer han få höra bara barnen kommit iväg till skolan.

• Peand

Stackar dig Cissi! Du som skulle ha sovmorgon..... Men tisdag och onsdag morgon är kvar och kämpa för.
    Vet tyvärr alltför väl hur det känns och besvikelsen man har i kroppen, det kunde lika gärna ha hänt hemma hos oss.
    Släpp ut alla hormoner och "förklara" för honom!! Jag tror att det blir sovmorgon för dig resten av veckan. Fast det är klart, bebiesen ska väl komma i natt!! Eller sa vi inte tisdag, bara han väntar på rätt sida klockslaget....

Kram på dig!!

• Brodsmulan

Orkar inte bekymmra mig om nå'n diskussion alls för svaret jag fick när jag frågade varför han inte gick upp var för att han såg ju 'att jag var ju redan uppe' *suck* mm.. konstigt, nå'n lär ju fixa klart dem.. aja, får väl ny chans imorgon.

Första morgonen jag faktiskt har förvärkar, så få se om du får rätt med tisdag inget direkt mycket än men brukar annars inte komma förrän vid lunch.. snacka om att gripa efter halmstrån.. vill så gärna slippa igångsättning men vette katten om man kan ha svamp och inte ha symptomen som gör att man vill ha ett intimare förhållande med toaborsten eller svinto för har jätteknepiga flytningar, nästan lite geleaktigt och ljusgrönton på.. åh, va fräsch jag känner mig i skriften nu.. men den där omtalade slemmisen har jag aldrig sett.. vettja om den kan se ut så.. men förstår som att det är bra mycket mer än bara lite åt gången isåfall.. aja, lär väl ge sig vad som händer och fötter, trött på detta är jag iallafall så vore hemskt tacksam om den lilla filuren ville flytta ut från sitt bo nu.

• MaLevi

Heja Cissi! Jag håller tummarna som aldrig förr Kanske är slemmisen. Tyvärr vet jag inte heller hur den ska se ut, såg inte röken av min

Mycket mat blev det att läsa om, mmmm....dillkött! Det får man om man åker till mormor. Jag har själv försökt men inte lyckats. Det är bara mormor som kan göra dillkött

Petra, har min kalender uppslagen här...tisdag..Jag kör. Passar det?

Blir det fika i veckan?

• Druvan

Vilken dag passar bäst för fika för alla?

• Peand

Cicci - Jag håller fortfarande alla tummar jag har. Låter som om det skulle kunna vara lite av slemmisen, minns att det var något sådant när jag väntade Jepser. Blev som gelé klumpar nästan till slut. Med Jonas så hann jag aldrig se något sådant.

Jenny - det bli bra att åka med dig. Vi är hemma i byn till 12:40, eller? Annars tar jag egen bil. Vad skönt det ska bli att inte behöva stressa iväg som vi gjorde förra gången...

• Solhöjden

Äntligen har jag lyckats logga in. Satt på förmiddagen och följde Bordsmulan och Peands diskussion, men inloggningssidan fungerade inte, GRRR.
    Men nu är jag med igen!
    Bordsmulan - Hoppas verkligen att din lilla "filur" vill titta ut ur sitt lilla bo snart, vet hur det känns att vänta. Jag gick över 11 dagar med båda mina och sista tiden är lååång väntan.

Har varit hurtig idag och varit ute och gått i solen.

Mysan - Hur ser det ut inför torsdag. Kan Lisa o Helena?

• Peand

Maria - vet hur det känns. Datorn segade sig så jag stängde ner och kom inte in igen när jag skulle försöka, grymt frustrerande.
    Vad hurtig och duktig du var då!
    Själv har jag hunnit varit inne i stan och fikat med mamma. Alla min föräldrar åker till Portugal i morgon bitti, men reser till arlanda i kväll. De ska på kurs en vecka. Försökte att de skulle ta med mig och lillfkant men det gick inte hem! Min kropp skulle må bra av att få ligga på en solstol och värmas upp...

Svar på tråden LindeMammor05