• MiaMitisen

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Då var vi inne på del 3 då. Småknoddarna ploppar fram i samma takt som solen, vilket känns helt fantastiskt!!
    Kan det bli mer mysigt??
    Självklart är det bara att hoppa på tråden om man vill det.

När det är dags för del 4 av tråden så har nog de flesta guldklimpar tittat fram! Lycka till!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 11:16
    Vi finns även på Facebook.
    www.facebook.com/group.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 20:07
    Bebislista:
    Hanna: Samuel -05
    Alex 1/2
    Idispidis: Axel 23/2
    LillaC: Noah -05
    Hanna 29/3
    MiniStrumpan: Max 4/4
    Simsarabim: Alicia 5/4
    Tehus: Wilhelm 15/4
    Knuff: Edwin 19/4
    Solima: Isa 11/5
    Emmaojsan: Pojke 12/5 (?)

BF-lista:
    MiaMitisen: Oscar -05
    BF 3/6
    Projekt Lennart: BF 2/7
    AnnaPanna: Hugo -05
    Himla -07
    BF 7/7

Hoppas nu att jag har fått med rätt datum. De som inte står med hittade jag inte.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 22:20
    Hilma ska det självklart vara. Inte Himla...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-15 10:09
    Projekt Lennart har BF 25/6 (fast det var satt till 2/7 från början) faktiskt (och tänker ABSOLUT inte gå över till juli, så det så

• Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3
  • MiniStumpan

Blir så trött på försäkringskassan.
    Fick första utbetalningen förra veckan för min föräldraledighet. Tjohooo 1400 härliga kronor var vad jag fick. Jag hade fått ersättning enligt grundnivån istället för enligt sgi. Och när ja ringer till fk och frågar vad som hänt då får jag till svar att det har blivit fel och att detta felet uppstår rätt ofta.... Hallå. Kanske skulle man se till att försöka lösa problemet då istället för att göra om det gång på gång. Då kanske de även kunde ha kortare telefonköer istället för 30 minuter.
    Åhh blir så irriterad. Och detta var bara första utbetalningen av många. Hoppas banne mig att det blir rätt i fortsättningen.

Nä, nu skall jag fundera ut vad jag skall göra för alla mina 1400 kr. Köpa nudlar kanske.

• simsarabim

..naaaj, Emma jag som hoppades att det ploppat ut ngt nu! ffa när du inte varit härinne på ett par dagar! ja, men snart kommer den - jiippii!
    Alicia sover mest i vår säng, jag har börjat lägga över henne i sin egen säng efter någon enstaka amning på natten - det håller cirka 1-2timmar, men jag somnar oftast ifrån henne när hon ammar så då ligger hon kvar i vår säng. Tycker inte det är ngt fel med det egentligen..jag skulle säkert få bättre sömnkvalité utan henne i armhålan, men det får komma när det känns lägligt! Jag vill inte ha skrik och tannagnisslan nattetid...

• MiaMitisen

Härligt att höra Emma. Då är det förhoppningsvis på gång snart då.
    Själv har jag 30 dagar kvar till bf. Känns nästan som man kan räkna ner dagar nu och inte veckor. Bara det är ju ganska positivt.

Nu ska jag ta mig ett gott varmt bubbelbad, sen blir det soffan med någon film tror jag.
    Imorgon ska jag ta tag i grejer här hemma... Som jag säger varje dag....

Ha en bra kväll!

• Thursday

Jag känner lite likadant Sara. Axel sover mellan oss (fast på sin egen plats), och vi har börjat prata om att lägga över honom i vaggan men jag vill inte riskera det som faktisk funkar... Lillkillen somnar ju utan strul efter amningen vid läggdags och somnar sen om själv efter nattmålet, bara att lägga ner honom. Å andra sidan stör han mig en del på natten och det skulle säkert bli bättre med honom i vaggan...

• Projekt Lennart

Jaha du Emma, så den lille dröjer sig kvar ändå... Tur att du har så mkt att pyssla med iaf :)

Sara, tänker att om du nu fick 1400 kr så är det ju faktiskt 46,60 kronor om dagen och om du bara köper nudlar för pengarna skulle du ju faktiskt kunna äta ca 7 paket nudlar om dagen (förutsatt att ett nudelpaket kostar ca 6,50 kr), så jag förstår faktiskt inte riktigt vad det är du klagar på... (märks det att jag är sjukt motiverad att sätta igång med det som ligger på mitt bord och väntar på att bli gjort..?)

Kan inte påstå att jag tog ut mig på vattengympan igår direkt. Fick sammandragningar så fort jag försökte minsta lilla. Bra att veta hur det kommer kännas i kroppen när man är nittiofem år...

Idag är Lennart på ett riktigt bushumör, han kittlar mig hela tiden i sidan. Tur att jag inte har något klientmöte inbokat, för det går inte att hålla sig för skratt när han sätter igång

Hou, hou, hou, ska se om jag kanske skulle kunna jobba hemifrån på torsdag - isf hänger jag med på lunch/fika.

Hej för nu!

• WonderfulWord

hej

var hos BM idag och fick det mindre roliga beskedet att mitt blodtryck ligger på tok för högt. hon freekade ut lite granna ringde östra ville att jag skulle dit. men som det verkar nu så skall jag ha ett dåligt blodtryck till innan jag skall åka dit. dessutom hade jag protein i urinen eller vad det heter.
    fick strikta order om att åka till förlossningen om jag fick huvudvärk, prickig syn eller om bäbisen inte gjorde som den brukar i magen. så nu känner man inte att man går omkring på nålar och kollar hur allt är hela tiden.

• MiaMitisen

Wonderful: ojdå... hoppas bara det är något tillfälligt då. Ska hålla tummarna.

Lennart: Visst är det härligt när dom är på det humöret.

Idag har inte jag gjort ett skit. Började precis ta tag i tvättstugan. Får se hur mycket jag får gjort idag. Imorgon ska jag äntligen klippa mig, så då blir det väl inte så mycket gjort heller.... Har verkligen ingen ork... Måste man ha det såhär 29 dagar innan BF?

Har egentligen inte så mycket intressant att skriva... Man går runt och är tjock och osmidig för det mesta. Men mår bra och kan inte klaga ver något. Inte mer än att inte orken finns kvar.
    Angående sovsamtalet ni har haft så kan jag ju bara säga att denna (säger jag nu) bebisen ska sova i sin säng och ingen annanstans. Oscar sover fortfarande hos oss... Han börjar bli lite lång nu med tanke på att han alltid ska ligga på tvären.
    jaja....tvättstugan kallar...

• simsarabim

...hmm, jag sa också att den hära Bebisen ska absolut sova i sin egen säng...va bra det gick!
    Är det ngn tid bokad för fika torsdag???
    åh, jo- jag fick också glad överraskning att Försäkringskassans månad =21e-20e varje månad, vilket gjorde att jag fick 8000kr denna månad....vilket ju iochförsig är mer än 1400kr---men lite tråkigt tycker jag!

• lillaC

Jag föreslår att vi ses vid 12 på tors på Aludden. Kanske blir lunch för vissa och förmiddagsfika för andra...

• MiaMitisen

tolv låter bra för min del.

Nu ska jag försöka få in oscar så han kan bada och äta lite kvällsmat.Bättre sent än aldrig.
    Sen blir det nog till att greja lite för min del. Känner att jag är på grejarhumör för en gång skull. Lika bra att passa på.

Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3