• MiaMitisen

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Då var vi inne på del 3 då. Småknoddarna ploppar fram i samma takt som solen, vilket känns helt fantastiskt!!
    Kan det bli mer mysigt??
    Självklart är det bara att hoppa på tråden om man vill det.

När det är dags för del 4 av tråden så har nog de flesta guldklimpar tittat fram! Lycka till!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 11:16
    Vi finns även på Facebook.
    www.facebook.com/group.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 20:07
    Bebislista:
    Hanna: Samuel -05
    Alex 1/2
    Idispidis: Axel 23/2
    LillaC: Noah -05
    Hanna 29/3
    MiniStrumpan: Max 4/4
    Simsarabim: Alicia 5/4
    Tehus: Wilhelm 15/4
    Knuff: Edwin 19/4
    Solima: Isa 11/5
    Emmaojsan: Pojke 12/5 (?)

BF-lista:
    MiaMitisen: Oscar -05
    BF 3/6
    Projekt Lennart: BF 2/7
    AnnaPanna: Hugo -05
    Himla -07
    BF 7/7

Hoppas nu att jag har fått med rätt datum. De som inte står med hittade jag inte.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 22:20
    Hilma ska det självklart vara. Inte Himla...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-15 10:09
    Projekt Lennart har BF 25/6 (fast det var satt till 2/7 från början) faktiskt (och tänker ABSOLUT inte gå över till juli, så det så

• Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3
  • MiniStumpan

Åhh ytterligare en underbar dag verkar det som.
    Dessutom har jag fått sova i 7½ timme i natt. Självklart med avbrott för 2 amningar men jag känner mig nästan utvilad idag till skillnad från igår när jag såg ut som ett spöke. Hoppas jag inte skrämde er Ida och Axel.

Ida: Jag sa ju att vi inte låg långt efter nu. Max vägde 4570 g och är 57 cm. Och ändå är han inte 4 veckor än. Haha vart skall detta sluta?

Nu skall jag hoppa in i duschen så får jag se vad dagen har att erbjuda.
    Eller kanske inte. Nu verkar lillkillen vakna.

Jag är också på en träff i nästa vecka. Än så länge kan jag alla dagar utom tisdag kl 13 då skall vi till BVC.

Om vi skall ta en lunch eller promenad så kan vi skriva upp oss på de dagar vi kan.
    Så kan vi välja den/de dagar flest kan.

Måndag:
    Helena

Tisdag:

Onsdag:
    Helena

Torsdag:
    Helena

Fredag:
    Helena

• MiaMitisen

Måndag:
    Helena

Tisdag:
    Mia

Onsdag:
    Helena

Torsdag:
    Helena
    Mia

Fredag:
    Helena

• Thursday

Oj, vilken duktig kille Max är! Det måste kännas jätteskönt att han går upp så bra, jag vet hur jobbigt det var när det tog Axel tre veckor att komma upp över födelsevikten (antagligen eftersom jag var så sjuk).

Bra initiativ med listan!

Måndag:
    Helena
    Ida

Tisdag:
    Mia

Onsdag:
    Helena
    Ida

Torsdag:
    Helena
    Mia
    Ida

Fredag:
    Helena

• MiaMitisen

guuuuuuuud va jag har tråkigt! Skulle ju åkt till ikea med en kompis men hon kunde inte...
    Funderar på att åka dit själv,men hur roligt är det då. Ska man vara så duktig och vara hemma och greja istället??

• MiniStumpan

Nu har jag deklarerat. Skönt.
    Fattar inte varför jag skall göra det så sent. Varje år. Och då är jag ändå redovisningsekonom... Men det är väl så att man tröttnar på allt vad siffror heter så fort man gått från jobbet. Skomakarens barn går i trasiga skor.

Nä nu gör jag ett nytt försök till den där duschen.
    Sen skall jag nog dra fram utemöblerna och sätta mig i solen.

• MiaMitisen

Deklarera kanske man ska göra också....
    Jag har i alla fall börjat rensa i bebisrummet. Känner mig lite stolt. Har tagit av tyget på sulkyn och tvättar nu det. Ska plocka isär växasängen tänkte jag. Sen ska sulky och säng upp på vinden tillsamans med bilstolen.

Det är mitt mål idag innan jag ska hämta oscar.

Imorgon ska vi åka till min mamma och pappa. Ska bli mysigt. Hoppas vädret fortsätter i samma takt. Tanken är att vi ska ut medbåten i morgon. Eller lördag.

Öxerydsbor: ska ni till brasan ikväll??

• efia

Å typiskt Mia, jag var ju på Ikea nu på förmiddagen, du kunde ju åkt med mig! Fick i alla fall kompletterat med lite grejer som saknades när vi var där en sväng i förra veckan, skönt, men konstigt hur det alltid blir en extra vända till den affären?! Nu har jag i alla fall ännu mer projekt att fortsätta med.

Imorgon går Tobbe på semester vilket förhoppningsvis klaffar bra med Tuss ankomst till världen och då är han ledig i hela maj - grymt gött! Kan ju vara bra att ha någon med på liknande utflykter som idag, inte sådär jättesmart kanske att åka iväg själv såhär en vecka innan bf. Jaja, det enda som hände var att jag fick lite ont i fötterna. :)

Måndag:
    Helena
    Ida
    Emma

Tisdag:
    Mia
    Emma

Onsdag:
    Helena
    Ida
    Emma

Torsdag:
    Helena
    Mia
    Ida

Fredag:
    Helena

Nu: en tur till barnmorskan för att se hur det står till med bebisen och dess ömma moder.

• MiaMitisen

Någon som vill ha en son på 3,5 år?? Leveransklar redan i morse. Tandborste och diverse kläder och ett par skor ingår.
    Vem har kommit på att 15 timmar i veckan räcker?? Just nu skulle jag vilja ha 40 timmar tror jag.
    Han lyssnar inte, springer runt mellan husen utan att säga till, kastar saker, har sönder saker.... Han har aldrig gått iväg som han gör nu. Men han går fortfarande bara dit där det finns folk. Men ändå!! Man kan inte bara springa iväg till grannarna hur som helst. GHAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Vad ska man göra? Ska man hålla honom instängd tills han fattar?
    Ska bli så skönt att komma ut till mamma och pappa imorgon. Då kan han vara med sin morfar och busa.

Så, nu har jag fått spy lite... Tack.

• MiniStumpan
    MiaMitisen skrev 2009-04-30 15:29:22 följande:
    Någon som vill ha en son på 3,5 år?? Leveransklar redan i morse. Tandborste och diverse kläder och ett par skor ingår. Vem har kommit på att 15 timmar i veckan räcker?? Just nu skulle jag vilja ha 40 timmar tror jag. Han lyssnar inte, springer runt mellan husen utan att säga till, kastar saker, har sönder saker.... Han har aldrig gått iväg som han gör nu. Men han går fortfarande bara dit där det finns folk. Men ändå!! Man kan inte bara springa iväg till grannarna hur som helst. GHAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!! Vad ska man göra? Ska man hålla honom instängd tills han fattar? Ska bli så skönt att komma ut till mamma och pappa imorgon. Då kan han vara med sin morfar och busa.Så, nu har jag fått spy lite... Tack.
    Oj. Är det detta vi har att vänta om 3,5 år . Nja det är nog bäst du behåller honom.
    Själv har jag fullt upp med att lära mig vara mamma överhuvudtaget. Så det räcker med en 4 veckors som inte vill vara själv helt plötsligt.
    Hm vad hände där??? Tills bara för några dagar sedan kunde han sitta själv i sin babysitter. Men nu ät det ENDAST en levande famn som duger. Visserligen väldigt mysigt men nu känner jag att en bärsele hade passat bra. Man blir så handikappad utan två användbara händer. Undrar om alla babybutiker har stängt i morgon?

Ha nu en trevlig valborg alla goa
  • lillaC

Ok, visst kan jag också vilja skänka bort sonen ibland. Men just nu är det väldigt trivsamt med en 4- åring som sällskap. Skulle vilja säga att 15 timmar är precis lagom för oss, nästan ännu skönare de dagar då vi inte behöver ge oss iväg.... Det varierar verkligen i livet!

Nu ska vi sätta igång grillen och ta emot gästerna! Ha en skön valborg....

Måndag:
    Helena
    Ida
    Emma
    Titti (innan kl 13)

Tisdag:
    Mia
    Emma

Onsdag:
    Helena
    Ida
    Emma