• MiaMitisen

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Då var vi inne på del 3 då. Småknoddarna ploppar fram i samma takt som solen, vilket känns helt fantastiskt!!
    Kan det bli mer mysigt??
    Självklart är det bara att hoppa på tråden om man vill det.

När det är dags för del 4 av tråden så har nog de flesta guldklimpar tittat fram! Lycka till!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 11:16
    Vi finns även på Facebook.
    www.facebook.com/group.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 20:07
    Bebislista:
    Hanna: Samuel -05
    Alex 1/2
    Idispidis: Axel 23/2
    LillaC: Noah -05
    Hanna 29/3
    MiniStrumpan: Max 4/4
    Simsarabim: Alicia 5/4
    Tehus: Wilhelm 15/4
    Knuff: Edwin 19/4
    Solima: Isa 11/5
    Emmaojsan: Pojke 12/5 (?)

BF-lista:
    MiaMitisen: Oscar -05
    BF 3/6
    Projekt Lennart: BF 2/7
    AnnaPanna: Hugo -05
    Himla -07
    BF 7/7

Hoppas nu att jag har fått med rätt datum. De som inte står med hittade jag inte.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 22:20
    Hilma ska det självklart vara. Inte Himla...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-15 10:09
    Projekt Lennart har BF 25/6 (fast det var satt till 2/7 från början) faktiskt (och tänker ABSOLUT inte gå över till juli, så det så

• Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3
  • Knuff

***sticker upp huvudet ur sanden, precis som strutsen***

En lunch/fika på torsdag kan vi ju prova på! Enda bokade aktiviteten är bvc idag kl 11 så det finns tid! Vi måste ju lära oss att komma ut lite, har suttit hemma ganska mycket...

Ska försöka få lite rutin denna veckan, började ju inte lysande.... Matade Edwin vid kvart över sju och han fick ligga i vår säng och mysa lite. Han var lite gnällig och tydligen var det enda som hjälpte mot gnället var att kräkas upp hela sin (ganska stora portion) mat mitt i sängen. Jag fick ta hand om en lite kletig bebis och drog i gång en tvättmaskin med lakan redan tjugo i åtta. Nu sussar han så sött, dock med tom mage men jag kan käka frukost i lugn och ro. Hoppas det är dagens trista äventyr och att annat kul väntar!

• Projekt Lennart

Oj, oj, oj vad jag känner mig efter - har liksom inte en aaaning om vad ni pratar om. Otroligt att våra barn kommer bli jämngamla för just nu känns det som om era barn kommer hinna bli tonåringar innan Lennart behagar titta fram...

Anna, vad gött för dig att du äntligen kan vara med! Kommer du till VP ikväll?

• HannaJohansen

Jo, min Alex kommer nog att kännas som en jätte i jämförelse med din lille Lennart.

Idag skall min lille få sin första spruta, vi får väl hoppas att han slipper feber och annat obehag som den kan dra med sig.

Han är fortfarande rosslig, nu har han varit det över en månad. Jag får väl rådslå med Kjerstin om vad vi kan göra så han slipper låta som Darth Vader. Kan så små vara allergiska mot pollen?

Vilken tid på torsdag?

Ha en skön dag

• Projekt Lennart

Hmmm, undrar var Emma håller hus... *håller tummarna*

• MiniStumpan

Oj denna natten blev inte bra. Vi hade övernattningsgäst och lät därför Max sova jämte oss i sängen. Inte bra. Han sov oroligt och jag och Andreas sov oroligt. Nä, i natt får han sova i sin egna säng igen. Och då skall jag testa Tittis knep om 10 minuters amning i mörkret.

Vi skall skaffa andningslarm också. Det var en av grejerna som stod på inköpslistan innan Max skulle komma ut. Men iom att han blåste mig på 10 lediga dagar så hanns det inte med.
    Åsa. Var det ni som köpte på nätet? Vilken köpte ni och från vart? Har för mig att du sa att det var snabb leverans. Tror att min mamma skulle känna sig lugnare också om vi hade andningslarm. Hon sover fortfarande oroligt på nätterna trots att det var nästan 30 år sedan deras dotter gick bort. Och nu när Max har kommit är hon orolig igen. Så andningslarm får det bli.

Nu skall vi käka go frukost med nybakat bröd och en massa gott pålägg som Max faster har varit så snäll och fixat.

• Tehus

Helena: Vi köpte vårt larm här: www.andningslarm.se/ Köpte Babysense II som kostade 1500 inkl frakt, vi tog på faktura så då tillkom en fakturaavgift på 50 kr. Det kom dagen efter att vi beställt det.

Vi har också haft en lite strulig natt. Han sov lite länge på kvällen så sista målet innan läggdags blev väldigt sent. Sedan fick han nog magknip när jag ammat vid fyra så då var det omöjligt att somna om innan han fyllt blöjan till max. Det tog någon timme innan det var avklarat. MEN han sov i spjälsängen bredvid mig inatt! Det gick riktigt bra och det var skönt att kunna rulla runt som man vill i sängen.

Hur gör ni om ni bara ammar 10 minuter? Avbryter ni innan de släpper av sig själva då? Wilhelm suger sällan kortare än 20 minuter innan han släpper, ofta längre.

• lillaC

Hej!

Vi köpte vårt larm, babysense II på blocket. Någon som köpt utan att använda och hade garanti kvar.

Jag har nog haft lite tur, för Hannah har redan från början gjort skillnad på dag och natt, genom att sova lite längre på natten och somna om direkt efter ammning. Men i början tog det ju säkert en timma att amma ändå och jag ammade oftare! Det har långsamt blivit längre tid hon sover och kortare tid att amma. Byta blöja behöver jag inte för det verkar som att jag beställt en bebis som bara gör "det stora" så där var annan/ var tredje dag!

Man får tycka vad man vill om Anna Wahlgren (jag håller verkligen inte med henne om allting) men den metod som kallas standardmodellen som hon förspråkar gör livet mycket lättare för oss i alla fall. Är man dessutom som jag en Vän av Ordningen, känns det alltid skönt att ha en Plan att följa...

Sara- vi bor ju så nära varandra! Hör av dig om du vill ha promenadsällskap någon dag.

• MiaMitisen

Dessa telefonköer......*suck*

• MiaMitisen

Då var det avklarat.

Hejsan!

Idag har jag äntligen kommit iväg till Ikea. Köpte inte så himla mycket. Men lite kan man alltid samla ihop.

Än så länge funkar torsdag bra för mig också. men hämtar ju oscar halv två. Det gick ju bra sist så det borde ju gå nu också.

Ville bara säga hej egentligen. Skriver mer senare. =)

• efia

Nope, inga news härifrån, har bara varit lite låg datoraktivitet i det fina vädret och med Tobbe hemma. Vi fortsätter att fixa och dona, herregud vi har till och med fått upp gardiner i två rum (varav ett har stått i övrigt färdigt sen förra sommaren...)! Känner mig fortfarande nöjd med att gå hemma men måste ju säga att jag ser verkligen fram emot att få träffa Tuss nån gång och det där att kunna gå i trappor och böja sig ner som man vill, DET ser jag fram emot. Men i alla fall ingen panik än att hon/han inte kommit, men så har jag ju precis idag gått in i v40 också, BF på söndag. Har fortfarande fix kvar att göra här hemma, när det börjar ta slut så blir det värre.

Vaknade med vad jag trodde var riktiga värkar igår, men höll bara på en timme (oj, vilken kul timme - halv fem till halv sex på morgonen...) och sen har det bara känts lite molande då och då så det dröjer nog ett tag till. Nu har ju alla i vår föräldragrupp fått, bara vi kvar, men så hoppade vi ju in i aprilgruppen också, så det är ju inte så konstigt.

Angående torsdag så beror det lite på vilken tid det blir träff, kan kanske kunna ändå. Håller det lite öppet och spanar in här vilken tid ni bestämmer så får vi se. Vore ju SÅ kul att se alla nytillskott!

Kram på er

Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3