• MiaMitisen

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Då var vi inne på del 3 då. Småknoddarna ploppar fram i samma takt som solen, vilket känns helt fantastiskt!!
    Kan det bli mer mysigt??
    Självklart är det bara att hoppa på tråden om man vill det.

När det är dags för del 4 av tråden så har nog de flesta guldklimpar tittat fram! Lycka till!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 11:16
    Vi finns även på Facebook.
    www.facebook.com/group.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 20:07
    Bebislista:
    Hanna: Samuel -05
    Alex 1/2
    Idispidis: Axel 23/2
    LillaC: Noah -05
    Hanna 29/3
    MiniStrumpan: Max 4/4
    Simsarabim: Alicia 5/4
    Tehus: Wilhelm 15/4
    Knuff: Edwin 19/4
    Solima: Isa 11/5
    Emmaojsan: Pojke 12/5 (?)

BF-lista:
    MiaMitisen: Oscar -05
    BF 3/6
    Projekt Lennart: BF 2/7
    AnnaPanna: Hugo -05
    Himla -07
    BF 7/7

Hoppas nu att jag har fått med rätt datum. De som inte står med hittade jag inte.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 22:20
    Hilma ska det självklart vara. Inte Himla...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-15 10:09
    Projekt Lennart har BF 25/6 (fast det var satt till 2/7 från början) faktiskt (och tänker ABSOLUT inte gå över till juli, så det så

• Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3
  • solima

Har varit hos BM idag, ghelt ok idag med =)
    Jag försöker köra en liten övertalningskampanj för bebis ... att de är helt ok att komma ut lite tidigare. Jag vet inte om den funkar, få se ..
    Men jag har lite less på de onda och att hur man än gör så är det obekvämt .

Måndag:
    Helena
    Ida
    Emma
    Titti (innan kl 13)

Tisdag:
    Mia
    Emma
    Jane

Onsdag:
    Helena
    Ida
    Emma
    Jane

Torsdag:
    Helena
    Mia
    Ida
    Titti
    Jane

Fredag:
    Helena
    Titti
    Jane

• MiaMitisen

Tänkte bara önska en fortsatt trevlig kväll.

Fick tillbaka min goa oscar igen på kvällen. Så jag tänkte att jag behåller nog honom ett tag till.

Nu ligger han och sover och jag ska snart krypa ner jag också. Börjar bli trötter....

Sov så gott alla när det är eran tur.

• MiaMitisen

1a maj och allt. =) helt fantastiskt. På söndag är det bara en månad kvar till BF.
    SItter nu ute hos mina föräldrar, på altanen och tittar ut över havet och marstrand. Det är helt okej faktiskt.
    När pappa kommer hem blir det väl en tur med båten. Sen ikväll blir det grillning. Gud va skönt.
    Snart ska oscar och jag gå ner till stranden och leta krabbor.

Hoppas ni har det minst lika härligt som jag har det.

• Tehus

Trodde Wilhelm skulle sova lite här på fm men han verkar inte vara med på det så vi är kvar i morgonrocksstadiet här. Men snart kanske...

Vi får besök vid tre, hoppas ha kläder på mig då =).

Det var ingen som hade något tips på bra drop in-frisör i Lerum?

• lillaC

Tror att alla frisörer har drop-in om de har lediga tider...
    Min frisör har precis flyttat sin stol till Floda, så dit får jag åka i fortsättningen. Saxen har flera bra frisörer tror jag...

• Tehus

Titti: Tack för tipset. Får se om jag lyckas pallra mig iväg på måndag eller tisdag. Verkar som Wilhelm håller på att ställa om sin klocka här. Nu sover han i alla fall i vagnen en stund så vi har kunnat äta lite i lugn och ro.

• WonderfulWord

idag var en riktigt skit dag känner mig jättenere så nu gå r jag och lägger mig. hatar när inte sambon förstår att det är inte kul att vara hemma själv. han vill gärna byta och vara hemme och vara gravid. tror inte det om han förstår hur det är att känna att man inte kan göra något utan att man får sammandragningar eller att magen är ivägen eller att fogarna gör ont eller nåt.... nu har jag fått gnälla av mig lite så nu känns det bättre:) tack

• Projekt Lennart

Oj, vad ni skriver :)

Det är så gott att ha er. Är på pisshumör idag. Är såååååååååååååååååååå trött på att vara semihandikappad och inte kunna göra sådant jag tycker är roligt (som att träna och "hugga i" fysiskt). HATAR att bara sitta still (det gör jag tillräckligt på jobbet). Det har till och med gått så långt att jag sydde häromdagen och det gör mig ännu mer arg för jag gillar verkligen inte att sy och så är det ändå roligare än att bara sitta och göra inget (har redan tröttnat på att sitta med näsan i skönlitteratur 28 h om dygnet). Klarar INGENTING utan att få ont och bli helt slut längre. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUG

Tack för det.

Någon som har lite prozac att dela med sig av?

• lillaC

Trist att ni har så jobbigt den sista tiden, men kan trösta er med att det glöms bort på en sekund när skruttarna tittar ut. Jag kan redan tänka mig att göra det igen...

Tänk så bra att ni kommer uppskatta att få göra sånt som kändes som tråkiga tvång tidigare, typ städa, rensa ogräs osv.

Vi börjar få in en riktigt bra rutin på dagarna. Skönt att veta hur man ska lägga upp dagen. Vi vaknar, väcker, kl 7 och sen är Hannah vaken och äter i ca 1-1,5 h innan hon sover 2,5-3 h i vagn inne eller ute. Sen fortsätter det så resten av dagen fram till kvällen då vi inte riktigt har lika bra rutin, men det är ok för då sover ju Noah och vi kan hjälpas åt, jag och Andreas. Sen somnar vi alla kl 22, ammar snabbt kl 4 och så är det morgon kl 7 igen!

Riktigt skönt har det varit att det varit mycket ledigt och halvdagar ända sen Hannah kom, för Andreas har varit hemma mycket. Han och Noah har fått gjort massor i trädgården...

Hoppas att ni andra känner att det går bra för er och att ni kan ta det lugnt och njuta av era nya familjer, det är ju inte alltid så lätt!

• MiniStumpan

Jag säger som Titti. Ni kommer att glömma de sista jobbiga veckorna av graviditeten med ens de små bebisarna är ute.
    Men gnäll på här bara. Det är vi till för.

Jag försöker också få nån form av rutin här men det är enklare sagt än gjort.
    Jag har nu i en vecka haft som plan att gå upp vid 7, amma, lägga Max, passa på att göra mig iordning....men jag är ju sååååå trött så jag orkar inte gå upp förrän tidigast 9.

Max har ju ingen längre sovstund på natten.
    I natt ammade jag från 23-00. Max sov från 00-02. Jag ammade från 02-03 och efter detta ville inte Max somna om själv i sin säng så jag fick lägga mig med honom på soffan. Man blir ju inte jätteutvilad av att sova där...
    Sedan ville han äta vid 06-07.
    Jag vet inte hur jag skall få honom att sova längre än 2-3 timmar under natten. Hur gör du Titti? Eller har det bara fungerat från första stund?
    Jag har testat ett lägga honom vid 22-23 men då vill han ändå käka vid 00-01. Detta trots att jag har proppat i honom mat på kvällen.
    Jaja. Nån gång vänder det väl hoppas jag.

Nu sitter jag här inne i mitt nya palats och kollar på när Andreas och pappa målar. Känns ju inte alls dumt att inte kunna hjälpa till men skall jag dra på mig målarkläder och smutsa ner mig för att kanske bara hinna måla i en kvart? Nä det blir alldeles för krångligt. Drar ju faktiskt mitt strå till stacken genom att amma titt som tätt. Speciellt nu när han kommit in i en sån där maratonätningsperiod.

Det är roligt nu för nu har Max börjat fokusera allt mer på olika föremål och vänder huvudet och blicken efter färgladda saker som låter som man håller upp framför honom. Nu är han redan 4 veckor min lille skrutt. Redan har det "nyfödd" utseendet vuxit bort. Så nu längtar jag efter att få se era kommande bebisar.

Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3