• MiaMitisen

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Då var vi inne på del 3 då. Småknoddarna ploppar fram i samma takt som solen, vilket känns helt fantastiskt!!
    Kan det bli mer mysigt??
    Självklart är det bara att hoppa på tråden om man vill det.

När det är dags för del 4 av tråden så har nog de flesta guldklimpar tittat fram! Lycka till!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 11:16
    Vi finns även på Facebook.
    www.facebook.com/group.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 20:07
    Bebislista:
    Hanna: Samuel -05
    Alex 1/2
    Idispidis: Axel 23/2
    LillaC: Noah -05
    Hanna 29/3
    MiniStrumpan: Max 4/4
    Simsarabim: Alicia 5/4
    Tehus: Wilhelm 15/4
    Knuff: Edwin 19/4
    Solima: Isa 11/5
    Emmaojsan: Pojke 12/5 (?)

BF-lista:
    MiaMitisen: Oscar -05
    BF 3/6
    Projekt Lennart: BF 2/7
    AnnaPanna: Hugo -05
    Himla -07
    BF 7/7

Hoppas nu att jag har fått med rätt datum. De som inte står med hittade jag inte.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 22:20
    Hilma ska det självklart vara. Inte Himla...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-15 10:09
    Projekt Lennart har BF 25/6 (fast det var satt till 2/7 från början) faktiskt (och tänker ABSOLUT inte gå över till juli, så det så

• Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3
  • lillaC

Idag har jag varit och klippt mig hos frisören, medan mamma hade premiär som barvakt till två barnbarn! Det gick så klart väldigt bra och Hannah sover fortfarande i vagnen ute, jag och Noah hänger lite i soffan...

Jag börjar bli liiite trött på att vår lilla fröken lägger upp dygnet så att hon sover hela dagarna, vaknar till en timma här och där för att äta och umgås lite. Sen nån gång mellan 18-19, PLING! Klarvaken och hungrig fram till kl 22! Vi är mest vana vid att var "barnlediga" efter kl 19 och får inte gjort något av det vi brukar. Jag minns inte hur det var sist, men jag antar att det kommer att bli ordning på torpet här så småningom, men tålamod har aldrig varit min starka sida.....

Emma: Ang. amningsbh. Tänk på att du måste ha något på dig hela tiden och det är inte så skönt att sova i bh. Dessutom passar den säkert inte den första tiden om den ska passa senare. Köp amningslinne eller liknade. Jag köpte en typ "topp" på www.minimundus.se/ som jag har hemma och på natten. Väldigt skönt!

Ha det bra!

• Knuff

I går var bvc här på besök och vägde in vår lille krabat. Han har nästan gått upp till födelsevikt, fattas 100g. Han äte ju duktigt både på dagen och natten, jag skulle ju föredra om han koncentrerade sig på dags-måltiderna Sköterskan var här vid halv 12 och då brukar han ha en lång sovperiod. Tyvärr pajade detta besök hans rutin så han somnade vid 3 och sov i 5 timmar, vaken i 1 timme och slocknade sen. Det visade sig att då var det itne så kul att sova på natten... Hoppas på en bättre natt i natt för han har knappt sovit nåt på hela dagen, det borde ju rent logiskt kunna bli en sov-natt men man vet ju aldrig...

Emma! Jag fick låna amnings behå av min kompis. Hon hade ett gäng i olika storlekar och just nu går jag runt i e-kupan Glädjande för J men de är lite i vägen... Efter tips från Titti så köpte jag amningslinnen från Lindex som jag sover i och hade på bb. Passar mig bra.

Nu ska jag ta en tupplur!

• HannaJohansen

Hej tjejer,
    På fredag skall vi ha namngivningsceremoni för Alex på landet, Tjörn, så jag har varit där och fixat lite. Det blir 31 vuxna och 7 barn så det krävs lite förberedelser.
    Sen har Alex varit dålig så det blev två besök på Östra i helgen. Första gången skickade de vidare oss till Backa vårdcentral eller liknande. De hade i alla fall helgöppet och var väldigt snabba och bra. Den andra gången lät han som sju svåra år så då var jag inne i ett undersökningsrum med syrgas inom några minuter....

Det visade sig dock inte vara så farligt som det lät. Han har massa slem i halsen som inte vill släppa, men det har inte gått ner i lungorna så han syresätter sig fint. Hans storebror har förkylningsastma så jag kan ge mig sjutton på att även Alex kommer få det....

Sen har jag haft en hemtenta som jag på något sätt lyckades få in i tid... dygnet har för få timmar.

Titti, Alex var också vaken på kvällen tills för ett par veckor sedan då började han lägga sig runt 20.00 så nu får jag några timmars ro.

• lillaC

TACK HANNA!
    Halleluja, hoppet återvänder!
    Kolla in detta förresten!

• Projekt Lennart

Emma, du är för rolig, du är lätt den första jag har hört som har för mkt att pyssla med för att ha tid att låte bebisen komma (ok, undantaget Helena då, hi, hi)

Åsa, vad skönt att den lille käkar så bra! Måste kännas jättetryggt.

Hanna, när vi ses får du berätta lite om en sådandär namngivningscermoni - vi hade nog tänkt ha något sådant men jag har ingen aning om hur de brukar gå till.

Titti - jag måste nog vara lite trög (inget ovanligt, förvisso ) för jag förstod verkligen inte grejen med youtube-klippet, är det någon vi känner?

Själv är jag orörlig som en mammut (de som är uppstoppade på museum, alltså). Är det inte så att det gör sjukt ont i fogarna så får jag sammandragningar så fort jag går, trots att jag går långsammare än en mördarsnigel (har de kommit till er ännu, föresten? Vi har inte sett en enda - peppar, peppar - och hoppas på att det är status för resten av sommaren.

Ha en go dag i solen och hoppas att vi kan tajma in en fika som jag kan vara med på snart för jag är sååååååå nyfiken på att se alla era små

KRAM

• lillaC

Tycker bara att det är häftigt vad de kan redan när de är så små... Hannah gillar helt klart mest att ligga på magen, både sova och vaken. Med Noah hade jag alltid så dåligt samvete när de frågade på bvc om vi tränade mycket på magläge, han gillade det aldrig.

• Projekt Lennart

Ok - då är det som befarat jag som är lite trög - jag kommer säkert förstå grejen såfort Lennart har kommit ut

• efia

Bra tips om amningslinnen där, hade inte fattat att det är något som krävs dygnet runt men tänk vad man får lära sig! :) Har spanat på de på Lindex, behöver man gå upp lika extremt i storlek där eller klarar man sig med en medium tro?

• MiniStumpan

Idag skall vi till BVC igen och idag blir det spännande att se om tjockekorven fortsätter att gå upp i vikt.

Ååååååhhhh. Alldeles nu pratade jag med Max som sitter i mitt knä och då kollade han mig i ögonen och la av världens smile.
    Gud vad livet helt plötsligt blev underbart igen.

Caroline: Rolig liknelse med mammuten. Men jag kan glädja dig med att jag redan har förträngt alla krämpor man hade i slutet av graviditeten och kommer knappt ihåg hur en foglossning känns. Faktum är att jag knappt kommer ihåg hur det kändes att vara gravid. 9 månader gick sååå fort.

Nu har jag en son som vägrar sova och jag vill gärna ta en dusch innan BVC. Jaja får väl testa babysittern och ställa den i badrummet istället.

Ha en go dag

• Projekt Lennart

Vet att det finns amningslinnen även på HM (och det beror inte aaaalls på att jag en gång råkade köpa ett par sådana i tron att det var vanliga linnen, trots att jag inte riktigt greppade grejen med att kunna spänna loss banden förrän en klok nybliven mamma förklarade det för mig...)

Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3