• MiaMitisen

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Då var vi inne på del 3 då. Småknoddarna ploppar fram i samma takt som solen, vilket känns helt fantastiskt!!
    Kan det bli mer mysigt??
    Självklart är det bara att hoppa på tråden om man vill det.

När det är dags för del 4 av tråden så har nog de flesta guldklimpar tittat fram! Lycka till!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 11:16
    Vi finns även på Facebook.
    www.facebook.com/group.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 20:07
    Bebislista:
    Hanna: Samuel -05
    Alex 1/2
    Idispidis: Axel 23/2
    LillaC: Noah -05
    Hanna 29/3
    MiniStrumpan: Max 4/4
    Simsarabim: Alicia 5/4
    Tehus: Wilhelm 15/4
    Knuff: Edwin 19/4
    Solima: Isa 11/5
    Emmaojsan: Pojke 12/5 (?)

BF-lista:
    MiaMitisen: Oscar -05
    BF 3/6
    Projekt Lennart: BF 2/7
    AnnaPanna: Hugo -05
    Himla -07
    BF 7/7

Hoppas nu att jag har fått med rätt datum. De som inte står med hittade jag inte.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 22:20
    Hilma ska det självklart vara. Inte Himla...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-15 10:09
    Projekt Lennart har BF 25/6 (fast det var satt till 2/7 från början) faktiskt (och tänker ABSOLUT inte gå över till juli, så det så

• Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3
  • Thursday

Det är ju inte säkert att man måste ha något dygnet runt, jag läckte bara lite den första veckan, efter det har det inte smitit ut en droppe så jag sover utan och har inte inlägg i BH:n heller. Men jag kan tipsa om att apoteket har en "nät-BH" eller vad man ska kalla det. En mjuk topp i nätmaterial helt enkelt, funka finfint att sova i, och kostar under hundralappen. De har den inte framme i Lerum utan man får fråga efter den.

Vi ska också till BVC idag, nu har vi inte varit på två veckor så det är otroligt spännande att se vad Axel får för siffror! Jag var nära att smygväga honom när vi var på MVC föra veckan men lät bli att slita av barnet kläderna i korridoren

• Annapanna79

Caroline du är rolig du...

Jag har precis ringt min chef och talat om att jag inte orkar jobba mer för att det gör så ont, skulle ha jobbat en vecka till men jag löser tyvärr inte det. Så vad ska jag nu hitta på i TVÅ månader. Jag har inte kommit till boande stadiet än, det verkar som att det kommer senare för varje gång...

Någon som ska till VP i kväll Caroline det kanske bara är du och jag kvar.

Ha en underbar dag i solen eller på jobbet..

• Projekt Lennart

Men Anna, har du redan blivit veckovill av att vara hemma? Det är ju ONSDAG idag. Det ska tydligen vara vattengympa imorgon (valborg till trots), men då ska jag sitta på Aludden och smörja kråset, så jag kommer inte vara där (men på måndag däremot...).

Tråkigt att du har så ont, Anna, men bra att du är hemma. Med ditt jobb är det ju vansinne att inte vara hemma om man har sådan foglossning som du har.

• Annapanna79

Ja det har jag tydligen var helt säker på att det var torsdag det är väl bara för att det är kort vecka.... Jag får skylla på det

• simsarabim

hej alla enhandsskrivare och alla som snart också blir det!
    hinner ju inte läsa allt nuförtiden men upptäckte att jag heeelt missat att man skulle använda natt-bh!det gör inte jag...kanske därför jag fick mjölkstockning första veckan...?läcker ju, men det får va så, tycker inte någon a bh:arna är särskilt bekväma(trots att jag köpt 3st!)
    Sara och Åsa-hur går det för er och de små?jag tycker jag bär runt Alicia hela dagarna, men nu gick pappan tillbaka till jobbet igår, så nu försöker vi få lite struktur på tillvaron - haha, och det lär ju ta sin tid!babybjörn bärsele hemma har räddat mig!
    när ska vi ta en fika?snart är nog vi klara för det...eller så "klara" vi kan bli!

• efia

Haha, Caroline, vad roligt med linnena, du tänkte liksom att det var någon ny sexy feature de har lagt sig till med? :) Har spanat på dem och tänkte att det är ju kanon med två-pack och allt men de verkar vara slut i allt annat än small i hela stan. Känns... mindre troligt att de kommer att passa.

Anna - vad skönt att du håller dig hemma, hoppas att det får det att bli bättre!

Vattenjympa skulle det kunna bli något mer gästspel för mig. Kanske. Har kortet kvar i alla fall. Känns dock som att det är bättre att spara energi än att förbruka den för tillfället så troligt skulle jag inte säga att det är. I alla fall inte imorgon, vi har inte supén bokad i år på Aludden men tänkte dock traska dit bort och lyssna på lite vårsång och kolla elden och så. Och titta på folk. Det brukar vara en redig skara där.

Det är skoj att höra hur det går för alla nyblivna mammor, man får liksom lite förvarning om hur man kommer ha det om bara några få veckor. Hihi, har knappt fattat hur nära det är här nu! :D

• Tehus

Nu har vi varit på uflykt! Åkte till Nolhaga och tog en promenad i solen. Det funkade jättebra. Wilhelm verkar gilla att sova i bilen. Han vaknade när vi kom fram så jag fick amma lite, annars sov han sig igenom promenaden och hemresan. Kul att se att det funkar. Han sitter kvar i sitt babyskydd och sover här. Han är sååå söt! Åke har somnat med katten på magen här, de är också söta =). Är lite orolig för hur det ska gå när Åke börjar jobba om en vecka.

Sara: Det där med nattbehå/linne har inte funkat för mig, obekvämt och brösten vill inte ligga kvar mot inläggen så det läcker ut i alla fall. Har precis beställt en ny behå från minimundus som Titti tipsade om innan, hoppas den funkar bättre. Jag har ju så knäpp storlek, min amningsbehå är i 70 G! Inte lätt att få till det då...

Är det någon som vet om det finns någon bra frisör med drop in här i Lerum? Jag skulle verkligen behöva en klippning och vill passa på medan Åke är ledig.

• MiaMitisen

Oj vad ni har varit aktiva idag! Själv har jag haft en dator som har varit mindre aktiv, eller bredbad rättare sagt. Var nära att jag slängde av en bomb hos telia när jag var på allum,men orkade inte.

Jag minns att jag sov med bh hur länge somhelst med oscar. Men det kan ju ha varit för att jag hade mat till en hel arme. Men har för mig att det var okej. Ska testa linne som Titti sa. Måste ju vara bekvämare.

Imorgon ska jag till Ikea och spana lite. Ska köpa lite tyg, titta på en byrå och lite annat smått och gott. Ikea är alltid kul.

Anna: hoppas ditt onda går över nu när du går hem. Mitt försvann väldigt fort, vilket var helt underbart!
    Nu går jag dock med en brännande känsla i apparaten för det mesta. Men kan tänka mig att det är ett sött litet bebishuvud som ligger och trycker på diverse punkter.

Imorgon går jag in i vecka 36! Snacka om att tiden går fort! Tänk om bebisen skulle kunna tänka sig att komma ut liiite tidigare än planerat. Gud vad glad jag skulle bli.

Fortsatt lycka till med alla småttingar! Nu ska jag bada av min smutsgris och sen r det sängen för honom, om han nu inte redan sover i soffan. Somnade nästan i talriken förut. men ser man ut som en vandrande jordhög så måste man faktiskt bada innan man ska sova.
    Hård morsa.

• MiaMitisen

Är det någon annan som har probem med facebook idag??

• lillaC

Hallå där!

Jag har haft en helt fantastisk dag här hemma idag!

Jag var lite orolig för hur det skulle vara att vara hemma en hel dag med båda barnen utan att ha något planerat alls.
    Noah vaknar alltid kl 7, men Hannah sov till 8, så jag kunde slumra till Bolibompa i sängen. Sen amma, äta frukost och duscha när lilltjejen somnat igen. Sen var vi ute och grejade i trädgården och Noah lekte med grannpojken. Så kom Andreas hem och jobbade resten av dagen hemma, alltså kunde vi äta lunch tillsammans. Sen städade jag bilarna och solade.

Noahs farmor kom på eftermiddagen för att ta med honom på utflykt och jag gick en lång, skön promenad med en kompis. Kom hem lagom till middagen var färdiglagad av min fina man!

Nu sover båda barnen (lite märkligt, för Hannah brukar hålla kvällsklubb vid den här tiden).Jag får massor av träning i att ta livet som det kommer, utan att kunna planera. Mycket nyttigt.....

Hoppas att ni alla kan njuta av det härliga vädret. Jag träffas gärna i nästa vecka, några förslag?

Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3