• MiaMitisen

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Då var vi inne på del 3 då. Småknoddarna ploppar fram i samma takt som solen, vilket känns helt fantastiskt!!
    Kan det bli mer mysigt??
    Självklart är det bara att hoppa på tråden om man vill det.

När det är dags för del 4 av tråden så har nog de flesta guldklimpar tittat fram! Lycka till!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 11:16
    Vi finns även på Facebook.
    www.facebook.com/group.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 20:07
    Bebislista:
    Hanna: Samuel -05
    Alex 1/2
    Idispidis: Axel 23/2
    LillaC: Noah -05
    Hanna 29/3
    MiniStrumpan: Max 4/4
    Simsarabim: Alicia 5/4
    Tehus: Wilhelm 15/4
    Knuff: Edwin 19/4
    Solima: Isa 11/5
    Emmaojsan: Pojke 12/5 (?)

BF-lista:
    MiaMitisen: Oscar -05
    BF 3/6
    Projekt Lennart: BF 2/7
    AnnaPanna: Hugo -05
    Himla -07
    BF 7/7

Hoppas nu att jag har fått med rätt datum. De som inte står med hittade jag inte.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 22:20
    Hilma ska det självklart vara. Inte Himla...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-15 10:09
    Projekt Lennart har BF 25/6 (fast det var satt till 2/7 från början) faktiskt (och tänker ABSOLUT inte gå över till juli, så det så

• Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3
  • MiniStumpan

Såg att det verkar som att flest kan träffas på torsdag.
    Tyvärr kunde inte Emma just den dagen.

Men vad tycker ni? Skall vi bestämma en lunch eller fika på torsdag?
    Det kunde ju varit mysigt med en utomhusfika men enligt väderprognoserna så ser det inte så jätte lovande ut nästa vecka. Visserligen uppehåll men inte sådär jättevarmt.
    Vi kan ju avvakta och se hur vädret blir. Annars är ju Aludden ett säkert kort.

• simsarabim

Oj vad era små sover....Alicia är vaken vid 22, 01, 04-05, och sen typ 08-09 innan jag går upp. Men jag tycker jag sover hyfsat ok ändå...man får väl vänta och se om hon behagar sova längre när hon blir lite äldre.eller?
    har idag blivit sååå trött på mina enda par jeans som jag kommer i just nu, så nu beställde jag på nätet - thank good 4 the inernet, eftersom jag troligtvis inte kommer ge mig på att prova kläder i en affär själv med Alicia än på ett tag...Och linnebrallor är väl bra om man ska svettas såhär hela sommaren..hehe!
    Jag lider med er som har magen kvar dock-inget kul i högsommarvärme!
    Jag tror att jag och Alicia försöker dyka upp om en det blir fika i veckan! vi kanske bara tittar inne, hälsar, skriker lite och går igen, vem vet!haha!

• Thursday

Jag tycker att det låter bra att bestämma torsdag och så vänta lite och se hur vädret blir?

• WonderfulWord

inatt satte mina förvärkar igång. det är ju kul att något händer men när jag ville sova så var det inget roligt så frågar sambon hur man mår. jo tack de spänner en del imagen. kan jag görna något frågar han då. tja ta över graviditeten kanske...
    nej jag som jobboholic håller inte på att bli tokig av att ha gått hemma i snart tre veckor...men snart har jag not tillräckligt att göra. skall tillsäggas att det värsta jag vet är att städa själv och det är det enda vi har kvar att göra innan Pytte kommer suck

• Tehus

Här har vi inte fått någon ordning på matning-sovningen dagtid tycker jag. Det funkar ganska bra på nätterna ändå men så ändrar han sig precis när man tycker att man börjar fatta. Inatt fick han för sig att han skulle ligga och sprattla omkring en massa innan han ville äta. Nu är han ju bara 2,5 veckor så vi får väl ha lite mer tålamod =).

Wilhelm sover fortfarande hos oss i sängen på natten, när började (tänker ni andra börja) med att sova skilt?

Vi får se hur jag känner det på torsdag, jag kanske gör som Sara och satsar på att bara titta in. Jag har ju ingen bil så det blir förhoppningsvis en skön promenad i så fall så vädret kommer med i beräkningarna där.

Nu sover faktiskt Wilhelm så jag ska passa på att ta en dusch.

• HannaJohansen

Hej!
    Nu har vi klarat av namngivningen. Vilken dag vi fick (1 maj), helt fantastiskt. Vi var i trädgården på vårt landställe på Tjörn. Jag hade köpt mat från Birgers chark i Lerum, det kan jag varmt rekommendera.

Så här gick det till om det kan vara till hjälp för någon:
    Först välkomnade vi alla och berättade lite om Alex faddrar, de fick också fadderbrev som jag skrivit ihop. Sen sjöng vi "Det gåtfulla folket? som jag och Samuel (min 4-åring) övat på under några veckor. Jag läste en dikt som heter Barnets önskan som jag hittade här på Familjeliv. Jag berättade hur vi kom fram till namnen och vad Alex betyder, sen fick han blomsterkrans på huvudet istället för vatten.
    Vi avslutade med Du skall inte tro det blir sommar.

Jag hade gömt Alex bokstäver i trädgården som alla barnen leta reda på och fick då en ledtråd för att hitta en skattkista med godis i. Det var uppskattat!!

Jag kan på torsdag.

Och ni höggravida, jag känner verkligen med er, jag är fortfarande superglad varje gång jag slänger mig ner på marken för att plocka upp något eller hjälpa Samuel utan ansträngning.

Vad det gäller rutiner så tror jag inte man skall stirra sig blind på klockan, det kommer naturligt efterhand och ändrar sig flera gånger innan det väl sitter.
    Jag kan samtidigt säga att jag har ännu inga fasta rutiner men han går i alla fall och lägger sig runt 20.00 nu och det är jag väldigt tacksam för.

Ha en skön kväll!

• lillaC

Jag är gärna med på torsdag, men behöver gå för att hämta Noah vid 13:30.

Noah sov för det mesta i våran säng i 6 månader och så vill jag inte ha det igen! Hannah har sovit i vagn intill min säng från första början, på mage. Jag sätter mig bara upp i sängen och ammar där, i mörkret. Det tar typ 10 min, byter inte ens blöja.

• MiniStumpan
    lillaC skrev 2009-05-03 20:32:51 följande:
    Jag är gärna med på torsdag, men behöver gå för att hämta Noah vid 13:30. Noah sov för det mesta i våran säng i 6 månader och så vill jag inte ha det igen! Hannah har sovit i vagn intill min säng från första början, på mage. Jag sätter mig bara upp i sängen och ammar där, i mörkret. Det tar typ 10 min, byter inte ens blöja.
    Max sover också själv redan men jag kanske skulle testa att bara amma honom en snabbis, 10 min, i mörkret lagom till att han somnar om och inte envisas med att hålla honom vaken för att han skall äta sig riktigt proppmätt. Mörkret har jag precis börjat med men ibland har jag satt på tvn bara för att ha nåt att titta på. Men skall nog skippa det också.
    Blöjan däremot är nog ett måste här. Bajseri kommer som ett brev på posten här när man ammar.

Men lägga på mage är inget jag vågar här då mina föräldrar hade en dotter som dog i psd. Så min mamma påtalar ofta att Max MÅSTE ligga på rygg. Så jag skulle inte våga annat. Inte än i alla fall.

Nu skall jag nog lägga mig snart.
    Kram Helena och Max
  • lillaC

Vi har andningslarm och det skulle jag nog ha även om Hannah låg på rygg och sov. Men jag är helt säker på att magläget gör att hon sover bättre och skönare. Det är hennes grej!

• Annapanna79

Och jag kan också på torsdag, första gången som jag kan vara med, det ska bli jätte kul.

Vi har haft en helt underbar helg, det är så underbart med lång helger när det är så underbart väder. Och jag inte jobbar..

Sov gott

Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3