• Kaka76

Hoppas Hoppas

Har gjort mitt första FET med hjälp av äggdonation på Sahlgrenska i veckan!
    Fler som gjort detta?? Kanske kan vi följas åt....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-10 23:27
    Tråden går ut fortsättningen finns på
    www.familjeliv.se/forum-7-147/m45479697.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-10 23:29
    www.familjeliv.se/Forum-7-147/m45479697.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-10 23:31
    Gå in på den sista adressen.Missade stort F på den första.

• Svar på tråden Hoppas Hoppas
  • läslusen

Det låter tufft med tio timmmars arbetspass men skönt att höra att du mår bra!
    Solen lyser här även om det skulle regna. Mår illa men är på gott humör ändå.

• Kaka76

Neeej har idag fått lite ljust rosa spottings Ska ringa SU imorgon å höra om jag kan få komma in på ett VUL tidigare. Första VUL är annars planerat till 18/5.
    Vet inte om jag orkar vänta så länge nu när jag fått flytningar/spottings igen.

Ha det gott Kramar Karin

• Irma1

Kaka76: Jag fick höra när jag va hos läkaren ang min äggdonations behandling på SU att det kan komma lite blödningar när man gör äggdonation o att det inte är någon fara men självklart blir man ju orolig, det hade jag också blivit men jag håller tummarna för dig..

Jag har idag varit o fått ett litet embryo insatt.. Vi fick 12 st ägg o 5 blev befruktade Jag fick tillbaka 1 som va bra o så va det 1 som va rätt ok men inte skulle klara av att frysas.. Men det räcker ju med ett ägg så nu är det bara att hålla tummarna på att det fäster o får vara kvar.. Men annars Så får vi en ny donator efter sommaren någon gång.. Men självklart kommer vi bli ledsna men vi har ju 2 chanser till.. Men just nu är man en lietn ruvare o det känns spännande..

Kram på er..

• Bette

Kaka76: Snälla vännen, var inte så orolig, det kan vara så att man har lite ljus rosa flytningar eller bruna som jag haft, det är inget som är konstigt. Men jag vet man blir orolig, jag har gjort tre VUL redan och den lilla lever och frodas därinne. Jag tror inte du behöver vara orolig alls, ta det bara lugnt så ska det ordna sig.

Kramar

Bette

• läslusen

kaka76: Som Bette skriver så ska du inte oroa dig för mycket eftersom det verkar så vanligt. Jag tycker ändå du ska ringa imorgon och höra med dem. Det är alltid bäst att vara på den säkra sidan och förhoppningsvis få lite lugnande besked. Jag läste dessutom någonstans om att progynon kan göra så att man får lite spottings...?

Irma1: Oh, vad roligt!!! Grattis! Det låter ju helt fantastiskt att donatorn fick ut så många ägg så att det blev så många som 12 till er som mottagarpar 2! Det behövs bara ett guldägg. Synd att man inte får tillbaks två ägg om de nu ser att det inte kan klara av att frysas? Vila och tänk bara positivt nu!

• Kaka76

Tack snälla ni för lugnande ord....om jag bara kunde ta det till mig också
    Pratat med SU idag å ska få komma på ett VUL den 11/2 alltså på måndag! Skönt.

Irma1: Grattis! Hoppas det var ett riktigt guldägg ni fick tillbaka håller mina tummar för er!!

• Irma1

Vi hade gärna satt in 2 st men han sa att dom helst inte gör det o det får min läkare bestämma men det tycker jag att man själv skulle få bestämma.. Men men nu sitter det 1 där o hoppas att det vill fästa o vara kvar.. Han nämnde att man skulle kunna sätta in 2 st den 3dje gången eftersom man bara får 3 försök.. Men nu ska jag vara positiv o hoppas

När började ni få lite molvärk?? Kul o veta..

• läslusen

Kaka76: Skönt att du får vul på måndag!
    Irma1: Jag kände molvärk tidigt men då trodde jag att det berodde på alla mediciner och var orolig för att det var mensen som var på G.

• heja06

Irma1: Jättegrattis!! Åh va härligt att få kalla sig ruvare till ett guldägg . Håller alla tummar jag kan (lånar ett helt gäng). Hihi, gillar du vaggisarna?

Själv har jag fått besked på att jag var nedreglerad igår, och har börjat med ½dos spray + östrogentabletter men fick också igår en blödning som heter duga...kan man ju få av sprayen efter ett tag när kroppen vill rensa ut vad som finns där så att säga. Hoppas bara att den slutar snart, eftersom jag nu ska bygga upp "slemhinnan" igen...VUL den 13/5.

Kaka76: Jag önskar verkligen att det inte blir några problem! Men va skönt att du får komma dit redan på måndag .
    Kram på er

• Irma1

Heja06: Nja på fm o kvällen är det oki men på dagen är jag på jobbet o Det rinner ju ut en del men det är det absolut värt om det här går vägen..

Känner inte av något alls men är ju på ruvar dag 3 om man nu räknar ET som dag 1..
    Försöker iallafall vara positiv o njuta av att vara ruvare..

Hur e det med er andra?? Allt bra??

Svar på tråden Hoppas Hoppas