• Kaka76

Hoppas Hoppas

Har gjort mitt första FET med hjälp av äggdonation på Sahlgrenska i veckan!
    Fler som gjort detta?? Kanske kan vi följas åt....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-10 23:27
    Tråden går ut fortsättningen finns på
    www.familjeliv.se/forum-7-147/m45479697.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-10 23:29
    www.familjeliv.se/Forum-7-147/m45479697.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-10 23:31
    Gå in på den sista adressen.Missade stort F på den första.

• Svar på tråden Hoppas Hoppas
  • lisjau

Hej06

Tack för att ni är så otorligt stärkande och det gör att jag får energi. Jag ska ringa till repro på Tisdag och be om en kontroll eftersom som jag skrivit tidigare känner att magen känns annorlunda och jag inte vet om det kan bero på att slemhinnan är tjock eller att testet visade fel såhär tidigt. Normalt brukar man inte veta fören 4-5 veckor efter. Ja, jag vet inte. Sen är jag också osäker på hur det är om fostret kan tillbakabildas eller om man skulle fått blödning om det inte satt sig. Jag är inte så haj på detta som ni märker. Har inte fått sådär jätte mycket info på su efter instättningen mer än att i dagboken det står att man ska ta gravtest TIDIGAST 18 dagar efter instättning och att man ska ruinga in resultat. Hmm, som ni förstår är lilla jag lite comfused.

• Irma1

Tack för era kramar... Idag har jag o gubben min varit på stan en sväng o kollat lite kläder inför ett bröllop om 2 veckor.. Men jag va inte så himla sugen på att gå runt o prova så det blev en bit mat istället för oss.. Försöker att tänka positivt men det får nog ta lite tid o sen så kommer vi att se fram mot nästa insättning.. Tog förresten ledigt från jobbet idag o det va jätte skönt.. Tycker sen att det är så jobbigt att det är så många runt mig som är gravida o precis fått bebis.. Självklart är jag glad för deras skull men känner att när många va av misstag o vissa tycker dom haft det jobbigt när dom har försökt i 3-6 mån.. Sen kan dom inte förstå att jag tycker det är jobbigt o träffa dom utan jag får ju ta del av deras lycka.. Nu vet ju dom inte om vad som har hänt men dom vet ju att vi har försökt i så många år o att vi står uppsatta i kö..

Förlåt om jag låter bitter men det va skönt o bara få ur mig lite..

Tack för att ni finns..

• lisjau

Irma!

Jag förstår exakt hur du känner. Tycker det är jätte jobbigt att se alla barnvagnar osv. Och vi har ändå vetat detta sen vi funderade på barn så jag förstår verkligen er som har försökt så länge. Men som du skriver vissa förstår inte riktigt hur man har det. Jag ger dig energi genom att tänka på dig så får vi lov att bara hoppas. Underbart att jag hittade denna tråden.. :)

Kramar till er alla

• Irma1

Heja06: Jag har slutat idag med vaggisar o progynon tabletter o tog bort mitt plåster på magen o ska försöka ringa donationsmottagningen i morgon o kolla hur vi ska gå vidare..Tror att jag gör rätt i att sluta nu.. Hoppas att vi får en ny tid strax efter att dom öppnat igen o att det lilla embryot klarar upptiningen.. Annars får vi ju en ny donator o det tar nog lite längre tid då.. Charlotte är ju en så underbar barnmorska..

Ha en mysig kväll..

• Irma1

Lisjau: Ja det är skönt att man kan få skriva av sig o få tips, råd o stöd här inne.. Roligt att du hittat hit.. Sen får du skriva o berätta vad dom sa på SU..

Kram på dig o ha en mysig kväll..

• heja06

Irma1: Det var den info som jag fått. Och vi gör ju samma behandling...bör inte vara skillnad tycker jag.

• Plockhönan

Men vad tråkigt med en massa minus..... självklart är det nya tag efter sommaren. Själv har jag haft en jobbig vecka. Min lillasyster ligger på lassarettet med en grym bihålsinflammation som inte släpper. Hon får både pencellin och kortison och det hjälper inte. Det kan hända att vi inte kan fullfölja försöket...

Orolig för henne och så ledsen om vi får vänta till efter sommaren och det är svårt att prata om med min syster. Självklart är prio nr 1 att hon ska bli frisk - men jag är ändå ledsen över hela situationen. Allt är väldigt laddat.

Jag kan inte tänka klart.... trodde allt skulle vara över snart.

Kram

• Kaka76

Irma1: Neeeej va tråkigt tänker på dig!
    heja06: Lycka till med ruvningen
    lisjau: Välkommen till tråden och lycka till!!
    Plockhönan: Hoppas din syster piggnar till så ni slipper vänta tills efter sommaren!

Själv har jag tagit det lugnt efter mitt utomkveds, och mår nu mycket bättre. Vi ska ut å resa lite under sommaren å bara rå om oss själva å så tar vi nya tag till hösten!!

Tänker på er massor å önskar alla lycka till!!

Kramar Karin

• heja06

Plockhöna: Jag förstår din rädsla, lider med dej. Jag tror nästan att det kan vara svårare (iaf på ett annat sätt) när det är en närstående som ska hjälpa till. Allt står och faller på att hon mår bra. Jag hoppas verkligen att hon mår bättre snart. Men jag tror att ni ska prata om det....antagligen känner hon sig skyldig till avbrottet om det skulle bli så, precis som du blir väldigt besviken. Eller så träffa Stina tillsammans. Ni ska absolut inte må dåligt...

Vår ÄP-dag började på natten innan då min systerson fick magsjuka...Min syster gick med väldigt försiktiga steg till SU och visste verkligen inte om hon vågade göra ingreppet..tänk om!

Kaka76: Va skönt att höra att ni tar nya tag...nu vet du att det är möjligt att plussa så nästa ggn kan bara bli perfekt. Fick du opereras för utomkveds, eller hade naturen lösning på det själv?

Jag är själv på RD6, tid sniglar fram. Ömma bröst (vaggisar), lite illamående ibland(biverkning av både östrogen & vaggis)...
    kram till er alla.

• Irma1

Heja06: Nej det tror inte jag heller.. Det va nog bra o sluta så det kan komma ut har ju känt som mensvärk i en vecka nu.. Så det är nog skönt om det får komma ut..

Svar på tråden Hoppas Hoppas