• Kaka76

Hoppas Hoppas

Har gjort mitt första FET med hjälp av äggdonation på Sahlgrenska i veckan!
    Fler som gjort detta?? Kanske kan vi följas åt....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-10 23:27
    Tråden går ut fortsättningen finns på
    www.familjeliv.se/forum-7-147/m45479697.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-10 23:29
    www.familjeliv.se/Forum-7-147/m45479697.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-10 23:31
    Gå in på den sista adressen.Missade stort F på den första.

• Svar på tråden Hoppas Hoppas
  • Irma1

Plockhönan: Hoppas verkligen att din syster blir bättre o att ni kan genomföra det..
    Håller tummarna..

• lisjau

Vrför känns det såhär men inget plus? Jag ska bannemej göra ett andra test i helgen igen så får vi se. Ska i alla fall ringa su imorgon och förklara. Är jag skengravid..?? Nej, det går väl inte, eller? psykik i alla fall kanske.. *tänk bort tänk bort* ha en mysig kvöll tjejer

• läslusen

Välkommen lisjau! Däremot var det tråkigt att höra att du testat minus. Vi får verkligen hoppas att det blir bättre utgång med de fyra frysisarna!

Irma1: Har du varit i kontakt med SU än?

Som heja06 skrev så släpper inte oron över att något ska gå fel för att man har plussat. Jag oroar mig nu inför vul på onsdag.

• läslusen

kaka76: Skönt att du mår bättre. Härligt med resa i sommar!

Plockhönan: Det låter tufft att inte kunna prata ut med din syster, och att oroa dig över om det blir behandling eller inte samtidigt som du naturligtvis oroar din över din syster. Hoppas hon tillfrisknar och att det ordnar sig. Det är ju inte lätt att dölja sin besvikelse. På ett sätt är det nog lättare att inte veta vem donatorn är...

• lisjau

Cemali!!

Lycka till och jag skäker dig en tanke!
    Jag, det känns lite men samtiidgt är jag ändå rätt lugn. Jag gör ett andra och sista test i helgen och förmodligen blir det minus och då slutar jag med alla medeciner, får min mens och börjar om efter semestern. Jag förösker vra positiv...

kram

• läslusen

lisjau: Bra, att du försöker vara positiv även i detta läget. Testdagen är ju på den 18:e dagen, innan vill man ju inte ge upp hopp eller sluta med mediciner.
    Tackar för din tanke! Det är svårt att beskriva känslan av att stå mitt emellan det faktum att man har varit en som definitivt tillhört kategorin "svårt att bli gravid" så länge och nu tillhör kategorin "gravid". Alla här i tråden har ju haft sina tuffa erfarenheter så vi får dela med oss av dem och stötta varandra där vi befinner oss nu. Jag hoppas att ni alla plussar och att tråden kommer se många plussande under 2009 även om det dumma sommaruppehållet kommer i vägen.

• Irma1

Cemali: Ja o jag gjorde helt rätt i att sluta med min medicin o väntar nu på en blödning o om det inte kommer någon på 8-9 dagar så ska jag ta provera o sen äta 1 tablett per dag med progynon i sommar.. Ska ringa i morgon o prata med Charlotte när vi ska göra ett försök med det lilla embryot i frysen.. Blir nog vecka 33.. När ska du göra UL??

Ha det så bra o sköt om dig..

Känns lite bättre idag o ska försöka o tänka positiva tankar..

• läslusen
    Irma1 skrev 2009-05-25 21:14:31 följande:
    Cemali: Ja o jag gjorde helt rätt i att sluta med min medicin o väntar nu på en blödning o om det inte kommer någon på 8-9 dagar så ska jag ta provera o sen äta 1 tablett per dag med progynon i sommar.. Ska ringa i morgon o prata med Charlotte när vi ska göra ett försök med det lilla embryot i frysen.. Blir nog vecka 33.. När ska du göra UL??Ha det så bra o sköt om dig..Känns lite bättre idag o ska försöka o tänka positiva tankar..
    Ok, förstår verkligen att det känns jobbigt att vänta på blödning.
    Har du ätit provera och progynon under längre tid förut? Jag åt det under nästan ett år och eftersom jag tidigare hade blödning ytterst sällan och väldigt lite så tror jag det var bra för att bygga upp slemhinna och så. Bra att du fått preliminärdatum så att du har något att fokusera och se fram emot! Vi har ju följts åt ett bra tag i väntan på äd och jag önskar verkligen att det ska lyckas för dig!!!
    Jag ska göra vul på onsdag.
  • Irma1

Cemali: Jag har tagit provera när jag höll på med mina försök med pergotime o sen en gång när jag gjorde min IVF o under testcykeln o nu på detta försök då.. Ann på SU trodde ju också att jag har haft lite för lite östrogen för länge det va därför slemhinnan tog lite tid för o växa till sig som den skulle.. Så jag tror att det är bra att jag får äta lite progynon under sommaren.. Sen har jag läst att det är många som har provat akupunktur o att det har hjälpt o få slemhinnan tjockare.. Har du hört något om det??

Ska tänka på dig i morgon..

• Irma1

Oj oj oj nu känns det i magen o blödningen har precis kommit.. Ska ringa till SU snart..

Lisjau: Hur går det för dig tjejen??

Svar på tråden Hoppas Hoppas