• Kaka76

Hoppas Hoppas

Har gjort mitt första FET med hjälp av äggdonation på Sahlgrenska i veckan!
    Fler som gjort detta?? Kanske kan vi följas åt....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-10 23:27
    Tråden går ut fortsättningen finns på
    www.familjeliv.se/forum-7-147/m45479697.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-10 23:29
    www.familjeliv.se/Forum-7-147/m45479697.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-10 23:31
    Gå in på den sista adressen.Missade stort F på den första.

• Svar på tråden Hoppas Hoppas
  • Bette

Irma1: Vad tråkigt, det skulle ju inte alls vara så. Ibland är det bättre att ta ett blodprov och testa för att det syns först i blodprov och sedan i urin så sade min klinik.

Bette

• läslusen

Irma1: Neeeej!!! Det var väldigt ledsamt att höra. Skickar dig massor av styrkekramar!!!

• lisjau

Hej på er!

Är en 24 årig kvinna med den ovanluga kromosomavvikelsen turnersyndrom. Vi producerar inga egna ägg så därför började jag att genomgå behandlingar för donation i april och 1e Maj hade vi får första insättning. Har inte haft blödningar, har ömma bröst och känner att det är nåt som händer men testade negativt imorse. Dom säger som ni skriver tidigast 18 dagar efter insättning. Är vi för tidiga, är det så att fostret kan gå tillbaka så jag alltså inte behöver få "missfall" och blödningar. Någon som kan hjälpa mig med alla svar. Ska ringa donationsenheten på shalgrenska på tisdag eller vänta och göra ett till test. Jag är rätt förvirrad nu

/ Lisa

• Irma1

Hej Lisa... Jag sitter i samma sits som dig.. testade jag även negativt igen idag efter att ha testat igår på dag 17.. Är så ledsen idag me Dom sa inget till mig med att man ska sluta med progynon o vagiatorier men jag antar att jag ska göra det eftersom jag jag testat minus på dag 18 jag gjorde min insättning den 6e maj så du måste väl ha passerat dag 18 nu i veckan?? heja06 här i tråden har ju också fått minus på stickan o hon slutade med medicinen o fick mensen inom ca 2 dagar.. Vi äter ju medicin för att slemhinnan ska byggas upp o då kommer det ju inte att komma ut någon blödning innan vi slutar med dom.. Så tror jag att det är o sen vagiatorierna gör ju så att man kan få väldigt ömma bröst har jag hört.. Känner som dig att det varit på gång något därinne o jätte ömma bröst.. Men det va ju inte som jag trodde.. Jag ska också ringa till SU på tisdag med mitt resultat. Slutade med min medicin idag.. Så nu hoppas jag mensen kommer fort..

Har ni några ägg i frysen?
    Jag tror inte att vi hinner med något innan sommaruppehållet så man får vänta till efter sommaren trist men kanske kan vara skönt också..

Många kramar till dig..

• Irma1

Heja06: Vilken dag tesade du minus på första gången?? Sa dom till dig innan att du skulle sluta med allt samma dag som du testade minus för dom nämnde inget sådant till mig.. Men jag fick en annan barnmorska som jag inte träffat förut o tydligen inte har hand om donationer egentligen.. men hon va trevlig ändå..

Håller mina tummar för dig nu..

• lisjau

Hej Irma!

Tack för ditt svar. Jag hoppas att jag får komma på kontroll för jag känner att min mage är lite hårdare också. OM det beror att det vart något eller slemhinnan. Känner i alla fall att det inte känns som det brukar. Därför väldigt förvirrad också. Kul att du också går på SU. Är glad att ni finns här

Kram på dig och vi får ge varandra styrka!!!

• lisjau

Vi har fyra kvar i frysen som är fina.

• Irma1

Jag känner precis som dig att magen känns lite hårdare.. Visst är det skönt att man kan ventilera sig här inne det är jätte skönt o ha er alla här.. Jag är också helt förvirrad av att känna så här men visar det inget så får jag tro på det jädrans minuset.. har ju testat 2 dagar nu.. Vi får ge varandra styrka som du säger o inte ge upp hoppet..
    Ha en bra dag.. Kram på dig..

• Irma1

Fyra st det är ju jätte bra.. Vi har 1 i frysen..

• heja06

lisjau: Välkommen hit . Men, läste att du mest troligt inte plussade...jättetråkigt. Vi fick minus 29/3. Jag är nog av uppfattning att jag hellre tar minus direkt, än pluss och nåt händer sen...det är jag orolig för...efter 3 mf (spontana graviditeter).
    Irma1: Ingen sa nåt under själva behandlingen, men jag ringde via repro på måndagen (lättast att komma fram där den ggn) och bad att donationssköterska skulle ringa upp när jag nämde varför. Då sa Charlotte att jag direkt slutar med alla mediciner.
    Även om det känns tungt nu, så kommer ni igen ännu starkare till hösten. Se till att ni får recept på nya sprayer, så ni kan börja ta den när det passar i tiden efter sommaruppehållet. Tänk på era eskimåer som väntar på er. Kram från mig.

Svar på tråden Hoppas Hoppas