• Kaka76

Hoppas Hoppas

Har gjort mitt första FET med hjälp av äggdonation på Sahlgrenska i veckan!
    Fler som gjort detta?? Kanske kan vi följas åt....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-10 23:27
    Tråden går ut fortsättningen finns på
    www.familjeliv.se/forum-7-147/m45479697.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-10 23:29
    www.familjeliv.se/Forum-7-147/m45479697.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-10 23:31
    Gå in på den sista adressen.Missade stort F på den första.

• Svar på tråden Hoppas Hoppas
  • Kaka76

Jag har nu haft spottings sedan i onsdags, molvärken i magen har försvunnit och nu satt sig i ryggen istället Befarar det värsta men men jag får ju svaret på måndag.
    Har surfat runt lite efter solskenshistorier så hoppas kan man ju alltid göra.
    Men BM på SU som jag pratade med sa att missfall tyvärr är baksidan på medaljen när det gäller ÄD och trots allt är ganska vanligt
    Men jag hoppas in i det sista!!!!

Kram Kaka

• heja06

Kaka76: Håller fortfarande tummarna (börjar bli blåa nu ).

Jag håller själv på att förbereda kroppen på insättning den 18/5...och i tisdags fick jag besked på att vara nerdreglerad så jag började med östrogentbl...men fick en blödning senare på em som fortfarande håller i sej. Så det känns ju siom att slemhinnan inte kan tjockna...ska på VUL på onsdag. Då får vi se om man behöver skjuta fram det...
    Kram H

• Bette

Hej Kaka76: Jag tror precis att det är tvärtom att det är mindre risk för missfall vid ÄD då donatorerna skall var helt uppkollade vad gäller kromosomer och så där, tidiga missfall brukar bero på kromosomfel, eller rättare sagt de flesta missfall beror på kromosomfel vad jag förstått.

Jag vet ej om de gör kromosomanalys på donatorerna i Sverige men på privata kliniker i utlandet t ex Riga där vi varit där gör de det. De är mycket noggrant kontrollerade. Kanske beror det på att man betalar så pass mycket, jag vet ej. Men min uppfattning är att de kommit betydligt längre vad gäller det här med ÄD utomlands då de hållt på med det mycket längre.

Jag hoppas innerligt att du får behålla ditt pyre, jag tänker på dig jättemycket. Många många kramar till dig.

Bette

• Plockhönan

Kaka76 - jag håller verkligen tummarna att det går bra allting!!

Själv ska jag till SU på tisdag - både jag och syster.... då får vi besked om vi är nedreglerade och kan börja på nästa steg...

Allt har gått så bra hittills..... hoppas det gör det hela vägen...

kram,kram

• Irma1

Kaka76: Håller mina tummar att det inte ska vara någon fara.. Till mig sa dom att det är mycket större chans att det lyckas när man gör äggdonation än vanlig IVF runt 50% sa dom..

Heja06: Spännande att vara på gång igen.. Håller tummarna även för dig att det ska se bra ut på onsdag..

Plockhönan: Visst känns det spännande när det börjar o närma sig??

• Irma1

En liten fråga: Kan vi som gör äggdonation få en riktig mensblödning innan testdag?? Tänkte att eftersom vi äter östrogen för o behålla tjockleken på slemhinnan så kan den väl inte komma ut innan vi slutar med dom?? Eller är jag helt ute o cyklar med vad jag tänker?? Konstig fråga kanske

Kram på er alla

• läslusen

Hej Irma1!
    Just precis det funderade jag också på. Tror som du att det inte skulle kommit någon blödning förrän man sett testsvar och p.g.a det slutat äta tabletterna.

• Irma1

Hej Cemali: Kul att du också undrade det.. Man har ju så många funderingar om allt o så vill man ju att 18 dagra ska gå fort o sen så ska man försöka att inte tänka på det o bara koppla av, det är ju lätt när man tar tabletter vaggisar o plåster.. Hi hi jätte lätt

• läslusen

Nej det är inte lätt att fokusera på annat, en liten bubbla... Å andra sidan så blir varje tablett och vaggis "nu minsann nu är det vår tur-påminnelse"

• Irma1

Kaka76: Hoppas att det går bra i morgon nu.. Håller mina tummar för dig..

Svar på tråden Hoppas Hoppas