• lyckospeja

BF framåt jul 2009!

Här är min story...

Är 25 år. Min man är 29. I december 2005 började vi med våra försök att skaffa barn. Efter ca ett år sökte vi hjälp. I december 2008 började vi vårt första IVF, tog Synarela och Gonal-F. Äggplock i januari 2009. Fick vänta med återföring eftersom jag hade blivit överstimuerad, fick vätska i buken. Vi fick iaf väldigt många ägg, 24 tror jag, och fyra var så bra så de blev frysta.

1:a april var det återföring i normal cykel, ej stimuerad på något vis. Första ägget de tinade upp klarade sig galant.
    Några dager efter återföringen var det lite ljusrosa på pappret. Molande svag mensvärk har jag haft hit och dit hela tiden.
    Fredagen den 17:e april testade jag positivt! Svårt att tro att det är sant. (Tjuvtestade måndagen och onsdagen innan med apotekets tester, Apoliva, och även de visade positivt.)
    Känns så härligt att det tog sig på första IVF-försöket, och att vi har 3 befruktade ägg kvar i frysen.

Har räknat ut att bf blir några dagar innan jul. :)

Skulle vilja veta om fler här har bf kring jul! Och det vore kul om man fick höra era historier om resan till +.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-21 18:01
    LITEN ÄNDRING!

Detta har nu blivit tillhåll för oss som fått kämpa lite mer för våra +!
    Alltså planerade små bebisar. :)

• Svar på tråden BF framåt jul 2009!
  • Sessan4

Bel - vad är det för speciell behandling du menar?? *nyfiken*

~* Snälla, stanna hos mig *~
  • Bel
    Sessan4 skrev 2009-05-13 13:45:09 följande:
    Bel - vad är det för speciell behandling du menar?? *nyfiken*
    Ja, bland annat då att vi får några fler UL. Men det där verkar vara olika beroende i vilken kommun man bor.
  • MissMarti

Grattis till ert fina plus Vi och Lilla hjärtat..de e så jag sitter och ler när jag läser er berättelse..Lycka till och välkommen till tråden!!

• Vinteräpple

Välkomna Vi och lilla hjärtat och mare!

Vi och lilla hjärtat - min man hittade en broschyr (skriven av en barnmorska) om vilka färger som är ok att måla med när man är gravid, har ni kanske en sån i affären? Om ni har bra ventilation där du blandar färgerna och inte står i dem hela dagarna så borde det inte vara nån fara, men kolla med mvc!
    Min man är så rädd om mig så han kanske är lite överdriven

• Lumix

Välkomna vi och lilla hjärtt och mare och gratis

Missvampiria skrev 2009-05-13 08:11:44 följande:
    Vissa dagar får jag till och  med för mig att jag inte är gravid... Att symptomen bara finns här för att lura mig...
    ha ha ha, ja precis så är det ju för mig med plus det andra du skrev. Åh vad skönt att de finns fler likadana
  • MissMarti

ja känner likadant jag med som er om detta med o va skengravid...är livrädd för att de ska vara så...får för mig o kissa på stickan igen...men jag har hört eller fått för mig att hcgnivån ska bli mindre eftersom graviditeten fortskrider...Rätt eller Fel???
    vågar därför inte kissa på en sticka ifall de skulle visa neg...hujjamejjan vilka konstiga tankar...
    är de fler än jag som LIDER av illamåendet?? direkt efter att jag ätit mår jag illa o kräks nästan...(skulle inte skada o går ner nåra kg´n så man kan gå upp med glädje =)))

• Missvampiria

Välkommen vi och lilla hjärtat kul att se ännu en som ska på ultraljud på tisdag, du är vi ett helt gäng

Väkommen du också mare. Jag ringde MVC samma dag som jag talade om resultatet för kliniken. Här i örebro län får vi ett extra infomöte om Nupp testet och därför vill dom träffa oss så tidigt som möjligt. Förra gången jag var gravid (2006) så ringde jag dagen efter vi varit på VUL (v.8+0) fick då komma på inskrivning redan dagen efter
    Båda gångerna jag ringt MVC för inskrivning har hon frågat när jag hade sista mens och jag talade då om att jag gjort IVF och redan fått ett BF datum.

Längtar efter syskon till min son...
  • Missvampiria

Oj nu blev det fel det var ju mare som ska göra VUL på tisdag

• Missvampiria
    Lumix skrev 2009-05-13 17:09:02 följande:
     ha ha ha, ja precis så är det ju för mig med plus det andra du skrev. Åh vad skönt att de finns fler likadana
    Haha jag säger detsamma! Trodde jag var ensam om att känna såhär
  • vi och lilla hjärtat

Tack för alla välkomnanden! Och lycka till Mare, hoppas att vi får se dig massor i tråden framöver =)

Jag ringde till MVC idag och fick en tid 2 juni. De hade så fullt innan, men jag känner egentligen ingen brådska. Fast det känns för bra att vara sant faktiskt. Jag - MVC - inkrivning? Wow!

Ska på ett VUL 25/5 också på den privatklinik som vi går hos. Känns bra att följa det lite extra, men kanske blir man bortskämd. Jag menar, de flesta gör ju bara ett under hela graviditeten. (Jag skulle kunne gå på VUL varje dag för att se lilla hjärtat slå och växa om det inte vore för att det gör så ont!)

Har läst här på tråden om att många vill köpa något och funderar på vad man ska köpa till bebisen. Min man är för rolig alltså. Igår var vi ju på VUL på morgonen och han fick se hjärtat slå för första gången. Senare under dagen berättade en kollega att Åhlens hade halva halva priset på barngrejer och jag mezzade då min man om detta och bad honom gå dit på en rast och se vad som fanns. Vi hade sagt att vi skulle unna oss att köpa något litet till lilla hjärtat så jag trodde ju att han skulle köpa små strumpor eller nån body eller så, men han köpte 8 st små ärtpåsar som är roliga att ha och lära sig jonglera med, sa han. Jag blev besviken och klagade på honom (stackare) att detta med att vara gravid inte var en så stor grej för honom som för mig. Jag var nog rätt dum mot honom. Jag menar, män tänker ju lite annorlunda... och de säger att vi är aliens... ;)

Hur som helst, slutet av denna lilla berättelse är att när vi kom hem och jag la mig i soffan för att vila kom han inhoppandes spelandes på en tamburin! Han hade köpt ärtpåsarna till sig själv för att "leka med" och så hade han köpt taburinen för att spela på och fira att vi äntligen är med barn.
    Vad skulle ni ha sagt till en sådan förklaring? Ja, jag vet vad jag gjorde iaf. Skrattade och gav honom kramar och kyssar och sa att jag älskade min lilla tokiga man! =)

Vinteräpple: Ja vi har faktiskt en broschyr om färger i samband med graviditet, men det står inte precis hur man ska göra i min situation. Tror inte att vi har så bra ventilation på jobbet, men jag kan ju inte bara sluta jobba heller. Även om jag är ganska orolig och nojjig av mig så tror jag inte att det är någon större fara, men jag ska för säkerhets skulle fråga barnmorskan vad hon skulle råda till.

Svar på tråden BF framåt jul 2009!