• lyckospeja

BF framåt jul 2009!

Här är min story...

Är 25 år. Min man är 29. I december 2005 började vi med våra försök att skaffa barn. Efter ca ett år sökte vi hjälp. I december 2008 började vi vårt första IVF, tog Synarela och Gonal-F. Äggplock i januari 2009. Fick vänta med återföring eftersom jag hade blivit överstimuerad, fick vätska i buken. Vi fick iaf väldigt många ägg, 24 tror jag, och fyra var så bra så de blev frysta.

1:a april var det återföring i normal cykel, ej stimuerad på något vis. Första ägget de tinade upp klarade sig galant.
    Några dager efter återföringen var det lite ljusrosa på pappret. Molande svag mensvärk har jag haft hit och dit hela tiden.
    Fredagen den 17:e april testade jag positivt! Svårt att tro att det är sant. (Tjuvtestade måndagen och onsdagen innan med apotekets tester, Apoliva, och även de visade positivt.)
    Känns så härligt att det tog sig på första IVF-försöket, och att vi har 3 befruktade ägg kvar i frysen.

Har räknat ut att bf blir några dagar innan jul. :)

Skulle vilja veta om fler här har bf kring jul! Och det vore kul om man fick höra era historier om resan till +.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-21 18:01
    LITEN ÄNDRING!

Detta har nu blivit tillhåll för oss som fått kämpa lite mer för våra +!
    Alltså planerade små bebisar. :)

• Svar på tråden BF framåt jul 2009!
  • diggiloo

vi och lilla hjärtat: Vilken rolig man du har

Jag är mest inne på att första babysaken vi köper är ett par miniskor eller tofflor . Inte för att de behöver skor i början men det är ju så gulligt

• vi och lilla hjärtat

Ja, miniskor är verkligen så sött! Jag såg ett par skor idag och blev sugen... men frågade inte ens min man om han tyckte vi skulle köpa för jag tror han tycker det är för tidigt. Vi kommer nog vänta tills i höst med vagn och säng och sånt. Men om jag hittar nåt på blocket så kanske jag slår till även under sommaren.

• lyckospeja

Hej! Välkomna alla nya!

Har varit så trött och mått dåligt mycket, så jag har inte orkat slå på datorn när jag kommit hem om dagarna. Däckar hela tiden, och har knappt kunnat äta alls pga illamående. Började med Postafen i eftermiddag, åksjuketabletter, och de verkar fungera. Åt pasta (LAGAD, varm mat! Äntligen!) på IKEA idag, helt underbart. Åt kladdkaka till efterrätt, trodde jag aldrig jag skulle kunna när jag vaknade imorse.

Idag var vi på vårt första vul. Allt såg perfekt ut! Vet inte storlek på bebisen, men jag var tydligen en dag tidigare än jag trodde. V. 8+2 idag. Så jag ändrar bf till 21:e december tror jag.
    Det var verkligen helt otroligt att se vår lille skrutt, och hjärtat syntes tydligt att det pickade på också! Så härligt... Vi grinade en skvätt båda två när vi kom ut i trappen.

Köpa saker ja... Har redan lite grejer. Babysitter och vagga sen jag var liten. Tror gubben har potta och badkar kvar efter sig. Har "ärvt" spjälsäng o bäddset från syrrans barn. Har köpt två stora gosedjur, och ett par ursöta tossor från Bukowski. Och idag köpte vi sånt där nät vi ska har runt spjälsängen, mot flugor o så, men även för att katten inte ska kunna krypa ner lika lätt när sängen är ledig.
    Barnvagn har vi valt ut, men beställer den nya varianten när den kommer i höst. Blir en Emmaljunga City Cross då den passar oss bäst.

Ang kattlåda som nån sa... Har hört att det "dammar" upp farliga saker när man tömmer lådan. Så skydd för ansiktet kan nog vara bra om man verkligen måste tömma den själv.

Nu tror jag minsann att skruttens farmor och gammelfarmor börjar sticka kläder snart, haha!

• lyckospeja

DECEMBERLISTAN för oss som Kämpat, Väntat & Längtat:

09: Poddan (2 år, 11 måndader)
    13: MissMarti (1 år, 4 månader)
    15: julbebeis09 (ca 4 år)
    15: Satin (3 år)
    15: Waiting 4U (ca 4år)
    17: Diggiloo (ca 7-8 år)
    18: vi och lilla hjärtat (2 ½ år)
    21: lyckospeja (3 år, 3 månader)
    22: Bel (2år)
    23: Kotten7381 (2 år 6 månader)
    26: Lumix (ca 4 år)
    26: Missvampiria (ca 4 år)
    28: Pantalaima (2,5 år)
    29: Vinteräpple (3-4 år)

• Bel

Lyckospeja, Grattis till ett fint VUL! Visst är det härligt att se det där lilla hjärtat! Det verkar som att du och jag mår ungefär likadant, jag blev dessutom också flyttad till den 21/12 . När ska du till Mvc?

Känner igen mig så mycket i vad du säger. Jag har somnat som en stock på soffan när jag har kommit hem ifrån jobbet, och jag har verkligen mått skit Har bara kunnat äta gröt, knäckebröd och bananer, jag längtar också efter rejäl middagsmat!
    Var i allafall iväg och köpte såna där åkesjukeband som man har på armen, vet faktiskt inte riktigt om det funkar eller om det bara är psykiskt. Nu har iallafall illamåendet börjat ge mig sig lite tycker jag, eller så är det bara idag som är lugnt

Såg att du också var inne på att köpa en City Cross. Den vagnen verkar kanon, och alla som har den verkar ju jättenöjda! Men jag tänkte som du, att vi skulle vänta och se de nya färgerna innan man beställer. Har du någon aning om när den nya kollektionen kommer?

Känns lite skrämmande att köpa någonting till bebisen överhuvudtaget. Jag är lite rädd för att bryta förtrollningen tror jag Har nog fortfarande inte fattat att vi ska bli föräldrar!

• Bel

Flyttar mig till den 21/12

DECEMBERLISTAN för oss som Kämpat, Väntat & Längtat:

09: Poddan (2 år, 11 måndader)
    13: MissMarti (1 år, 4 månader)
    15: julbebeis09 (ca 4 år)
    15: Satin (3 år)
    15: Waiting 4U (ca 4år)
    17: Diggiloo (ca 7-8 år)
    18: vi och lilla hjärtat (2 ½ år)
    21: lyckospeja (3 år, 3 månader)
    21: Bel (2år)
    23: Kotten7381 (2 år 6 månader)
    26: Lumix (ca 4 år)
    26: Missvampiria (ca 4 år)
    28: Pantalaima (2,5 år)
    29: Vinteräpple (3-4 år)

• Missvampiria

Lyckospeja: vad härligt att allt såg bra ut på VUL!

En kompis till mig har en Emmaljunga City Cross, den är sååå skön att köra! Skulle också vilja ha en sån, men nu har vi redan en vagn så vi får kanske nöja oss med den (en Teutonia).

Jag har börjat sova lunch med sonen Funkar bra när jag jobbar eftermiddag. Annars däckar jag i soffan vid 16-17 tiden... Helt sjukt att man kan va så trött...

Mitt illamående blir bättre när jag äter regelbundet, men så fort jag börjar bli  hungrig så kommer det smygande, kommer bli tjock som en ko av allt ätande {#lang_emotions_tongue_out}

Längtar efter syskon till min son...
  • vi och lilla hjärtat

Kul lyckospeja att allt såg bra ut! Det är verkligen en häftig känsla att man har detta inom sig!

Åh, vad synd jag tycker om er som mår mycket illa! Själv har jag bara känt det litegrann. Igår var jag nära att spy, men lyckades knapra knäckebröd så saliven slutade att "rinna till". Annars är jag nästan piggare nu än innan (eller det kanske är att överdriva...) men jag lever liksom i ett rus fortfarande och är så lycklig! Jag får faktiskt en massa gjort hemma på kvällarna. Det är min man som säger till mig att ta det lugnt...

Men illamåendet kommer förhoppningsvis gå över för er. Det får vi verkligen hoppas! Jag kommer säkert få äta upp vad jag sagt om mitt inom kort...

Idag ska jag bjuda några kompisar som har barn i 2-års åldern på picknick i en lekpark och så ska jag leka med gullungarna och tänka att till jul har jag förhoppningsvis en egen! =)

• Bel

vi och lilla hjärtat skrev 2009-05-15 11:08:29 följande:

Kul lyckospeja att allt såg bra ut! Det är verkligen en häftig känsla att man har detta inom sig!Åh, vad synd jag tycker om er som mår mycket illa! Själv har jag bara känt det litegrann. Igår var jag nära att spy, men lyckades knapra knäckebröd så saliven slutade att "rinna till". Annars är jag nästan piggare nu än innan (eller det kanske är att överdriva...) men jag lever liksom i ett rus fortfarande och är så lycklig! Jag får faktiskt en massa gjort hemma på kvällarna. Det är min man som säger till mig att ta det lugnt... Men illamåendet kommer förhoppningsvis gå över för er. Det får vi verkligen hoppas! Jag kommer säkert få äta upp vad jag sagt om mitt inom kort... Idag ska jag bjuda några kompisar som har barn i 2-års åldern på picknick i en lekpark och så ska jag leka med gullungarna och tänka att till jul har jag förhoppningsvis en egen! =)
    Åh vad mysigt det lät! Jag vill också bli bjuden på picknick i lekparken istället för att sitta här på ett mögigt kontor
  • Bel
    Missvampiria skrev 2009-05-15 09:09:41 följande:
    Lyckospeja: vad härligt att allt såg bra ut på VUL!
    En kompis till mig har en Emmaljunga City Cross, den är sååå skön att köra! Skulle också vilja ha en sån, men nu har vi redan en vagn så vi får kanske nöja oss med den (en Teutonia).Jag har börjat sova lunch med sonen Funkar bra när jag jobbar eftermiddag. Annars däckar jag i soffan vid 16-17 tiden... Helt sjukt att man kan va så trött...Mitt illamående blir bättre när jag äter regelbundet, men så fort jag börjar bli  hungrig så kommer det smygande, kommer bli tjock som en ko av allt ätande
    Teutonia är också en jättefin vagn! Vi har funderat på en sån också. Jag blir nästan avunsjuk på dig som kan äta! Skit i vikten, den kan man jogga bort sen
Svar på tråden BF framåt jul 2009!