• lyckospeja

BF framåt jul 2009!

Här är min story...

Är 25 år. Min man är 29. I december 2005 började vi med våra försök att skaffa barn. Efter ca ett år sökte vi hjälp. I december 2008 började vi vårt första IVF, tog Synarela och Gonal-F. Äggplock i januari 2009. Fick vänta med återföring eftersom jag hade blivit överstimuerad, fick vätska i buken. Vi fick iaf väldigt många ägg, 24 tror jag, och fyra var så bra så de blev frysta.

1:a april var det återföring i normal cykel, ej stimuerad på något vis. Första ägget de tinade upp klarade sig galant.
    Några dager efter återföringen var det lite ljusrosa på pappret. Molande svag mensvärk har jag haft hit och dit hela tiden.
    Fredagen den 17:e april testade jag positivt! Svårt att tro att det är sant. (Tjuvtestade måndagen och onsdagen innan med apotekets tester, Apoliva, och även de visade positivt.)
    Känns så härligt att det tog sig på första IVF-försöket, och att vi har 3 befruktade ägg kvar i frysen.

Har räknat ut att bf blir några dagar innan jul. :)

Skulle vilja veta om fler här har bf kring jul! Och det vore kul om man fick höra era historier om resan till +.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-21 18:01
    LITEN ÄNDRING!

Detta har nu blivit tillhåll för oss som fått kämpa lite mer för våra +!
    Alltså planerade små bebisar. :)

• Svar på tråden BF framåt jul 2009!
  • Missvampiria
    Bel skrev 2009-05-15 11:18:54 följande:
    Teutonia är också en jättefin vagn! Vi har funderat på en sån också. Jag blir nästan avunsjuk på dig som kan äta! Skit i vikten, den kan man jogga bort sen
    Usch idag mår jag jätteilla, skulle helst bara vilja ligga under täcket, men det går inte så bra när man har en 2,5 åring som drar i en hela tiden...
    Jag hade ju en så himla lätt graviditet med sonen så nu kommer jag väl drabbas av allt skit, mådde ju inte illa alls med honom. Men vi får hoppas att det blir en tjej den här gången då, dom säger ju att man mår sämre då

Nä nu ska jag försöka få i mig lite lunch och hoppas att illamåendet blir bättre, vete sjutton hur jag ska orka jobba ikväll annars...
    Längtar efter syskon till min son...
  • Missvampiria

Åhh, jag vill också på picknick! Skulle va skönt att gå ut det det här underbara vädret, men jag orkar verkligen inte!

• Kotten7381

Oj, vad länge sen jag var in här o skrev nått.. jag är som några andra av er, skittrött när jag kommer hem från jobbet. Orkar inte ta för mig något utan däckar på soffan o ligger där hela kvällen. Måste också lägga mig nån timme tidigare på kvällen.
    Angående att köpa saker till lillkotten har vi inte ens funderat i de banorna än, även om det känns väldigt lockande. Så mycket kan ju hända fortfarande...
    Men jag har ett par söta sockar liggandes i en påse som jag köpte förra graviditeten, då blev det missfall.

• vi och lilla hjärtat

Jag har alltid varit ganska upp och ner i mitt humör, så jag är rätt van, och min man också. Men nu börjar det bli ännu värre. Vi håller på och retas lite och så när vi renoverar och helt plötsligt blir jag jätteledsen för nåt pyttelitet. Typ, att han är snabbare än mig på att dra ur spikar... Sen minuten efter är jag jätteglad. Antar att det hör till. Men det är tröttande att gråta en skvätt lite då och då.

Berättade nyheten om lilla hjärtat för svärföräldrarna igår. Min mans mamma blev rörd och skulle bums krama oss båda. Känns lite läskigt att berätta fortfarande. Har bara sagt det till våra föräldrar, ett syskon var och några få vänner, men skulle det gå illa så vet vi iaf vilka som vet så att vi kan berätta för dem. Men illa ska det ju inte gå. De har vi bestämt!

• Missvampiria

Dags för ultraljud imorn då för många av oss Är förväntansfull, men samtidigt lite rädd för att nåt ska vara fel...
    Men vi får hålla tummarna för att det går bra för oss alla!

• MissMarti

DECEMBERLISTAN för oss som Kämpat, Väntat & Längtat:

09: Poddan (2 år, 11 måndader)
    15: julbebeis09 (ca 4 år)
    15: Satin (3 år)
    15: Waiting 4U (ca 4år)
    17: Diggiloo (ca 7-8 år)
    18: vi och lilla hjärtat (2 ½ år)
    21: lyckospeja (3 år, 3 månader)
    21: Bel (2år)
    23: Kotten7381 (2 år 6 månader)
    24: MissMarti (1 år, 4 månader)
    26: Lumix (ca 4 år)
    26: Missvampiria (ca 4 år)
    28: Pantalaima (2,5 år)
    29: Vinteräpple (3-4 år)

• MissMarti

Hej på er!!

Ja e så GLAD!!!! va på VUL idag och allt såg perfekt ut...Plutten har armar o ben och hjärtat slog för fulla muggar =)) ohh ja grät som ett barn när jag såg de =))
    Hoppas verkligen ni andra får fina resultat på era VUL imorgon =)))
    Ja flytta fram mig i listan nu med när ja vet att allt står rätt till =)

• diggiloo

Underbart MissMarti . Va härligt med så positiva besked efter all oro du känt! Stoooooort grattis!!

Är det möjligt att jag börjar få mage redan nu?? Byxorna stramar och när jag sitter får jag ha dem uppknäppta. I början var det ju så för att jag var svullen, men nu känns magen mer fast och det börjar bli en kula lixom! Fast å andra sidan så har jag ju ätit MYCKET mer än vanligt för att hålla illamåendet i schack så det är kanske inte konstigt att man växer

Lycka till alla ni som ska på VUL imorgon!

• Sessan4
    MissMarti skrev 2009-05-18 17:27:54 följande:
    Finns en bild på plutten med i mitt galleri!
    GRATTIS!! vilken söt liten en
    ~* Snälla, stanna hos mig *~
Svar på tråden BF framåt jul 2009!