ROMER
Hej
Den förra tråden tog slut så här en ny.
Om vad man vill fråga eller diskutera.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 21:25
www.familjeliv.se/Forum-5-175/m40261414.html förra tråden.
Hej
Den förra tråden tog slut så här en ny.
Om vad man vill fråga eller diskutera.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 21:25
www.familjeliv.se/Forum-5-175/m40261414.html förra tråden.
din åsikt är tydlig. Jag är inget värd eftersom allt i dina ögon handlar om blod. Jag bad inte om att bli född och oönskad jag har faktiskt aldrig fått omtalat för mig innan att jag inte tillhör den familj som tagit hand om mig. våra värderingar är annorlunda. Tack för diskussionen. Jag är inte intresserad av att fortsätta lyssna på ditt skitsnack. Ditt behov att predika för människor om hur värdelösa de är får du fylla hos någon annan.
Marina Elena skrev 2009-06-03 02:14:33 följande:
Tycker du verkar rätt elak?
Min bror umgås mycket med zigenare och vad jag tycker verkar dom inte alls vara så som du är
Marina Elena skrev 2009-06-03 02:14:33 följande:
o vilka zigenare umgås han med? finska? resande? för den romani du skrev är inte den romani som talas av ROMER
Jaha så vi har inte temerament då eller? Tror du han är deras nickedocka eller?
Dom han umgås med verkar inte vara som dig för fem öre. Så dina kompisar får inte säga emot dig eller?
Hennes mormor är ju zigenare? Det va ju bara ngt som hände på sjukhuset hon sa ngt om, inte i allmänhet eller hur? Har inte läst allt så kanske har missat ngt men det va så jag uppfattade det
Marina Elena skrev 2009-06-03 02:20:41 följande:
o vad är elakt med att förklara hur släkt räknas enligt romska regler? Att man är rom från pappans sida, inte mammans? Många romer är välidgt emot att man gifter in sig med icke-romer, o de barn som har en icke-romsk pappa har svårt o räknas som romer, DET ÄR SÅ DET ÄR! Det är inte elakt, det är traditionen!