• Svar på tråden ROMER
  • Mieria

Marina Elena skrev 2009-06-03 01:30:36 följande:

ja, det är klart..ni svenskar är ju så ensamma så klart det känns konstigt när det kommer folk som faktiskt håller ihop o ser efter varann
    Eh ...mysrester nämner för oväsen och lämnar skräp efter sig som två problem och du anser att det är att se efter varandra?? I rest my case.
  • Mieria

Marina Elena skrev 2009-06-03 01:31:39 följande:

så de hotade o misshandlade folk på sjukhuset?
    Absolut. Mig
  • EttElaktTroll

Min brorsa kan sjunga på romani

säger han iaf

vill ni höra?

• Marina Elena
    Mieria skrev 2009-06-03 01:32:12 följande:
    Eh ...mysrester nämner för oväsen och lämnar skräp efter sig som två problem och du anser att det är att se efter varandra?? I rest my case.
    ja, ni uppfattar ju det som oväsen för svenskar är så tysta av er. Och apropå skräp, har ni nånsin sett hur det ser ut i en stadskärna innan man hunnit städa? Men kanske det är zigenare som varit där o skräpat!
  • Marina Elena
    Mieria skrev 2009-06-03 01:32:26 följande:
    Marina Elena skrev 2009-06-03 01:31:39 följande:
    Absolut. Mig
    haha, varför bråkade du med dem då?
  • Mysrester

Marina Elena skrev 2009-06-03 01:19:21 följande:

och du tänker på vilka kläder då?
    De där stora sammetskjolarna. *kräk*
  • Marina Elena
    Mysrester skrev 2009-06-03 01:34:37 följande:
    Marina Elena skrev 2009-06-03 01:19:21 följande:
    De där stora sammetskjolarna. *kräk*
    vet du om att det bara är finska zigenare som har dem? och att finska zigenare är en liten liten minoritet bland romer?
  • Mieria

Marina Elena skrev 2009-06-03 01:33:47 följande:

haha, varför bråkade du med dem då?
    Jag anser inte att jag bråkade. Jag förklarade att man på en infektionsmottagning måste följa vissa säkerhetsrutiner för att inte sprida smitta. Jag förklarade helt vänligt reglerna och erbjöd mig att följa dem till den ingången de skulle använda. De började skrika åt mig och min kollega och jag sa åter igen att jag gärna ville visa vart de skulle gå men att de var tvugna att dämpa sig om de ville stanna kvar på avdelningen. Två av männen bestämde sig då för att knuffa omkull mig med våld. En kallade mig svensk hora och sa att om jag befann mig där när han kom ut skulle han skära halsen av mig. Det var otrevligt.
  • Marina Elena
    Mieria skrev 2009-06-03 01:36:43 följande:
    Marina Elena skrev 2009-06-03 01:33:47 följande:
    Jag anser inte att jag bråkade. Jag förklarade att man på en infektionsmottagning måste följa vissa säkerhetsrutiner för att inte sprida smitta. Jag förklarade helt vänligt reglerna och erbjöd mig att följa dem till den ingången de skulle använda. De började skrika åt mig och min kollega och jag sa åter igen att jag gärna ville visa vart de skulle gå men att de var tvugna att dämpa sig om de ville stanna kvar på avdelningen. Två av männen bestämde sig då för att knuffa omkull mig med våld. En kallade mig svensk hora och sa att om jag befann mig där när han kom ut skulle han skära halsen av mig. Det var otrevligt.
    nämen usch, det var ju trist. O du tror det var för de var zigenare som de gjorde så alltså? Lustig slutsats.
  • Mysrester

ja, det är klart..ni svenskar är ju så ensamma så klart det känns konstigt när det kommer folk som faktiskt håller ihop o ser efter varann
    "ni svenskar" ? Haha, då ska du se min feta "turksläkt" Men vi uppför oss i alla fall, och visar respekt på sjukhus mm. Trots att vi är många. Och nej, ensamma är vi inte. Märkligt den där fördomen att alla svenskar skulle skita i sin familj. Det stämmer inte.

Jag säger inte att alla invandrare INTE gör det, men faktum är att tyvärr är det allmänt känt att stora invandrargrupper kan vara väldigt störande på sjukhus.