• Svar på tråden ROMER
  • Marina Elena

o om bara din mormor är zigenare så innebär de hon gift sig med en gajo, o då räknas man inte in längre bland romerna..så både din mamma o pappa är då gaje, så tyvärr, du är inte zigenare..du har bara en gnutta zigenarblod

• Marina Elena
    Mieria skrev 2009-06-03 02:05:55 följande:
    Marina Elena skrev 2009-06-03 02:04:12 följande:
    Ah ja. Jag är väl inte äkta då : ) Blod är ju viktigare än allt i världen. Det är blod som uppfostrar och vårdar. Det vet väl vem som helst Det är därför adoptivmammor inte är riktiga mammor. Duktig kicka.
    ja, det märks ju att du inte kan nåt om romska familjeband- o strukturer!
  • Mieria

Marina Elena skrev 2009-06-03 02:06:33 följande:

o om bara din mormor är zigenare så innebär de hon gift sig med en gajo, o då räknas man inte in längre bland romerna..så både din mamma o pappa är då gaje, så tyvärr, du är inte zigenare..du har bara en gnutta zigenarblod
    Ja. Det är viktigt. Blod är det avgörande! Blod blod blod! Den som inga föräldrar har längre är inte värd att leva. Den tillhör inget.
  • Marina Elena
    Mieria skrev 2009-06-03 02:08:02 följande:
    Marina Elena skrev 2009-06-03 02:06:33 följande:
    Ja. Det är viktigt. Blod är det avgörande! Blod blod blod! Den som inga föräldrar har längre är inte värd att leva. Den tillhör inget.
    ja, om du ska kalla dig zigenare så måste du ha en zigensk pappa, minst
  • Mieria

Marina Elena skrev 2009-06-03 02:07:08 följande:

ja, det märks ju att du inte kan nåt om romska familjeband- o strukturer!
    För att inte alla lever som du?? Om romska familjeband och strukturer går ut på vad du sysslar med just nu...dvs att tala om för mig att jag inte har någon tillhörighet osv pg av bloood. Då är det nog fan du som saknar en del kunskap.
  • Marina Elena

o de är helt oväsentligt hur gaje räknar med adoptivhit o styvförälder dit bla bla bla..de romska familjebanden har sina egna regler

• Marina Elena
    Mieria skrev 2009-06-03 02:09:21 följande:
    Marina Elena skrev 2009-06-03 02:07:08 följande:
    För att inte alla lever som du?? Om romska familjeband och strukturer går ut på vad du sysslar med just nu...dvs att tala om för mig att jag inte har någon tillhörighet osv pg av bloood. Då är det nog fan du som saknar en del kunskap.
    Men det är ju sant. En zigensk släkting nånstans i släktträdet gör dig inte till zigenare. Du är mer gaje
  • Marina Elena
    Mieria skrev 2009-06-03 02:10:06 följande:
    Marina Elena skrev 2009-06-03 02:08:50 följande:
    Dömande vidriga åsikter. Dödar du det barn som inte har någon pappa?? Mer blod??
    haha..nä, men jag kallar inte barnet för zigenare
  • Marina Elena

o de är inget dömande, de är fakta, så det är

• Marina Elena

o din tillhörighet är hos gaje..inte bara för att du har mer gajesläkt, utan för att du inte heller delar zigensk kultur