• Svar på tråden ROMER
  • Marina Elena
    Mieria skrev 2009-06-03 01:54:54 följande:
    Marina Elena skrev 2009-06-03 01:52:59 följande:
    Känner inte till den. Jag är finsk zigenare. Men jag kan uppföra mig och jag anser inte att människor ska dö för min rätt att skrika.
    haha..säkert
  • Mieria

Marina Elena skrev 2009-06-03 01:55:56 följande:

alltså seriöst nu, jag ska sluta driva med er men ser du Miera inte själv ett problem i att du går in i en tråd och sen lägger ut påståenden att ett visst folkslag är si och så, då du träffat på ett x antal individer i ditt liv som betedde sig korkat? jag som romni kan inte besvara varför en grupp andra romer, som inte har nåt med mig att göra, betedde sig på ett visst sätt. Det kan bara just de tala om. Smutsa inte ner en bra tråd med erfarenheter som egentligen inte betyder ett smack
    Varför tror du att jag var noga med att påpeka att det är min PERSONLIGA ERFARENHET. Jag skrev det med stora bokstäver! Det ÄR nämligen allmänt känt att det är vanligt med upplopp på sjukhus när romer är inblandade. Det finns en anledning till att polisen ofta kommer och vaktar när större romska familjer befinner sig i krissituationer. Naturligtvis beter sig inte alla på det viset. Inte min momo och jag iallafall
  • Marina Elena
    Mieria skrev 2009-06-03 01:58:49 följande:
    Marina Elena skrev 2009-06-03 01:55:56 följande:
    Varför tror du att jag var noga med att påpeka att det är min PERSONLIGA ERFARENHET. Jag skrev det med stora bokstäver! Det ÄR nämligen allmänt känt att det är vanligt med upplopp på sjukhus när romer är inblandade. Det finns en anledning till att polisen ofta kommer och vaktar när större romska familjer befinner sig i krissituationer. Naturligtvis beter sig inte alla på det viset. Inte min momo och jag iallafall
    är du utesluten då? eftersom du inte verkar gilla ditt eget folk?
  • Mieria

Marina Elena skrev 2009-06-03 01:56:19 följande:

haha..säkert
    Skojar du eller??
  • Marina Elena
    Mieria skrev 2009-06-03 01:59:44 följande:
    Marina Elena skrev 2009-06-03 01:56:19 följande:
    Skojar du eller??
    tja, vem som helst kan ju påstå vad som helst på ett forum där man är anonym, så varför ska jag bara köpa de rakt av. Du kan ju gärna bevisa lite
  • Mieria

Marina Elena skrev 2009-06-03 01:59:39 följande:

är du utesluten då? eftersom du inte verkar gilla ditt eget folk?
    jag gillar ingen som beter sig illa och utsätter oskyldiga för fara. Varför skulle jag vara utesluten? Av vem, min momo?
  • Mieria

Marina Elena skrev 2009-06-03 02:00:46 följande:

tja, vem som helst kan ju påstå vad som helst på ett forum där man är anonym, så varför ska jag bara köpa de rakt av. Du kan ju gärna bevisa lite
    Vad är det jag ska bevisa? Att min momo är finsk zigenare?? Vad finns det att bevisa?? Vill du ha hennes namn och telefonnummer? Det blir inte aktuellt. Tyvärr.
  • EttElaktTroll

miro honkar romano pre drom_horta didikaj

är det rätt stavat?

• Marina Elena
    Mieria skrev 2009-06-03 02:02:13 följande:
    Marina Elena skrev 2009-06-03 02:00:46 följande:
    Vad är det jag ska bevisa? Att min momo är finsk zigenare?? Vad finns det att bevisa?? Vill du ha hennes namn och telefonnummer? Det blir inte aktuellt. Tyvärr.
    om din mormor är zigenare så är ju inte du det haha. Då är du ju 25% zigenare o 75% gaji!! De krävs lite mer än o bara ha nåt avlägset blodsband för o vara äkta zigenare!
  • Mieria

Marina Elena skrev 2009-06-03 02:04:12 följande:

om din mormor är zigenare så är ju inte du det haha. Då är du ju 25% zigenare o 75% gaji!! De krävs lite mer än o bara ha nåt avlägset blodsband för o vara äkta zigenare!
    Ah ja. Jag är väl inte äkta då : ) Blod är ju viktigare än allt i världen. Det är blod som uppfostrar och vårdar. Det vet väl vem som helst Det är därför adoptivmammor inte är riktiga mammor. Duktig kicka.