• Svar på tråden ROMER
  • Mieria

Marina Elena skrev 2009-06-03 01:38:18 följande:

nämen usch, det var ju trist. O du tror det var för de var zigenare som de gjorde så alltså? Lustig slutsats.
    just det var ju ganska extremt. Men efter att ha jobbat många år på sjukhuset kan jag med största ärlighet säga att zigenare alltid ställt till med besvär på de avdelningar där jag har varit. Mest eftersom de vägrar respektera att man måste ta hänsyn till övriga patienter även om de inte tillhör ens familj. Det är alltså inte ok att skrika inne på salarna och det är inte ok att komma 10 personer åt gången eller att ha starka parfymer och blommor med sig överallt.
  • Marina Elena
    Mysrester skrev 2009-06-03 01:39:09 följande:
    Marina Elena skrev 2009-06-03 01:30:36 följande:
    "ni svenskar" ? Haha, då ska du se min feta "turksläkt" Men vi uppför oss i alla fall, och visar respekt på sjukhus mm. Trots att vi är många. Och nej, ensamma är vi inte. Märkligt den där fördomen att alla svenskar skulle skita i sin familj. Det stämmer inte. Jag säger inte att alla invandrare INTE gör det, men faktum är att tyvärr är det allmänt känt att stora invandrargrupper kan vara väldigt störande på sjukhus.
    haha, ni kan aldrig jämföra er sammanhållning med vår, ni bara tror det! För er är sammanhållning att ni ses en gång på helgen
  • Mysrester

Marina Elena skrev 2009-06-03 01:35:20 följande:

vet du om att det bara är finska zigenare som har dem? och att finska zigenare är en liten liten minoritet bland romer?
    Finns ganska gott om dem där jag bor i alla fall.
  • Mysrester

Marina Elena skrev 2009-06-03 01:40:57 följande:

haha, ni kan aldrig jämföra er sammanhållning med vår, ni bara tror det! För er är sammanhållning att ni ses en gång på helgen
    Och vad vet du om just min familj???
  • Marina Elena
    Mieria skrev 2009-06-03 01:40:47 följande:
    Marina Elena skrev 2009-06-03 01:38:18 följande:
    just det var ju ganska extremt. Men efter att ha jobbat många år på sjukhuset kan jag med största ärlighet säga att zigenare alltid ställt till med besvär på de avdelningar där jag har varit. Mest eftersom de vägrar respektera att man måste ta hänsyn till övriga patienter även om de inte tillhör ens familj. Det är alltså inte ok att skrika inne på salarna och det är inte ok att komma 10 personer åt gången eller att ha starka parfymer och blommor med sig överallt.
    men de är väl trevligt för de stackars ensamma svenskarna o få se lite liv o rörelse?
  • Mieria
    Mysrester skrev 2009-06-03 01:39:09 följande:
    Och nej, ensamma är vi inte. Märkligt den där fördomen att alla svenskar skulle skita i sin familj. Det stämmer inte.
    Verkligen inte. Min pappa har nyss legat på sjukhus och jag var där varje dag. Dock var jag tyst på salen om andra sjuka låg och sov och vi kom inte 10 pers på en gång.
  • Mieria

Undrar vem som är fördomsfull här.... ...
  • Marina Elena
    Mysrester skrev 2009-06-03 01:41:12 följande:
    Marina Elena skrev 2009-06-03 01:35:20 följande:
    Finns ganska gott om dem där jag bor i alla fall.
    ja, men de är ändå en minoritet av romerna, hur många som än bor där du bor. De flesta romer kommr du aldrig ens se att vi är de, för vi har vanliga kläder.
  • Marina Elena
    Mysrester skrev 2009-06-03 01:42:12 följande:
    Och vad vet du om just min familj???
    ALLT!
  • Mieria

Marina Elena skrev 2009-06-03 01:42:40 följande:

men de är väl trevligt för de stackars ensamma svenskarna o få se lite liv o rörelse?
    nej det är det inte om de är svårt sjuka och allergiska.