• Svar på tråden ROMER
  • Marina Elena
    Mieria skrev 2009-06-03 01:48:09 följande:
    Marina Elena skrev 2009-06-03 01:46:30 följande:
    Vet du ens vad du pratar om? Vad känner du till om min kultur? Och klankar jag verkligen ner på en kultur? Jag trodde att jag klankade ner på ett beteende.
    och jag klankar ner på ERT beteende ,,varför känns det så trist för dig att jag tycker ni har ett dåligt beteende??
  • Marina Elena
    Mysrester skrev 2009-06-03 01:48:21 följande:
    Marina Elena skrev 2009-06-03 01:45:21 följande:
    Ok, vad bra att du känner dig säker på din sak då. Själv vet jag inte hur alla romer är. Jag vill liksom inte dra alla över samma kam.
    NÄHÄ, så nu är inte alla högljudda o skräpar ner? HAHAHA
  • Mieria

Marina Elena skrev 2009-06-03 01:47:50 följande:

ja, tål man inte se folk så får man stängas in nånstans! helt rätt!
    Vem har sagt något om att inte tåla se folk?? Gör du dig bara dum nu?? Om du ligger svårt sjuk ,uppkopplad till en apparat som håller dig vid liv, med svårigheter att andas. Vill du då att det dundrar in 10 människor som skriker i mun på varandra och stinker stark parfym i hela rummet och stöter i och flyttar runt allt? Är det att inte tåla se folk?
  • Marina Elena
    Mieria skrev 2009-06-03 01:50:07 följande:
    Marina Elena skrev 2009-06-03 01:47:50 följande:
    Vem har sagt något om att inte tåla se folk?? Gör du dig bara dum nu?? Om du ligger svårt sjuk ,uppkopplad till en apparat som håller dig vid liv, med svårigheter att andas. Vill du då att det dundrar in 10 människor som skriker i mun på varandra och stinker stark parfym i hela rummet och stöter i och flyttar runt allt? Är det att inte tåla se folk?
    ja, då får jag kanske se nåt kul innan jag dör iaf
  • Mieria

Marina Elena skrev 2009-06-03 01:49:20 följande:

och jag klankar ner på ERT beteende ,,varför känns det så trist för dig att jag tycker ni har ett dåligt beteende??
    Jag har berättat att jag inte uppskattar beteendet som innebär risk för andras liv och hälsa. Så som att storma in flera stycken på en sjukhussal som innehåller livsupprätthållande maskiner eller patienter med akut smitta. Jag tycker inte heller att det är ok att slå ner personal på ställen och hota dem till livet när de gör sitt jobb. Kan du berätta vilket beteende det är du menar att du klankar ner på?
  • Marina Elena
    Mieria skrev 2009-06-03 01:52:31 följande:
    Marina Elena skrev 2009-06-03 01:49:20 följande:
    Jag har berättat att jag inte uppskattar beteendet som innebär risk för andras liv och hälsa. Så som att storma in flera stycken på en sjukhussal som innehåller livsupprätthållande maskiner eller patienter med akut smitta. Jag tycker inte heller att det är ok att slå ner personal på ställen och hota dem till livet när de gör sitt jobb. Kan du berätta vilket beteende det är du menar att du klankar ner på?
    er svenska skitnödighet
  • Mysrester

Marina Elena skrev 2009-06-03 01:49:48 följande:

NÄHÄ, så nu är inte alla högljudda o skräpar ner? HAHAHA
    Jag sa aldrig att ALLA romer gör det. Jag sa många invandrare. Dock inte alla. Läs rätt.
  • Mieria

Marina Elena skrev 2009-06-03 01:51:04 följande:

ja, då får jag kanske se nåt kul innan jag dör iaf
    För alla förtjänar att dö för att dessa människor ska slippa vänta en stund. Vacker människosyn.
  • Mieria

Marina Elena skrev 2009-06-03 01:52:59 följande:

er svenska skitnödighet
    Känner inte till den. Jag är finsk zigenare. Men jag kan uppföra mig och jag anser inte att människor ska dö för min rätt att skrika.
  • Marina Elena

alltså seriöst nu, jag ska sluta driva med er

men ser du Miera inte själv ett problem i att du går in i en tråd och sen lägger ut påståenden att ett visst folkslag är si och så, då du träffat på ett x antal individer i ditt liv som betedde sig korkat? jag som romni kan inte besvara varför en grupp andra romer, som inte har nåt med mig att göra, betedde sig på ett visst sätt. Det kan bara just de tala om. Smutsa inte ner en bra tråd med erfarenheter som egentligen inte betyder ett smack