• Anonym

Jag "slog " min 3 åring!

Vet inte var jag ska börja, mår så dåligt redan och har dåligt samvete.
    Allt började imorse när jag väckte min 3 åriga dotter för att lämna henne på dagis och därefter åka till jobbet.
    Väckte henne lungt med en puss på kinden och tog upp henne för att kissa.
    Allt gick bra fram till dess att jag började klä på henne. Hon vägrade, ville ha pyjamasen på sig igen. Började gråta och vägrade göra som jag sa. Klockan var redan för mycket och jag kände att jag kommer försent.
    Jag gjorde verkligen allt ifrån mig på det lugnaste sättet och till slut tappade jag kontrollen och slog henne på armen med min hand. Är ingen misshandlare och slår inte mitt barn men imorse hände det bara. Hatar mig själv för det.
    Och inte nog med det, när vi kom till dagisen och hon gick till fröken så sa jag att hon var lite trött och grynig. Det sa hon också och gick till fröken sen så hörde jag henne säga, jag är ledsen, mamma slår mig.
    Vad ska jag göra, jag kan inte tvätta bort det. Vad ska jag säga om personalen frågar mig?
    :(

• Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!
  • Tiger Af Lilja

Fan vilken ångest jag ahde haft om jag gjort så jag ahde tagit smällen sagt som det var och tagit konsekvenserna fan inte ljuga och förneka..

Slår man sitt barn och ångrar det, får man inte vara så feg att ljuga om det då är det extra mycket värre.

• Anonym

HJÄLP, jag vet inte vad jag ska göra. Ska jag ringa eller ska jag vänta och avvakta? Snälla hjälp mig reda ut det här. Hur ska jag agera?

• Anonym
    Anonym (Förstår) skrev 2009-04-27 11:28:05 följande:
    Man behöver inte ljuga, bara "avdramatisera" sanningen. Tycker inte att en förälder ska behöva genomlida utredning och ev anmälan för en enstaka händelse. Särskilt inte när föräldern inser hur fel det var och mår dåligt av det inträffade. Att säga att slaget inte var avsiktligt är ju inte detsamma som att säga att barnet ljuger. Bara en annan version av sanningen.

håller med! självklart ska man ta barn på allvar, men ett litet slag på armen som mamman djupt ångrar.. ska det bli utredning och grejer kring det?! självklar ska rätt vara rätt, men det får ju finnas viss realism också!

och jo jag vet vad jag pratar om... min syster blev slagen av vår pappa

• Anonym
    Anonym skrev 2009-04-27 11:30:45 följande:
    HJÄLP, jag vet inte vad jag ska göra. Ska jag ringa eller ska jag vänta och avvakta? Snälla hjälp mig reda ut det här. Hur ska jag agera?
    ring du! du kommer garanterat må bättre efteråt!!!!
  • Anonym (10)
    Anonym skrev 2009-04-27 11:26:54 följande:
    Ska jag säga att jag råkade komma emot och slå henne? Jag vet att det här låter dumt men jag vägrar riskera något för att jag gjort ett misstag som jag djupt ångrar. Vill ringa nu till dagiset. Men hur ska jag börja med samtalet?
    Varför ljuga?
  • Anonym (Mijo)

hur menar ni att personalen ska tänka? Bara för att en förälder ringer och förklarar betyder ju inte det att det är sanningen. Gör de sitt jobb kommer de anmäla. För om det är några som kan ljuga är det väl föräldrar som misshandlar. Och om du ringer dem nu låter det kanske mer för dem som om du bortförklarar något.

• Anonym
    Anonym (10) skrev 2009-04-27 09:08:46 följande:
    Ett slag är ett slag för mycket. Om ts gick från lugn till att slå så måste barnet ha blivit rädd. Om ts skrek på barnet kan jag garantera att barnet blev rädd. Det spelar liksom ingen roll om ett slag är löst eller hårt. Det var ett slag! Ts ångrar det och för att förhindra att det upprepas måste ts söka hjälp och lära sig hantera sin frustration och bristande förmåga till lugn.
    jag tycker att du gör en för stor grej av detta, tycker inte alls att man måste söka hjälp för att man brister i tålmodet en enda gång, det gör nog även den bäste ibland......
    visst nu är flickan bara 3 år, men det är så jäkla mkt man som förälder inte får göra, men barn de får beter sig hur faan som helst...om du bara visste , hur barnen i skolan beter sig, just för att föräldrana är livrädda för att ta tag i sina barn å säga till på skarpen, detta just för att det är ett sånt ståhej om att minsta lilla man ta tag i sitt barn så ska man söka hjälp eller barnen ska tas ifrån en....jag tycker som sagt absolut inte att man ska slå sina barn men det kan vara väldigt tålamods krävande att ha barn ibland..
  • Anonym

Är verkligen ingen person som varken gillar att ljuga eller kan det. Det bästa hade nog varit att jag sa som det är. Men jag är rädd för konsekvenserna. Många tycker nu att jag borde ha tänkt på det innan (jag vet), men..................

• Anonym (?)

va har din graviditet me detta att göra?du skrev desutom e jag gravid me mitt andra barn har ju inget me saken att göra.jag har 4 barn alltså varit gravid många gånger och slår inte mina barn för det..Även om jag e ensam me barnen 100% och blir arg många gånger och stressad så slår jag inte dom

• Anonym
    Anonym (10) skrev 2009-04-27 09:08:46 följande:
    Ett slag är ett slag för mycket. Om ts gick från lugn till att slå så måste barnet ha blivit rädd. Om ts skrek på barnet kan jag garantera att barnet blev rädd. Det spelar liksom ingen roll om ett slag är löst eller hårt. Det var ett slag! Ts ångrar det och för att förhindra att det upprepas måste ts söka hjälp och lära sig hantera sin frustration och bristande förmåga till lugn.
    en fråga bara.....
    har du barn själv?
Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!