• Anonym

Jag "slog " min 3 åring!

Vet inte var jag ska börja, mår så dåligt redan och har dåligt samvete.
    Allt började imorse när jag väckte min 3 åriga dotter för att lämna henne på dagis och därefter åka till jobbet.
    Väckte henne lungt med en puss på kinden och tog upp henne för att kissa.
    Allt gick bra fram till dess att jag började klä på henne. Hon vägrade, ville ha pyjamasen på sig igen. Började gråta och vägrade göra som jag sa. Klockan var redan för mycket och jag kände att jag kommer försent.
    Jag gjorde verkligen allt ifrån mig på det lugnaste sättet och till slut tappade jag kontrollen och slog henne på armen med min hand. Är ingen misshandlare och slår inte mitt barn men imorse hände det bara. Hatar mig själv för det.
    Och inte nog med det, när vi kom till dagisen och hon gick till fröken så sa jag att hon var lite trött och grynig. Det sa hon också och gick till fröken sen så hörde jag henne säga, jag är ledsen, mamma slår mig.
    Vad ska jag göra, jag kan inte tvätta bort det. Vad ska jag säga om personalen frågar mig?
    :(

• Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!
  • Anonym (Mijo)

Jag tror anonym 10 menar att det kanske kan hända igen. Har det hänt en gång kan det ju hända igen. Alla som slår sina barn slår ju en gång först, eller hur? Nu säger jag inte att TS kommer bli en barnmisshandlare utan försöker förklara hur jag tror att anonym 10 tänker

• Anonym (?)

sen har jag  vait me om  att  dagis personalen har försökt ta mitt barn pga av att jag va ung & ensam och trött när jag fick mitt första barn  de va andledningarna men de *enda* dom kunde göra va och skilja oss i 2 dagar men de va mina hemskaste 2 dagar

• Anonym
    Anonym skrev 2009-04-27 11:30:45 följande:
    HJÄLP, jag vet inte vad jag ska göra. Ska jag ringa eller ska jag vänta och avvakta? Snälla hjälp mig reda ut det här. Hur ska jag agera?
    nej , jag tycker verkligen inte att du ska ringa, känns som det kan bli mkt större grej av det, än var det är
  • Anonym

?
    Svar: Inte för att bortförklara eller liknande men som gravid blir man väldigt känslig och mer irriterad av hormonförändringar i kroppen, och dessutom tröttare i vilket fall som helst så gjorde jag fel, jag är medveten om det. Och förlåt att man inte är en perfekt förälder som många här verkar och påstår sig vara.

• Anonym (123)
    Anonym skrev 2009-04-27 11:33:32 följande:
    jag tycker att du gör en för stor grej av detta, tycker inte alls att man måste söka hjälp för att man brister i tålmodet en enda gång, det gör nog även den bäste ibland......visst nu är flickan bara 3 år, men det är så jäkla mkt man som förälder inte får göra, men barn de får beter sig hur faan som helst...om du bara visste , hur barnen i skolan beter sig, just för att föräldrana är livrädda för att ta tag i sina barn å säga till på skarpen, detta just för att det är ett sånt ståhej om att minsta lilla man ta tag i sitt barn så ska man söka hjälp eller barnen ska tas ifrån en....jag tycker som sagt absolut inte att man ska slå sina barn men det kan vara väldigt tålamods krävande att ha barn ibland..
    Jag håller fullständigt med dig!
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-04-27 11:26:54 följande:
    Ska jag säga att jag råkade komma emot och slå henne? Jag vet att det här låter dumt men jag vägrar riskera något för att jag gjort ett misstag som jag djupt ångrar. Vill ringa nu till dagiset. Men hur ska jag börja med samtalet?
    Det var jag som skrev det här rådet med att ställa inleda samtalet med: "hur har X haft det på dagis idag? Vi har nämligen haft en jobbig morgon"...och jag vidhåller att du inte ska ta det här via telefon utan isåfall gå tidigare från jobbet så att du i lugn och ro kan hämta och passa på att ta ett snack med ngn i personalen tex med den pedagogen som flicka sa till att "mamma slår mig". Det är vad jag som pedagog hade tyckt varit klokast av en förälder att göra. Jag vill inte ta ett sådant samtal via telefon.
  • Anonym

jag tycker du ska ringa! inte för att ta upp "slaget" utan mer för att kolla av läget och fråga hur tjejen har det! se sen vart samtalet leder

• Anonym (Mijo)

Hur reagerade personalen TS? Hur såg de ut när din lilla flicka sa så?

• Anonym

Då hon sa att hon var ledsen och att mamma slår mig till fröken, var jag precis i andra rummet på väg ut när jag hörde det. Så fröken vet nog inte att jag hörde henne säga men kan ändå ta till det som behöver göras i det här fallet.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-04-27 11:44:09 följande:
    Då hon sa att hon var ledsen och att mamma slår mig till fröken, var jag precis i andra rummet på väg ut när jag hörde det. Så fröken vet nog inte att jag hörde henne säga men kan ändå ta till det som behöver göras i det här fallet.
    men du känner väl själv vad du vill göra? klarar du att gå hela dagen och avvakta? lyssna inte för mycket på vad alla säger här utan gå på din egna känsla
Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!